Ja, staat ook chinoise bij in de ad en ik gok er op dat dat sjienese brol betekend:speed:
Printable View
Je kunt er ook vanuit gaan, dat hij 100% echt is, je de deal van je leven hebt gemaakt en er lekker op gaan spelen. Zolang je hem maar niet als echt verder verkoopt.
Deze is erg fake ja.
hehe http://link.marktplaats.nl/384919112
nep of imitatie?:dontgeti:? in ieder geval niet echt
't Is op zijn minst "creatief":
:seriousf:Citaat:
er is een verschil tussen een imitatie en een neppe gibson: de imitatie is een normale bespeelbare gitaar; de neppe klinkt verschrikkelijk etc. deze gitaar is een imitatie!
Ach, de verkoper heeft in ieder geval niet de pretentie iets echts te verkopen. Daarmee is hij volgens mij al een stap beter dan de concurrentie.
Wahahah die gitaar die ken ik!
Die gozer wilde mij een poosje geleden aan mijn verstand brengen dat het hier een zeldzame gitaar betrof (Leyenda D) maar omdat hij zo verkloot is (Gibson logo ipv het Leyenda D logo) issie geen drol meer waard. Hij wilde hem 1 op 1 ruilen met mijn (in nieuwstaat verkerende) Fender Mex Strat
MAAR!
Dankzij dit forum en kennis van de forumgasten ben ik behoed voor een grote fout! Hulde dus aan het forum!. Het heeft zijn nut weer bewezen en dat mag ook wel eens gezegd worden!
(Nogmaals dankjewel Geert!!)
:ok:
Hier hoef je niet eens over te twijfelen, toch trapt er wéér iemand in....
http://link.marktplaats.nl/388038064
als je niet weet waar je op moet letten dan zie je het verschil ook niet.
ik ook niet, want bij fenders weet ik eeecht niet waar ik naar moet kijken..
http://link.marktplaats.nl/388051642
Schande, gewoon een Chinese nepper.
om nog maar niet te spreken over de advertentie tekst
+1
ik heb hem gemailt met het verzoek om mij een stukje hout van de gitaar op te sturen, zodat in het lab onderzocht kan worden of dit exact hetzelfde hout is als het origineel....
wat een foute advertentie! En dan ook nog eens bieden vanaf 650 euro voor dit stuk brandhout.(aanschafwaarde 337 dollar)
Die geluidsclip waar hij naar refereert is dan wel weer heftig...
http://www.youtube.com/watch?v=ix2JjnQuKgM
Hmm in een ander filmpje van die gast zegt ie dat het een basswood body is ^^ toch raar, ik dacht dat Gibsons van mahonie werden gemaakt ;)
tja wat moet je hier nou weer van denken:
http://link.marktplaats.nl/382482189
volgens de tekst "inmiddels opgeknapt door Huub Boel die de gitaar heeft onderzocht en op advies heeft gerenoveerd."
ik zeg deze gitaar schreeuwt: nep nepper nepst!!! :crazyhappy:
Er staat Gibson op en Gibson verzocht hem het niet als een Gibson te verkopen. Beetje vreemd ja.:dontgeti:
Wel mooi dat naast dat filmpje gelijk suggesties van youtube staan naar 3 andere filmpjes met net-gibsons :soinnocent:
Bij andere filmpjes van deze pixxy lixx-kerel is ook een nep LP custom te zien.
Blijkbaar is deze kerel vaker op vakantie geweest in Musoland....
http://www.youtube.com/watch?v=X3S3n...eature=related
Een narcistisch mannetje, volgens mij.
Ik raak er in ieder geval zeer geïrriteerd door, maar dat kan ook aan mij liggen...
Maar toegegeven, het klinkt niet gek en hij kent wel een paar trucjes.
Gr. C.
'Narcistisch' en 'overduidelijk van taartjes eten houden' gaan bij mij niet zo samen...al speelt het misschien mee dat hier de Roast van Bob Saget op staat, waarvan John Stamos de host is...over narcistisch gesproken...
(toegegeven, als ik een vrouw was, zou ik ook omkijken ;) )
lol pixxylixxx..die gast kan echt niet spelen maar is inderdaad zo irritant dat ik steeds weer naar zijn filmpjes kijk!
...kijk maar eens hier
http://www.youtube.com/watch?v=v70dMSZe9BM
Klopt.. Dat is mij ook wel duidelijk gemaakt ;)
En die uitspraken zijn gebaseerd op....???
wellicht op het feit dat Huub niet altijd duidelijk is geweest waar zijn gitaren gemaakt worden ?
Ik denk dat we heel snel moeten stoppen om Huub Boel bij deze te betrekken.
Ik kan Huub als gitaarliefhebber puur sang en ik heb ernstig mijn twijfels of de adverteerder de waarheid spreekt.
Als ik kijk naar hoe de pickups erop liggen en de vibrato etc. heeft Huub dat zeker NIET gedaan.
Het kan zijn dat de onderdelen wij Huub zijn gekocht, maar mijns inziens niet zijn gemonteerd.
De advertentie klopt gewoon van geen kanten, zoals dat de top verwijderd zou zijn--> puur gelul, kijk maar naar de bindings, die zitten gewoon nog langs de top, ofte wel ze zitten er nog gewoon op.
De inlays van het fretboard, mechanieken, trusrodd cover, bindings etc. verraden dat het beslist geen Gibson is, of is geweest, maar Japanse makelij uit de 70's, opgeleukt met een Chinese Bigsby.
De adverteerder liegt alles bij elkaar en ik weet zeker dat indien Huub Boel deze advertentie ziet hij gaat steigeren, want Huub Boel is erg zuinig op zijn naam, integriteit en gitaarbouw.
Ik zal Huub straks even mailen, want het gaat nu wel erg te ver.
Ik heb wel een beetje moeite hoe gemakkelijk hier negatief wordt geschreeuwd en linken worden gelegd die er niet zijn, in deze met Huub Boel
Ik ken de verkoper en is IMHO 100% te vertrouwen. Hij staat met naam, telefoonnummer en kaart op internet dus ik vind het niet zo kies om ongenuanceerd hier onder een alias je mening te verkondigen. De adverteerder weet zelf niet zeker of het een Gibson is en vermeld dit ook in de advertentie en daarmee open en eerlijk.
Ik heb de gitaar in handen gehad en heeft veel vergelijkbare kenmerken van andere Norlin-era LP’s die ik handen heb gehad, alleen de neck-inlays kan ik niet plaatsen. Er is veel aan geknutseld, en blijkbaar door Huub Boel weer opgeknapt tot bespeelbaar instrument. Het gaat mij echter te ver om twijfels over de achtergrond van de gitaar te hebben omdat Huub Boels er met zijn vingers aan heeft gezeten.
Het is volgens mij zeker geen nieuwerwetse chinese meuk. Wel een gitaar met karakter die fijn speelt.
Gerben
Wel beetje krom om dan GIBSON les paul als kop van je advertentie te zetten, niet?
Fender Telecaster (Rossi)
Volgens mij geen echte Fender Telecaster Rossi, toevallig staat er op Marktplaats nog één te koop die volgens mij wel origineel is.
Brug klopt niet in mijn herinnering, in mijn brein was de FR-sig see-through groen en niet dekkend, locatie schroeven pickup-surround brug-pup wijkt af, gat in de body ziet er wel erg ruw uit EN geen sig op de headstock. Laten we zeggen: op zijn minst twijfelachtig (en ik ben voorzichtig in deze dingen).
EDIT: Hier staat er een (stukje naar beneden scrollen):
http://www.jpstingrayguitars.com/FENDER%20PAGE%201.html
EDIT 2: zie op de andere foto's dat deze wel see-through is. OK, een minpuntje minder ;)
Tja en ik heb Norlin Gibby's, meerdere zelfs en ik kan je verzekeren dat dit absoluut geen Gibson uit de Norlin years is.
Het betreft een 70's japanse kopie en de smalle bindings en inlays verraden deels dat het zeker niet uit de top van de Japanse gitaarbouw komt.
Het zal ongetwijfeld een goede gitaar zijn, maar de verkoper zet met zijn advertentie mensen duidelijk op het verkeerde been en de prijs?, die is veel te hoog voor een ratjetoe gitaar.
Een paar Norlins aan de muur maakt je nog geen Norlin autoriteit he, de mensen met de meeste kennis zijn vaak het terughoudendst, en andersom.
Nog steeds kom ik seventy Les Pauls tegen die nergens gedocumenteerd zijn. Het is vrij gebruikelijk dat grote Dealers hun eigen series konden bestellen bij Fender en Gibson en dat zijn soms rare modellen. Ook rare in de zin van zeldzaam.
Wat? Wist je dat niet? Nou, da's niet heel bijzondere kennis hoor...
De Les Paul KM is zo'n model
“One Offs” and Small Run Pre-Reissue LPs
There was a lot of experimentation going on in the early 80's with reissues, especially from the Kalamazoo plant, so if one looks around there are a number of interesting "one offs" and other limited runs. The author has received emails from people around the world with unusual LPs from the early 80's that don't correspond to a particular model in any catalog at that time, many having '59 reissue type features
Ik weet niet alle uitgaves uit mijn hoofd.
Maar hoe dan ook, het is geen rocket sience om te zien dat dit een Jap betreft.
Het hele verhaal is geleuter, de top zit er gewoon op, de hele advertentie is mijns inziens niet correct.
Hij schrijft eigenlijk zelf al tussen de regels door, dat het eigenlijk geen echte Gibby is.
Overigens hebben de Jappan de pancake constructie die destijds door Gibson werd gehanteerd ook gewoon gekopierd, evenals de driedelige halzen.
Ik blijf erbij dat het hier om een Jap gaat.
Mooi gitaartje. :ok:
Woot! kijken of ik hem krijg voor 10 euro:mmmm:
Gibsun lespaw suplome.
Er zullen altijd mensen zijn die er in trappen. :(