Spinnewebben? Verwaarloosd? Dit is een splatter strat he, centrifuge spray job. Standaard mex ding.
Oh, dennis was NET iets sneller.
Printable View
Spinnewebben? Verwaarloosd? Dit is een splatter strat he, centrifuge spray job. Standaard mex ding.
Oh, dennis was NET iets sneller.
https://i.ebayimg.com/00/s/MTAwMFg1NjI=/z/peYAAOSws2RcA-BC/$_86.JPG
De draden spinrag staan toch tussen de tuners? (nog afgezien van de laag stof op de gitaar)
no comment
Zo dan. Zit meer spinnenwebben tussen de tuners dan dat er bij een gemiddelde non tussen de benen zit! Over een droge toets nog maar niet gesproken...
En de tuners de verkeerde kant op gespannen, dus de snaren gaan onder een flinke hoek door de topkam. Op zich allemaal geen ramp, maar iemand zou deze gitaar eigenlijk moeten "redden". Wat ik niet ga doen voor deze vraagprijs trouwens.
Je kan altijd proberen wat van die prijs af te lullen. Een normale Mexicaan, wat dit feitelijk is, gaat voor veel minder. Nu kán hij meer vragen, omdat dit een unieke gitaar is. Uniek in die zin dat die splatter strats maar voor een korte periode verkocht zijn en dat er letterlijk geen twee hetzelfde zijn. Het is aan jou om te beoordelen of je dat wat meer geld waard is. Ik moet eerlijk zeggen (hoewel, ik móet helemaal niets, natuurlijk) dat ik dit wel een van de meest aantrekkelijke splatter strats is die ik ooit heb gezien. Ik vind de meeste anderen veel te vrolijk en ik ben nu eenmaal geen vrolijk mens.
En die stof? Het zegt mij alleen iets over het feit dat ie het ding ooit gekocht heeft en dat ie er daarna nooit meer naar omgekeken heeft. Dat hoeft geen enkel probleem te zijn. Stof eraf, afstellen, hals een beetje olie inwrijven en gaan. Het kan ook zijn dat ie al 10 jaar op een vochtige zolder aan een muurhaak heeft gehangen, of erger, vlak boven de verwarming. Vaak niet zo lekker voor de hals, maar als het niet te erg is, is ook daar iets aan te doen.
Nee dus. Daarom moet je ook zorgen dat de luchtvochtigheid binnenshuis niet te laag wordt. De warmte is op zich geen probleem, maar droge lucht is niet goed. En zeker niet voor akoestische gitaren. Liever warm en nat dan koud en droog. Denk maar aan seks, daar werkt het precies zo. :D