Black Rose K&E voor een mille? Ook geen gek bedrag..
Printable View
Black Rose K&E voor een mille? Ook geen gek bedrag..
Ik vind zon Hook Captain er qua looks fantastisch uitzien.
Ik heb hem echter ooit eens getest op volume. De sound was niet echt mijn ding. Waarom? Gewoon, helemaal niet mijn smaak, uitleggen is moeilijk. Het clean, de gain,.... Ik zou hem zelf absoluut niet willen. Zelfs niet voor 750.
Ik begrijp dat anderen die bakken voor hun muziek wel de max vinden... Ik heb dat "vervelend gevoel" ook met Egnater amps en met bv ook een Brunetti 059.
MS
Ik heb weleens over een V2 captain el34 gespeeld, vond het juist een heel gave amp. Voor 750 wil ik die wel. Een brunetti 059 zou ik niet willen, een Mercury dan weer wel.
Let er ff op dat die hook van 750 niet de el34 versie is maar de 6l6, die ik minder vind klinken dan de el34 versie.
Daar zeg je wat. Ik vond die v2 EL34 echt te gek, maar die oudere 6L6, versie 1, die vond ik niet zo (op het gehoor, nooit zelf op gespeeld).
Ik denk dat het niet alleen het verschil in eindbuizen is, er zal in die V2 ook wel wat in de preamp anders zijn, want meestal ben ik niet vies van 6L6.
Was inderdaad de versie met 6L6 die ik testte. Het overall geluid was "hard", geen mooie zachte clean vond ik. Vergelijk het een beetje met een clean dat ik uit een 5150 probeerde te halen, wat blikkerig. Gain kanalen klonken ook droog en strak maar qua gain vond ik hem dan weer niet ver genoeg gaan om hem over the top te laten gaan. Je kan hem gain bijgeven maar het wordt er niet mooier op...
ik heb zelf een Kemper Profiler rack, Diezel Einstein 100, Bogner Uberschall green rev, Mesa Roadking 2 en een Soldano SLO 100 full option.
Nogmaals, degustibus,... Voor 750 scoor je nu makkelijk een H&K Triamp 1, dat vind ik voor dat geld veelzijdiger en beter klinken.
MS
Misschien wel een mooie amp om als clean platform voor pedalen te gebruiken die 6l6 versie van de captain? Maar ja, da's zonde van die andere 2 kanalen dan.
Voor nog minder koop je een powertone 2 van koch, die klinkt wat ronder, ook hard dus die moet echt goed openstaan om mooi te klinken.