die zijn zelfklevend. Gewoon op het hout geplakt en zitten muurvast.
Sorry voor de late reactie!
Printable View
Ik gebruik wat extra ductape aan de onderkant, werkt ook wel goed :)
Nee, ik heb het onderop een zelfbouwplank geplakt. Op een parket/laminaatvloer lijkt mij het idd niet goed voor de vloer maar ik heb al die tijd nooit een podium betreden waar ik mij zorgen ging maken over de vloer. En thuis gebruik ik dit board niet, daar heb ik een "huisboardje" voor.
veels te veel gelul hier, post is effectenboards!! :P
Zo, even weer een kleine update. Whammy is er bij gekomen en een Korg Pitchblack. Erg goede tuner, nauwkeurig en duidelijk afleesbaar. Geen last van bijgeluiden of wat dan ook tijdens het stemmen. Mooi compact (even groot als een MXR pedaaltje). Ik ben er te vreden mee. Was nog even aan het twijfelen tussen de DT-10 maar vond de pitchblack prima en compact en het verschil van 20 euro vond ik te veel. De DT-10 had niet meer voordelen die die 20 euro waard zijn. Beide erg goed, samen met H.Huisjes uitgetest maar we zijn toch voor de Pitchblack gegaan :D (was erg gezellig Henri :), btw je board word erg vet man, ben benieuwd!).
Ik laat mijn board voorlopig even zoals ie nu is. Eerst nog een paar pedaaltjes verzamelen en dan ga ik een "definitief" board maken. Ik zit te denken aan een Showmaster 48 case en die om te gaan bouwen maar wil eerst de case zelf in real life zien voor ik hem ga bestellen. Misschien eerst eens even een concept maken en een goede voeding halen. 4 adaptors is ook niet echt handig.
http://img.photobucket.com/albums/v3...man/Board1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v3...man/Board2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v3...man/Board3.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v3...man/Board4.jpg
Hoe gebruik je die 2 delays? Delays stapelen, of om zo 2 delay settings te hebben?
Trouwens, die rechtse staat niet goed ingesteld (als ik het stickertje mag geloven ;) )
Ziet er goed uit Robert!
Kom maar 's weer langs om mijn case te bekijken.
Ik heb gisteren m'n board (half af) mee gehad naar de oefenruimte.
Alles paste erin dus ook m'n Replifex, multikabel en overige kabels en adapters.
Het weegt wel wat maar de case is lekker compact.
Ik had wel last van wat extra brom. Weet nog niet waar dat aan ligt.
Zou kunnen dat het kwam omdat ik het snoer van de OneSpot niet uitgerold had (bedacht ik me achteraf).
Misschien ook door de goedkope patchkabeltjes of doordat de patchkabeltjes en Daisy Chain te dicht op elkaar zitten?
Dit weekend hoop ik hem verder af te maken. Daarna weer foto's. ;)
De OneSpot zat 2 m. verderop in een stopcontact.
Anyway, bedankt voor de tip. Kan ik er in de toekomst rekening mee houden.
@ robert-gitarist, wat is het kastje rechtsboven?
Korg Pitchblack
Ik gebruik de DD-2 voor Rage against the machine nummers, vandaar de sticker ook die er op zit. Ik gebruik daar twee settings voor daarom heb ik als geheugensteuntje even een sticker erop geplakt met de setting erop die ik af en toe gebruik (voor het nummer Ghost of Tom Joad ;) ). Dus hij staat wel goed ingesteld ;) Verder gebruik ik de DD-6 voor een lange delay tijd voor solo's en intro's. Voornamelijk althans. Meerdere delay's zijn erg tof, the Edge van U2 gebruikt ook meerdere delay's overigens. Je kunt de ene delay instellen als echo en van de andere een lange delay tijd nemen, kun je toffe effecten mee krijgen.
Henri, bedankt! :D Ik zal binnekor een komen luuster'n ;) (dit keer op de JVM? :D)
Ieme, das inderdaad een Korg Pitchblack tuner. Erg fijn ding.
Robert, krijg je de deksel er zo wel goed op? Het lijkt alsof het patchkabeltje bij de Holy Grail net buiten de case komt...
Lekker vol bord :D Hoe is de tone-suckie-suckie?
Staan er weer teveel boss pedaaltjes op naar je smaak?
waar komen die heule dunne plugs eigenlijk vandaan? En die dingetjes die eigenlijk gewoon 2 jackplugs zijn? ( voor tussen boss pedaaltjes bijv)? Lijkt me nogal handig als ik zelf ga bouwen.Verder nog inkooptips voor het ombouwen van een showmaster48 case?
Uit de fabriek ;) (daarna overigens uit de winkel!)
Dat ter zijde: Ik zou "2 jackplugs" niet kopen. Leuk dat je dan je pedaaltjes iets dichter tegen elkaar aan kan zetten, maar je pedalen staan nooit 100% recht tegenover elkaar en zijn ook niet 100% haaks op je bord, waardoor er altijd spanning op zou staan en dus een slecht contact.
Dunne pluggen? Bij mij bedoel je TimmU? Ik heb gewoon simpele Boss patch kabeltjes en Yellow Cable's gebruikt :) Die van Boss had ik nog liggen van m'n BCB-6/3 en de Yellow Cable's zijn mooi goedkoop en toch degelijk. Zodra er een nieuw board komt, komen er denk ik ook meteen nieuwe kabels die mooi op maat zijn :) (zelf maken zodra ik kan solderen :D)
Niels, valt reuze mee eigelijk! Ligt natuurlijk ook deels welke volgorde je de pedalen zet en hoe je ze verder afsteld op de overige pedalen+versterker. Ik heb er eerlijk gezegt vrij weinig last van maar goed, ik vind het goed zo. Ik speel A. niet in een band en B. voor thuis is dit echt prima hoor. Ik heb er wel veel (Boss) modulatie pedalen op staan maar echt gek veel gebruik ik ze niet. Meeste gebruik ik de delay's, pitchshifter, wah en phaser. Af en toe een chorusje bij cleane stukken.
United, yeah!:rockon:
+1.
Ik heb ook wel eens z'n plug gebruikt maar werkt niet fijn en na paar keer gebruiken is die plug ook aardig krom :seriousf: ik moet eerlijk zeggen, bij pedalen van het zelfde merk en zelfde serie wil het wel redelijk werken (Boss compact pedals bijv.) maar echt idiaal vind ik het persoonlijk niet. Je hebt ook van die pluggen waar tussen de beide connectors een hoogte verschil is, misschien dat dat wel redelijk werkt als je pedalen hebt van diverse merken/series zoals Boss en Ibanez. Zo kun je dat hoogte verschil misschien wel oplossen maar beter is denk ik toch een goed en kort kabeltje.
Bij deze mijn brouwsel :p Het board zelf is op een zaterdag in een ijskoude garage in elkaar gezet, de rest is de week daarna ingebouwd en eergisteren heb ik de voeding gebouwd en erin gezet. Het is niet zo'n mooi ding als de meesten hier hebben maar het ging me voornamelijk om de functionaliteit.
http://pics.jer00n.nl/pboard1.jpg
Met de klok mee: Boss CE5 chorus, EA tremolo, Orange squeezer comp, tubescreamer kloon, channel/boost switch en stemapparaatje, Rebote 2.5 delay met wat aanpassingen.
http://pics.jer00n.nl/pboard2.jpg
De achterkant met links alle aansluitingen (gitaar, amp, send/return en switch). Heb er ook een buffer ingebouwd waardoor het signaal wat helderder blijft. Rechts zit de aansluiting voor het netsnoer, voor de voeding. Uiteraard met schakelaar en zekering.
http://pics.jer00n.nl/pboard3.jpg
Het 'balkon' kan omhoogklappen zodat ik makkelijk bij de patchbox kan en de kabels wat beter kan rangschikken. Links zit de zelfgebouwde voeding, het is een dubbele '7809' voeding. Ik had een dubbele nodig vanwege de positive ground van de Boss (m'n eigen pedalen zijn allemaal negative ground). De voeding kan 2 keer 250 mA leveren, ruim zat dus. En lekker stil :)
dat display van die tuner is live op een donker podium toch niet leesbaar? daar ben ik wel eens gruwelijk mee de fout in gegaan, ik meende een E af te lezen terwijl er F stond :confused::dontgeti:
Ik weet niet, maar trekt (en levert) een 7809 geen 1 ampere ipv de door jou genoemde 250 mA?
Dus eigelijk zou er een travo van iets meer dan 2 ampere voor moeten zitten. En aan de grote te zien ziet die er nie echt uit als 2 ampere..
Heb mijn pedalboard weer gewijzigd. Heb er ook een Microamp tussen liggen voor de overdrive en distortion te boosten
Gitaar > Tuner > Wah > Micro amp > OCD > Distortion > Versterker
FX in > Delay > MXR 401 > FX out
http://www.scramed.nl//site2007/pedal4.JPG
mooie pedalen! Mooi board ook!
De trafo kan maximaal 2*250 mA leveren, dat is dus de bottleneck. Een 7809 kán 1A leveren inderdaad. Wat ie uiteindelijk levert is natuurlijk gewoon afhankelijk van wat je erop aansluit qua belasting. Voorlopig heb ik genoeg aan 2*250 mA.
Voorlopig gebruik ik hem alleen nog maar in de oefenruimte en thuis, dus tegen de tijd dat ik op de planken sta koop ik wel een stagetuner of zo.
Ik heb mijn board ook gewijzigd: De Lehle D loop eruit (geen toon suckende pedalen meer), micro amp voor de boost. Nog geen tijd gehad om de plankjes zwart te verven. En: met blik de Voodoolab afgeschermd.
http://i76.photobucket.com/albums/j3...board20091.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j3...board20092.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j3...board20092.jpg
Ziet er goed uit man!
Ik zit nog te twijfelen of ik nog een extra chorus er op zet, of een Arion SFl flanger!
Kun je mij vertellen waar jij de extra voedingskabeltjes voor de pedalpower hebt gehaald? Teminste daar ben ik vanuit gegaan gezien het aantal pedalen op je board. Of heb je een andere oplossing? Die met rode plug werken niet bij mij. Ik voed er nu 2 met mijn TU2 maar wil alles in de pedalpower.
Hoe bevalt die dist pro ???
Netjes hoor zo'n bord.:cooler:
Bevalt die retro-sonic chorus een beetje.
Daar hoor je erg verschillende verhalen over, dat ie op een ce-1 lijkt terwijl een ander het weer als een ce-2 vindt klinken.:???:
Ik heb ook wat vragen:
* Waarom staan slechts de TU-2 en de MXR microamp op een verhoging, en de delay bijvoorbeeld niet?!
* Waarom heb je die extra adapter niet anders weggewerkt? Op deze manier ben je een behoorlijk gedeelte van je bord kwijt aan voedingen. Niet dat dat niet mag, maar het is wel zonde als je op die manier bepaalde pedalen niet kwijt kan.
Ik zie dat je ook links wah-end bent, is toch wel praktisch hè?
De antwoorden:
De chorus bevalt prima, maar klinkt meer als de CE-2 dan de CE-1. Ik ben eerlijk gezegd nog geen chorus tegen gekomen die als de CE-1 klinkt. Ik vind de CE-2 persoonlijk geweldig, maar die zuigt echt toon en vervormt zelfs een heel klein beetje met hi-output humbuckers... (net als de CE-1)
Ik ben idd links Wah orientated, super oplossing zo :)
De extra voedingskabeltjes zaten in de verpakking bij de Voodoolab, en ik had er nog een paar liggen. De Fulltone Fulldrive wordt gevoed door 2 stekkertjes, dus draait op 18V.
In de stekkerdoos zaten voorheen 2 adapters, maar ik heb nog maar 1 adapter nodig. Klopt: mijn pedalboard zou nu wat kleiner kunnen!
De fulltone Dist Pro vind ik persoonlijk een ERUUG goed pedaal. Je moet er wel ff voor gaan zitten, maar ik vind m vooral met enkelspoelers erg vet klinken. Ik vind het geluid heel erg overeen komen met de vervorming van HOOK Captain versterkers. De dist pro samen met de fulldrive en de micro amp zorgen voor een bette verzadigde lead...
Sommige pedaaltjes staan op verhogingen omdat ik ze vaak (zonder missen) wil indrukken. De delay gebruik ik maar voor heel weinig nummers en hoef er niet "snel" bij te kunnen.
Bedankt!
De dist pro toevallig nog vergeleken met de OCD?
Welke HOOK vervorming haal je eruit?
Nee, Ik heb de Dist pro niet vergeleken met de OCD. Ik VERMOED dat de OCD echt een pedaal op zichzelf is.
De Dist pro klinkt "hetzelfde" als kanaal 2 van de HOOK captain. Dus zonder de boost aan. Een dynamische JCM800 zeg maar. Van een dikke crunch t/m rock, maar geen metal of verder.