Weet iemand waar ik goede patchkabeltjes kan kopen online met van die minimaal uitstekende jackpluggen? Ik moet nog een Whammy Ricochet op mijn bord prutsen en met standaard jacks past het net niet. :P
Printable View
Weet iemand waar ik goede patchkabeltjes kan kopen online met van die minimaal uitstekende jackpluggen? Ik moet nog een Whammy Ricochet op mijn bord prutsen en met standaard jacks past het net niet. :P
Hee wat een grappige voeding van Xvive, is dat de manier om mijn mijn voodoo lab uit te breiden met een 18V en extra 9V aansluitingen? Want eigenlijk is het een adapter en geen voeding, want heeft 12V input nodig.
Stopcontact wel, tenminste in de oefenruimte. Dus zal met mijn el cheapo telecaster te maken hebben. Maar daar ga ik binnenkort toch mee aan de slag, zodra de nieuwe binnen is...
Wordt de control plate van vervangen door eentje met bourns pots, komen koperen brugzadels op en een benen topkam. Misschien ook de nek pick-up, ben ik nog niet over uit... Dan zal ik meteen af de bedrading ook nalopen.
Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk
Cavity van de gitaar af laten schermen met koperfolie. Scheelt al heel veel. Als het echt erg is qua aarding hoor je dat ook nog wel, maar een wereld van verschil.
Ik heb voor de montage een onderplaat van mijn wah afgehaald om hem zo strak mogelijk op het bord te krijgen. Dat ding is van metaal en ja hoor.. als ik wah gebruik, krijg ik meer ruis in 'gevoelige' ruimtes. Toch maar weer aan de klus misschien.. grr..
FrusciFan: dank, even better! Deze zijn platter dan ik in mijn hoofd had. Had ik eerder moeten weten.. wat een gepuzzel op het bord gehad.
Het wordt weer eens tijd voor een 2017 pedalenplank foto :-) Mijn 'kleinste' plank tot nu toe. Twee 'amp like' drive pedalen, wah, compressie en EQ. Verder de Mobius voor al mijn modulatie effecten (midi) en verder een delay en reverb. Alles wordt aangestuurd met de Boss ES-8 dus naast de wah en tap tempo verder geen tap dansen meer. De volgorde van pedalen is wisselend per Boss ES-8 preset. Overdrive en fraaie buizen/spring reverb komt uit mijn Mesa Boogie LSC.
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net...56&oe=596339F1
Very nice en strak!
Zoek op EBS cables
http://www.keymusic.com/nl/item/ebs-...FRY6GwodHTIGNg
https://www.thomann.de/nl/ebs_kabels...rocessors.html
Of goedkope Harley Benton clones:
https://www.thomann.de/nl/harley_ben...atch_cable.htm
Ik heb soms last van OCD neigingen ;-) Dank!
Dank Pasqual. Waar is jouw plank, zien, zien!? Ik probeer mijn pedalen arsenaal iedere keer meer uit te dunnen, en dat is op zekere hoogte ook gelukt. Acht effecten liggen er nu op dus geen gecombineerde loops met effecten meer. Whammy, boost en fuzz eraf gehaald, gebruik ik te weinig. Alleen nog de voor mij meest essentiële en veel gebruikte effecten. Er zou nog één drive af kunnen maar het is toch wel fijn te kunnen kiezen tussen een 'vintage cq plexi' en moderne 'amp like' drive. Ik zal nooit zeggen dat het hiermee klaar is maar dat kennen we allemaal wel denk ik :-) En de Boss ES-8 kan ik iedereen aanraden.
Ik kan de Source Audio LA Lady (digitale overdrive) van harte aanbevelen.
40 overdrives in 1 pedaaltje.
:) ;)
Prachtig zeg, eye-steeler. :)
Dank! Ik gebruik de WET reverb voor lichte reverb (ambiance) met de drive pedalen. De WET is daarnaast ook geen typische spring reverb. Ik houd ook niet zo van spring reverb op high gain geluiden, werkt imo beter met clean of lichte overdrive. Clean/drive kanaal en de spring reverb op de Mesa LSC worden ook geschakeld met de Boss ES-8 dus kan per preset ingesteld worden :-)
Hoe is jouw CAE/MXR Wah trouwens? Ik heb 'm ook, bij testen een geweldig geluid en nu thuis (oke, tweedehands gevonden toen ie nog maar net op de markt was) en kan eigenlijk maar 1 modus gebruiken van de filters. Laatste keer werden beide modi verprutst door veel laagfrequent fuzz-achtig geluid. De gitaar is afgeschermd en als ik de Wah uitschakel, is er niets aan de hand. Hij staat in de keten na een Minifooger Ring Mod (tbp) en een Fuzz, maar zit in een Lehle Loop.
Ik heb mijn vernieuwde plank een paar weken geleden al eens gepost maar die is ondertussen weer gewijzigd dus ik zal zondag even een foto maken in de oefenruimte. Leuk detail is dat ik de Digitech Bad Monkey had vervangen voor een andere overdrive (MojoMojo van TC) maar ook in bypass was mijn gitaargeluid anders. Komt denk ik omdat de BM buffered bypass is en blijkbaar kleurt dat mijn sound dusdanig (positief) dat ik 'm weer heb teruggeplaatst. Daarbij vind ik 'm toch wel erg tof;). Ongelooflijk wat een goed pedaal dit ding is als je ziet wat het ie eigenlijk kost:???:
Anyway, zondagavond even kijken hier!
De beste wah die ik tot nu toe heb gehad. Beiden modi vind ik zeer bruikbaar. Misschien heb je last van een strooiveld van je voeding/adapter? Wahs zijn vrij gevoelig en pikken nog wel eens signalen van andere apparaten op. Je zou ook de wah even als test op een batterij kunnen aansluiten? Anders bepaalde effecten verder van de wah af plaatsen.
Ik begin een beetje depressief te worden van al die waanzinnig mooie en onbetaalbare pedalenbakkies. Bovendien krijg ik al pijn aan mijn rug als ik er alleen maar naar kijk. En ik was zo enthousiast bezig met mijn 3 koppelbare plankies. Nou, voor geen goud dat ik die nog laat zien. Tegenwoordig sta je toch gigantisch voor lul als je niet minimaal één Strymon geval op je bordje hebt, een overdrive en een distortion van een boutique pedalengoeroetje uit een of ander vrijwel uitgestorven Texaans kutdorp, die $600,- vraagt voor zijn handgebouwde, slechts op batterijen werkende, TS-achtige (behalve als je Joe Bonamassa heet, want die krijgt alles voor niks), een Boss tuner (hoera, die heb ik ook!) en een looping device waarmee je niet alleen die paar pedaaltjes kunt schakelen, maar ook alle kanalen van je 4 versterkers, in iedere willekeurige en gewenste combinatie. Nee sorry, maar voor mij is de lol er helemaal af.
:D
.... er zijn zat gitaristen die depressief worden als ze jou gitaar horen spelen... je kan nog zoveel (dure) pedaaltjes hebben maar jouw spelkwaliteit (en kunnen spelen in een band) kunnen ze nooit bereiken.
PS: ik heb al mijn Strymon shit lekker weggedaan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Goed punt voor wat reflectie. Even mijn spullen qua aanschafwaarde opgeteld:
- Wah pedaal (b-stock) = 180 euro
- Compressie/limiter pedaal (10% korting) = 205 euro
- EQ pedaal (b-stock) = 180 euro
- Bogner La Grange (UK) = 145 euro
- SD Palladium = 266 euro
- Strymon Delay = 285 euro
- Strymon Mobius = 425 euro
- Reverb = 225 euro
- Tuner = 80 euro
- Boss Effects Controller (korting) = 600 euro
- Voedingen = 275 euro
- Pedalboard = 150 euro
- Bekabeling = 100 euro
De totale nieuwwaarde van mijn pedalboard is zo'n 3100 euro. Daar had ik inderdaad ook een leuke Fiat Panda van kunnen kopen om lekker door de straten te scheuren. Nee, ik scheur liever met mijn gitaar en spullen waarvan ik geïnspireerd raak. Als mensen daar depressief van worden dan denk ik daar het zijne van. Kop op dude, het is maar geld en materie. Zolang ik het geld er voor heb geef ik het er aan uit. Goed voor de economie en mijn speelplezier. Een win-win situatie.
Btw: ik heb maar één gitaarversterker ;-)
Ach, ik heb mijn cheap ass pedalboard toch ook gewoon erop geplembt :p stelt ook niet veel voor, maar ik ben er tevreden mee en voor mij (op een delay na, ga ik vanmiddag halen) genoeg afwisseling qua sounds ;)
Xvive Chorus tremolo, ocd od2 distortion , xvive classic rock en xvive voeding samen 2e hands voor 100 euro, komt een Marshalleilanden echohead bij voor 5 tientjes, de rocktuner was 3tientjes en de ehx od globe 4 tientjes. Dus ben voor 220 piek klaar
Onze drummert heeft laatst een Panda gekocht (2000), heeft-ie geen 3.000 voor betaald heur.
Mario, je vergeet een aantal cheape pedaaltjes waarvan het heel bijzonder is dat de eigenaar heeft ontdekt dat uitgerekend die zo cool zijn, en dus dus over 40 jaar een Fiat Panda waard zijn.
Opgedragen aan Vulvasonic, mijn nieuwste gitaareffectpedalenbordplank in aanbouw:
https://avando.home.xs4all.nl/images/Soundtanks.jpg
:D
ahh wat schattig, die patchkabels arm in arm.
Ja anders raakt het allemaal in de knoop he...
Leuk pedal board, zo'n stukje tapijt. Mooi gevonden
Ja, het kan wel. Ik heb de voeding van de wah geïsoleerd van de rest, andere pedalen geven uit zichzelf ook geen bleed, of zijn goed afgeschermd. Kabeltjes zijn Klotz en nieuw in het board gedrukt. Er zit sinds kort een Moog Ring Mod vlakbij, zo'n minifooger. Wel balen, want bij testen was alles oké en er is qua positie niet veranderd. Binnenkort komen er een aantal kabeltjes binnen en moet ik toch even aan de slag. Ik zal kijken of ik de Wah ook beter kan afschermen.
Zoveel reacties had ik niet verwacht. Je moet me ook niet te serieus nemen, hè? Als ik al mijn pedalen bij elkaar optel in nieuwwaarde, dan kan ik daar ook hele aardige dingen mee doen. Ik ben meer kwaad op mezelf en licht gefrustreerd, omdat ik mijn pedalenbakkies nog steeds niet af heb en omdat ik door gebrek aan been niet meer zo makkelijk en nauwkeurig kan schakelen en dat het afstellen van dat spul me daadwerkelijk mijn rug kost (omdat vlug tot aan de grond bukken per definitie gelijk staat aan vlug tot op de grond pleuren) en omdat ik me afvraag waarom ik in vredesnaam al dat spul heb, omdat ik geen band heb waarin ik het nodig heb.
Ooit ging het zoooooo gemakkelijk. Ik had een gigantisch grote en loodzware pedalenbak, heel professioneel gebouwd en enkel geschikt voor de grotere podia (anders paste het kreng niet op het podium), het werd gedragen door roadies (ik kon het ding zelf niet tillen) en het werd altijd voor nop voor me onderhouden. En het stomme was dat ik alleen maar een Boss tuner gebruikte, een Z-Vex SHO kloon, een Koch Pedaltone en een Boss Delay. En omdat mijn versterker(s) altijd op 10 stond(en) had ik ook overal hetzelfde geluid. Dat was nog eens een ideale situatie!
Nu heb ik een heel simpel bordje, maar als ik een scheet laat kan ik alweer alle settings aanpassen. En dat is precies wat me niet meer lukt. Ik mis mijn Koch en mijn SHO kloon. Beide kapot.
Ach wat, het was weer eens laat vannacht. Ik luisterde een uurtje naar De Staat en ik kreeg spontaan last van heimwee naar het experimentele. Ik wil weer zo graag, maar ondertussen komt er niks uit mijn vingers. Ik denk dat ik in mijn vijfde midlife crisis zit. Hoewel....., met mijn leeftijd kun je amper nog spreken van 'midlife'. Ik ga maandag met mijn kinderen alvast een kist bestellen voor mijn crematie.
Ik zal jullie bij dezen beloven dat wanneer ik met een nieuw bordje kom, ik jullie zal lastig vallen met een foto van dat bordje en alles wat daar dan op staat. :D
Ff over die crematie... moet ik mijn eigen marshmellows menemen, of worden die ter plekke verschaft?
Neem ze zelf lekker mee. Ik vind alles wat boven mijn vuurtje gaar wordt gebakken prima, zolang mijn zaad er maar niet voor hoeft te betalen. Ik heb ze al genoeg tekort gedaan. En ach, ik laat die kist ook wel schieten. Ik ben dan toch de pijp uit, dus wat kan mij het rotten. Ze flikkeren me maar bij het gft afval. :D
Maar schrijf je wel een liedje voor me? :D
Moet ik me zorgen maken, Vulv? Crematie, vuur, gft afval? What happened?
Typisch gevalletje van een verbitterd ego. Eerst eenieder aanvallen om een keuze van gear en dan na vele toch wel verontwaardigde reacties de aandacht naar jezelf toe te trekken en in de slachtofferrol treden. Blijkbaar heeft Vulva op dit forum wat credits opgebouwd maar bij mij moeten mensen niet met die bullshit aankomen. Versterkers op tien, pffff...
Precies. Het zou me niets verbazen als hij nog nooit in zijn leven een podium heeft gezien 😛
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lo, hier zie je mijn plankje zoals ie er vanavond bij lag: MojoMojo van TC er weer vanaf en Bad Monkey weer terug!
https://myalbum.com/photo/lJJdDAybrbiB/1k0.jpg
Verbitterd ego? Jazeker. Doe ik jou, of wie dan ook daar zelfs maar een haartje kwaad mee? Ik schaam me niet voor mijn verbitterde ego en die zal ik voor jou zeer zeker niet gaan verbergen. Maar verder zit je er zoooooo ongelofelijk ver naast. Ik weet niet waar je last van hebt, maar flikker aub op met je pseudo psychologische analyses. Mag ik me af en toe gewoon een keer uitspreken? Mag ik dan ook mezelf relativeren? Ooit van cynisme gehoord? Voel je je daadwerkelijk door mij aangevallen? Waar heb ik iemand aangevallen dan?
Normaal reageer ik niet op dit soort idiote beweringen. Het zal me doorgaans worst wezen. Maar ik kan knap pissig worden als mensen (die mij niet eens kennen) mij ervan betichten in een slachtofferrol te treden. Ja, ik klaag wel eens een beetje, maar wie ben jij dan om mij de maat te meten? Mag ik van meneer niet af en toe een beetje mijn persoonlijke beslommeringen van me af schrijven, omdat jij daardoor geërgerd raakt? Moet ik me daar iets van aantrekken? Ik ben zelden kwaad, maar zodra iemand de 'slachtofferroldooddoener' erbij haalt, gaan bij mij de haren recht overeind staan.
En wat is volgens jou die 'bullshit' die ik verkoop? Welke bullshit? Hoe kom je er in vredesnaam bij dat ik bullshit verkoop? Voorbeelden graag.
En wat ergert je aan mijn uitspraak dat ik lange tijd het geluk heb gehad dat ik mijn versterkers op 10 kon zetten? Eerlijk antwoord graag. Met 'pffff...' kom ik er niet.
Mijn excuses voor deze verbitterde reactie. Jouw persoonlijke aanval op mij kwam dan ook wel heel erg zuur over.
Wees een kerel, kom langs in Nijmegen en we drinken een goed glas bier. Ik iets bitters, jij iets zuurs.