CV en goede isolatie is dodelijk voor alle hout instrumenten.
Printable View
CV en goede isolatie is dodelijk voor alle hout instrumenten.
Yep! Mijn 'ouwe' trouwe telecaster, 15 jaar lang niets aan hoeven doen. Heeft onder de meest erbarmelijke omstandigheden door het land gezworven..., 9 jaar lang in een truck in een ijskoude loods ergens in het noorden des lands, om vervolgens met grote regelmaat in de allesverzengende hitte van de podiumverlichting in tochtige feesttentjes z'n ding te doen. En altijd zonder mokken of morren.
Dan..., drie weken thuis in de buurt van de cv gedurende de wintertijd en ... zo krom als een hoepel.
Voor mensen is het trouwens ook niks.
Nou, ik hang mijn vrouw vaak boven de kachel te drogen en die is niet zo krom als een hoepel hoor!
Ik woon energielabel D. of erger, dus bij mij is de boel goed geconserveerd.
Het tocht door alle kieren en gaten, je voelt het trekken, slaapkamer is enkel glas, open keuken (en ik kook), en ik droog mijn was binnen.
Afzuiging dient meer als white noise & de luchtvochtigheid onder de 50% krijgen is een opgave.
Temperatuur lijkt er hier trouwens werkelijk helemaal niets toe bij te dragen, luchtvochtigheid wel, en dan vooral de zeldzame ogenblikken dat het hier beneden de 50% duikt, naar boven lijkt minder effect te hebben.
Anyhoe.
Wasje draaien, beddengoed drogen, douchen met de badkamerdeur open, pasta & theewater koken, en we're cool.
Aldus.... kostbare gitaren ?
Lever ze maar in, ik help ze wel de winter door. :ok:
Ik zit wel strak in de lak.
Voor 2/3e zelfs heel erg strak in de lak.
Kwestie van prioriteiten stellen, als woningbouwvereniging.
Ga het nog sterker vertellen.
Ik plan & regel die boel dus echt zo, daalt de luchtvochtigheid ?
Dan draai ik een wasje extra, laat ik de deur open met douchen, zet ik de afzuiging niet aan.
Liever zou ik het warm, nat & soppend oplossen, maar 't is niet anders.
Trouwens.
Wie houd ik voor de gek ?
Teveel werk, het is prima zo. :ok:
Prutsers....
http://link.marktplaats.nl/a12680257...ontent=app_ios
(Link naar site)
https://www.maxguitarstore.com/produ...mpaign=admarkt
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoezo prutsers? Ik wist alleen niet dat de luke 2 ook een reissue serie heeft? Ik dacht alleen de luke 1, die met floyd rose?
:dontgeti:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max guitarstore