die Liteash zijn prima gitaren, jouw Jaguar is iets unieker maar als we dat even negeren zul je je met zo'n LA zeker geen buil aan vallen
Printable View
die Liteash zijn prima gitaren, jouw Jaguar is iets unieker maar als we dat even negeren zul je je met zo'n LA zeker geen buil aan vallen
Ik snap dat nooit, dat varen op een enkele internet review maar zo werkt dat blijkbaar.
Aan de andere kant, je wil iets anders dus waarom je Japanse Dyna niet inruilen voor een Indonesische Cort, dan wordt in ieder geval 1 persoon heel blij gemaakt wat niet wil zeggen dat die Cort slecht hoeft te zijn. Tis een gok.
de lite ash (inderdaad gemaakt door Cort) is in Korea gemaakt niet in Indonesie en ik denk dat er wel meer positieve reviews te vinden zijn over de lite ash serie dan alleen deze review ;)
Deze Ibanez Jem 7, bieden vanaf 275 euro.. Wel erg goedkoop voor een gitaar van 2500 euro, of zijn er nog andere types hiervan?
Tevens kloppen de inlays van de gitaar niet met de foto's van een Jem 7 op de site van Musicstore.
http://link.marktplaats.nl/382369095
Iemand die uitsluitsel kan geven?
Een mailtje naar schecter en binnen 2 dgn antwoord!
Hi
*
The guitar is Diamond Series.
It’s NOT USA custom shop model, It is made in South Korea.
I think this is from 2002 Diamond Series PT Elite but it’s been modified.
*
If you have any question, please let us know.
*
Best,
*
Shigeki Aoshima
Schecter Guitar Research
U.S.A. Custom Shop
*
Kent iemand dit?
Maple klinkt me vaag bekend in de oren als merk van Les Paul-copycats. Maar ga je er naar zoeken, dan krijg je natuurlijk alleen google-hits op houtsoort.
Dit is oude Japanse jaren 70 LP kopie en nog een mooie ook, ingelijmde hals, dus ga maar uit van een solid body en geen multiplex.
De fabrikant moet ik je schuldig blijven, maar zou mij niet verbazen als het een product is van Maya of Matsumoku (getuige de op het eerste oog alu inlay's)
Goede gitaren hoor, niet zomaar een goedkope ripp-off
Wel is de gitaar al oud en is er niet echt zuinig mee omgegaan, als je gaat kijken goed in de gaten houden of de frets, tuners, brug nog goed zijn en uiteraard hoe de hals is.
Qua waarde? tja, het is geen mooi exemplaar meer dus mi moet het bij E 250,00 wel ophouden, zeker als er nog werk aan zit
hetzelfde lettertype als maya gebruikte, best kans dat hij daar weg komt dus.
wel jammer dat hij schermt met ik heb hem laten taxeren en dan geen prijs noemt, net bij wie en waar je hem taxeert kan enorm uitmaken in prijs, bijv in frankrijk zijn ze vele malen duurder dan hier.
Mja richtprijs verschaft een hoop duidelijkheid, alhoewel ik denk dat hij toch een redelijk bedrag wil hebben, advertentie is al 10 dagen oud en al een keer omhoog gebeld.
Wel hopen dat de brug nog goed is, tis een boogbruggetje en complete exemplaren zijn niet veel in de omloop, normale standaard t-o-m zadels passen er niet 1 op 1 in geloof ik.
Als je hem opknapt, heb je er wel een knappe gitaar aan denk ik, elementen lijken mij trouwens ook volwaardige humbuckers.
Als ik de stemsleutels zie en de brug, denk ik naast Maya ook sterk aan Mat.
Stemsleutels (mits origineel) en brug zijn wel typisch de exemplaren die Mat. gebruikte, Maya gebruikte naar mijn weten grotendeels standaard t-o-m bruggen.
Lettertype op de headstock doet inderdaad weer veel denken aan de logo's van Maya/Columbus/Rokkoman.
hm, misschien moet ik dat ding maar kopen en uit elkaar schroeven:???:
http://www.2dehands.be/muziek/muziek...trische-gitaar
€200 voor een Squier Bullet strat, is dat niet teveel :???: Als ik mij niet vergis is de Bullet serie toch de goedkoopste serie uit de Squier stal?
ach ja hij kan t proberen toch? :P
maar daar heb je dan toch de bieden functie voor om hem in te laten zien met 20 biedingen van 30 euro dat ie te veel vraagt
Naar het schijnt is er iemand die 275 euro biedt voor de Maple LP-kloon. Dat is meteen ook de vraagprijs van de verkoper.
Da's een belachelijke prijs en ik mag hopen dat je het niet overweegt.
Ik gun je een goeie gitaar en dan kun je beter iets meer uitgeven, want zoals Geert en Wietse al zeggen....d'r zit veel werk aan en hij is behoorlijk afgeleefd.
Ik wens U veel wijsheid toe :soinnocent:
Succes! :ok:
http://link.marktplaats.nl/381657317
Huh? Bestaan er JEMs met vaste brug?
De rest van de gitaar (kleur elementen enzo) vind ik er ook maar raar uitzien maar daar kan ik niet echt iets aanwijsbaars in vinden...
Iemand die mij duidelijkheid kan geven? :???:
hard tail jems bestaan maar die hebben een andere brug en zijn niet in swirl verkrijgbaar
Moet een custom project zijn. Aardige kleuren in de swirl en de inlays, daar niet van.
Iemand een idee wat een redelijke prijs is voor deze gitaar?
http://muziek.marktplaats.nl/snaarin...op-gitaar.html
Edit: Hij wilt er 250 voor hebben, is me toch echt te veel.
Het is een gitaar uit losse delen.
Inderdaad bestaan er hardtail JEMs en die hebben inderdaad geen swirl. De brug op deze gitaar is door Ibanez nooit gebruikt en JEMs hebben altijd 24 frets en een slagplaat, wat deze gitaar niet heeft. De handgreep zit volgens mij ook te hoog op deze gitaar. Nep is hij zeker, de vraag die overblijft is of het een omgebouwde RG (of RT, gezien de 22 frets) is of een Chinees ding.
700 is hij in ieder geval niet waard, voor dat geld kan je veel mooiere Ibanezzen kopen (zoals de RG1451, prestige serie en ook een vaste brug)
http://link.marktplaats.nl/387035907
nep gibson, ik heb mp al getipt...
Goed zo Geert, ik erger me er ook giga aan.
Er stond een neppert op Speurders, meteen klacht ingediend onder de noemer van "copyright vervalsing:mad: en..ik ga Gibson Europe inlichten;)" en zie hieronder het ongelovelijke resultaat:
--------------------------------------------------------------------------
Beste "ongelovelijk fijne gozert" :crazyhappy:,
Naar aanleiding van uw klacht over advertentie 73569458 heeft het Speurders.nl team besloten deze advertentie te verwijderen. Hieronder volgt een kopie van uw klacht:
----------
Beste Speurders-team,
Het betreft een Gibson - VERVALSING - en het is wel degelijk STRAFBAAR om dit artikel te verkopen wegens het voeren van een onechte copyright MERKNAAM, namelijk GIBSON.
Als U de advertentie niet verwijdert, meld ik dit bij Gibson Europe en heb ik mijn plicht tegen piraterij gedaan.
Namens veel gitaar-puristen,
Mijn hartelijke dank voor Uw begrip en hopelijk Uw reactie!
-----------
De klacht betrof de volgende advertentie:
Advertentienummer: 73569458
Advertentietitel: Gibson Les Paul copie
Rubriek: Muziekinstrumenten
Subrubriek: Elektrische gitaren
Prijs: EUR 400,00
---
Een eigen import van een aziatische Gibson Les Paul supreme kloon.
Desondanks een prachtinstrument en goed bespeelbaar.
Inclusief case
---
Speurders.nl wil u bedanken voor uw bijdrage tot verbetering van onze site.
-------------------------------------------------------------------------
Zo zie je maar......het kán nut hebben om je kwaad te maken en proberen er iets aan te doen.
Applaus voor mezelluf :)
Nou ja, er staat dat het een gibson uit china is.
De onwetende zou denken dat hij een echte gibson uit china koopt. Hoewel die niet bestaan.
Van de Gibson site geplukt, artikel over counterfeit Gibson's...
http://www.gibson.com/nl-nl/levensst...tGibsonsDutch/
Het is voor jou misschien ongewenst, voor anderen niet. Of het troep is laat ik in het midden, ik hoef ze in iedergeval niet. Het is hoofdzakelijk onwettige handel waarvan anderen zomaar eens de dupe kunnen zijn. Ik vind het ook prima dat de advertenties verwijderd worden.
Maar:
Mijn reaktie op de post van Geert was bedoeld als "goh echt waar?" grapje. Maar ik heb eigenlijk het idee dat dat je ontgaan is. Geeft niks verder maar ik ben dus zelf ook tegen merkvervalsing.
valt wel mee, dit gaat met name over de chinese nepperts (die overigens steeds beter worden) maar tis nog steeds vrij gemakelijk om een tokai, edwards etc van een gibson logo te voorzien en dan wordt het al een stuk moeilijker (maar voor de kenner nog wel te doen)
Vorig jaar plunderde de 15-jarige Jonathan Jakubowski uit Cary, North Carolina, zijn spaarboekje om een Les Paul aan te kopen die in de plaatselijke krant in een advertentie werd aangeboden
Lieve help, gelijk worden de zielige jongetjes en hun kapotte spaarvarkens van stal gehaald, wat een drama weer.
dit jaar plunderde f.d. te heiloo zijn spaarbankboekje om een echte gibson te kopen en wat was f . verdrietig over de kwaliteit die hij aantrof voor zijn hard verdiende centjes (geintje :D)
maar er worden er best wel veel verkocht als zijnde echt en daar zullen ook 15 jarige slachtoffertjes bij zitten
Precies!
“Wij werken met professionals die elk onderdeel van binnen en van buiten kennen,” aldus Olsen. “Zij kunnen exact zeggen van welk jaar een knop is. Zij zullen kunnen zeggen of een gebruikte snaar al dan niet de juiste is.”
Kortom, als er geen fabriekssnaren meer op zitten is-ie dus vals". :seriousf:
Ik heb verdorie wel nieuwe snaren op mijn 1978 Standard gezet. Ik ben dus mooi de klos, want hoe kan ik nu bewijzen dat hij wel echt is....????
En is hij wel echt? Ik heb de snaren, toen ik 'm kocht niet gecontroleerd..... :dontgeti: :)
Gibson had dat joch als dank gewoon een LP moeten geven en dat breeduit in de media moeten verkondigen. Gratis publiciteit, nooit weg!
Ja, public relations en Guitarkid gaan heel goed samen....;)
Ik heb overigens onderstaande tips van Gibson zelf even doorgestuurd naar China. Misschien hebben ze er wat aan... :crazyhappy:
* Meet de gitaar om te controleren of ze niet te klein is. De juiste afmetingen vindt men terug op www.Gibson.com.
* Controleer de headstock en het headstocklogo om na te gaan of ze overeenkomen met die van een authentieke Gibson-gitaar.
* Controleer of het paarlemoer ingelegd is.
* Kijk na of het script van een Les Paul-model cursief gedrukt is.
* Controleer of er geen drie schroeven op het halsafdekplaatje bevestigd zijn.
* Controleer de pickup cavity op slordige kabels en snaren.
* Ga na of de pickup cavity van binnen niet zwart geverfd is.
* Vraag steeds de Gibson Handleiding en het Gibson Garantiebewijs.
* Controleer de snaren. Als het kunststof is, is het geen echte Gibson.
* Wanneer dit niet lukt, contacteert u de Gibson Klantendienst op het nummer 1-800-4GIBSON.
"We vely solly fol Fled Dons, but we contacted Gibson and guitals will be bettel in futule, we plomise... No nylon stlings on guital anymole"
Gr. C.
Nu maak je het die chineesjes makkelijker om zo'n gitaar na te maken:seriousf:
Is dit dan ook zo een chinese?
http://www.2ememain.be/musique-instr...ibson&start=21