Wow, inderdaad een erg vette firebird.
Printable View
Wow, inderdaad een erg vette firebird.
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...geNum=2&pos=24
Reverse-o-caster. Verkeerd omgekeerde Strat :seriousf:
Yamaha SA2100, OK Made in Taiwan maar toch: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr
Hij is al gezakt naar 1000, ik zou zeggen bied eens 800 gezien de speelsporen. Zeer goede ES335 gitaar.
Om 2012 in stijl af te sluiten:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...ails&id=166024
Scott Grove is zijn collectie aan het opruimen. Verwacht geen koopjes, maar misschien zit er wat leuks tussen.
Zelf vind ik deze 7-string Matt Raines Strat wel een leuke.
http://webzoom.freewebs.com/groovymu...%20Lessons.JPG
$600.
IDD een leuke beginners set: Yamaha RGX112 en Session Duette 112 amp:
http://www.speurders.nl/overzicht/mu...121282705.html
Absoluut geen koopje, maar voor de betere B.B King liefhebber: http://www.marktplaats.nl/a/verzamel...reviousPage=lr
Er zijn weinig kleine dingen in t leven waar ik zo tevreden over ben als het Duetje dat ik vorig jaar kocht. Wat een prachtig klinkend en lekker sjouwbaar ampje voor kleine optredens, zoals de signeersessies die we afgelopen jaar deden in boekhandels e.d.. En dat voor weinig :) ( moest wel effe de potmetercontacten hersolderen..)
En o ja, je kan er ook mee scheuren, is erg lachen en eigenlijk niet eens onbruikbaar, zolang je geen buizenachtige vervorming verwacht. Maar het clean is meesterlijk en veel mooier dan de meeste sessionette 75's.
heb dat setje net opgehaald, en de verkoper redeneerde van ik heb er 15 jaar geleden 100 gulden voor betaald en voor dat geld mag hij dus weg, 50 euro dus, de gitaar is echt hard geel en de fretjes heb ik effe snel gevlakt en gepolijst, ding speelt prima en weegt niks.
de versterker zit ik in dubio mee, klinkt clean erg lekker en na wat tweaken ook zeker een bruikbare scheur uit te halen, beetje richting the "brown" sound (zo staat hij tenminste in mijn korg) alleen verdomd luid voor zo'n dingetje en zoals ik altijd zit te tokkelen wil hij nogal snel rond gaan zingen (oke zit er altijd vrij dicht op) vooral met mijn multieffect er voor met een modernere sound gekozen, en draai ik het volume zo laag dat dat niet gebeurt dan mis ik een boel definitie.
maar vooral het mixen van het scheur en de reverb met de footswitch levert leuke sounds op.
ga er nog effe mee stoeien en zien wat ik er mee kan maar ik ben bang dat het voor huiskamer gebruik toch wat teveel is.
setje zat trouwens ook nog een standaard, kabel en strap bij.
bedankt voor de tip frekie!!
Wietse, die versterkertjes zijn nog steeds wel geliefd. Lekkere klank, erg betrouwbaar. Vroeger had iedere gitaarleraar er wel eentje staan voor leerlingen. Raak je wel voor een prima prijs kwijt!
Ik moet zeggen dat ik je problemen totaal niet herken. Ik kan m hier in de woonkamer op spraakvolume zetten en dan heeft ie nog alle definitie. En live speel ik er op met een handgestoken jazz-rondzingbak en dan kan ik vaak gewoon op het ding zitten zonder feedback. het kan aan de volumepot liggen, dat de jouwe anders reageert. Of waarschijnlijker aan dat multieffect dat je ertussen hangt en dat de zaak verziekt- dat is iets dat mij natuurlijk nooit zal overkomen ;)
Ik herken je geluidsomschrijvingen wel, het is echt een van de beter klinkende sessionbakkies met een veel mooier en afgewogener sound dan de meeste 75's.
Session bakkies zijn idd nog steeds wel geliefd - voor als extra erbij en voor weinig. Dat ze betrouwbaar zijn, hoor je mij echter niet zeggen. Dit is immers behoorlijk goedkopere shit dan een Fender of zo en dat hoor je vaak terug in krakende pots en losse contacten. Maar meestal is dat makkelijk te verhelpen. En het blijven de fijnste amps ter wereld op het moment dat de kofferbak opengaat en je moet sjouwen.. :)
oeps! :) :( :)
Je moet een amp ook niet 2x uit je kofferbak sjouwen ;)
De Sessionette is er in twee uitvoeringen geweest, de MK1 en MK2. MK2 had het gaatjeshemd-doek, de MK1 het zilverkleurige. Ik heb een MK2 gehad, na een MK1 geprobeerd te hebben. Helaasch klonk de MK2 veel minder, heb laatst nog een van een vriend geprobeerd en die had hetzelfde: veel teveel hoog en in de scheur een vervelende midklank. De MK! had een andere speaker en een iets andere versterkeropbouw als ik me goed herinner. Daardoor klonk ie gematigder in het hoog en lekkerder in de scheur.
Een paar jaar terug nog een Duette geprobeerd en ik vond het verschrikkelijk. Veel teveel en schel tophoog waardoor de klank erg "harsh" was, ik kreeg het er niet uit gedraaid. Met er wel bij zeggen dat ik door gehoorbeschadiging in toenemende mate allergisch lijkt te worden voor bepaalde hoge frequenties, maar toch. Wat mij betreft klinkt het gemiddelde moderne versterkertje uit de zelfde klasse een stuk beter, bijvoorbeeld een VOX VT oid.
Ik heb een oudere Vox VT die heeft een aantal verschillende distortion / overdrive modellen en die klinken echt fenomenaal voor zo'n goedkoop klein ding.
Sorry voor de dubbele post.. laptop leek vast te slaan dus ik ramde op allerlei toetsen en toen.. twee keer!
Ik begin te geloven dat mijn duette dus de enige goedklinkende is.. :) Dat 'harsh' herken ik eigenlijk vooral in de slechtere 75's, zeker niet in deze amp.
En toevallig was laatst nog zo'n Vox-bezitter hier. Die had graag willen ruilen, want de session klonk veel beter.
Zoals ik dus. Een van mijn mindere aankopen in een tijd dat mijn GAS echt nog voor blindheid zorgde. Toen ik de MK2 in de winkel uitprobeerde vond ik het al raar klinken maar hij moest en zou natuurlijk mee naar huis ;)De Marshall 75 Reverb (op zijn minst geïnspireerd door de opzet van de Sessionette) was daarna een hele vooruitgang. Daar heb ik zelfs wel een beetje spijt van dat ik hem destijds verkocht heb.
@ Zoon van Piet: ik was ook verbaasd over de slechte klank van de Duette want ik had destijds bij een muziekwinkel in Groningen zelfs zo'n ding als favoriete uitprobeerversterker. Blijkbaar zat er nogal verschil in. Mooi dat jij een goeie hebt.
Dat van die MK1 en 2 staat me nog wel een beetje bij - als vond ik destijds alleen buizen goed klinken en meende ik dat altijd te kunnen horen ;)
Maar stond tegenover dat verschil niet dat die mk1 vaak een kapotte eindtrap opliep en dat de 2 heel bleef?
( Persoonlijk heb ik liever dat het goed klinkt tot het kapot gaat, dan dat het kut klinkt en heel blijft, maar goed..)
Kan best zo zijn geweest, geloof wle dat er iets met de MK1 was. De MK1 had meen ik een Fane speaker en de MK 2 een Celestion, de Fane klonk blijkbaar ook beter met de amp dan de Celestion. Het grappige was dat de reputatie inderdaad grotendeels gebaseerd was op het geluid van de MK1 maar er veel meer MK2's verkocht zijn. Nu speelden een hoop mensen in die tijd vrij clean met erg veel effecten dus dan kan zo'n ultrasteil geluid nog wel voordelen hebben maar toch.
De Sessionette 75 had ook een debiele ontwerpfout: bij aansluiting van een extra speaker kon je de eigen speaker niet afsluiten terwijl de totale impedantie dan gehalveerd werd. Dus blies ik tijdens een optreden waar ik mijn 4*12 eronder had gezet vrolijk een zekering eruit.. En niet de zekering die aan de achterkant bereikbaar was maar een die nog binnenin zat zodat je de hele boel uit elkaar moest halen.
Ik heb een Sessionette gehad, zat een ueberdikke ringkerntrafo in en een Celsetion speaker, G12M70 dacht ik. Het luidste compacte combo wat ik ooit heb gehad, harder nog dan mijn huidige Roland Cube 60. @Wietse: gefeliciteerd ermee, ik had er wel zin in maar het huis staat vol en je verkoopt nix momenteel, zeker niet van hieruit.
Ibanez, fotoos zijn wazig maar het -zou- een F serie S540 LTD kunnen zijn: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr
Gibson les Paul custom, zwart, 1981.
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr
€1200,-
Is wel met Tremelo
Ik heb eergister al contact gezocht met verkoper maar nog niets gehoord.
Staat toch een telefoonnummer bij?
Oh, telefoonnummer had ik niet gezien.
Ik heb inmiddels reactie van de verkoper(bedankt Hendriks!), met foto's. De gitaar is echt afgeragd, de achterkant mist de helft van de lak en de frets zijn versleten. De Kahler is er niet in de fabriek op gezet. Die vraagprijs van 1200 is niet eens zo heel laag :seriousf:
Boss FZ-2 op MP
Staat ook bekend om z'n waanzinnige clean-boost functie. Sla je slag.
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr
Een Gretsch Brian Setzer Hotrod voor een bezopen prijs (fake?)
Edit:
Ik heb zelf al gereageerd, ik hoop dat ik de eerste ben.
... voordat ik de advertentie zag dacht ik al, zal wel weer het topje van Groningen of het zuiden van Limburg zijn...
als je de gitaar echt wil hebben moet je dat soort dingen hier niet posten natuurlijk... er zijn genoeg Groningers hier die even bellen en met cash erop af kunnen stappen...
Nou je het zegt bedenk ik me dat dat vaak wel waar is, maar voor een gitaar als deze zou ik de reis graag maken!
Gelukkig staat er geen telefoonnummer bij, en ik hoop dat de verkoper de gitaar verkoopt aan degene die het eerst contact met hem heeft opgenomen, wie dat dan ook mag zijn.
1 dag actief, belachelijke prijs en hij woont in het topje van groningen, ik vertrouw het voor geen ene meter.
Stond ook op 2dehands.be dacht ik...
Groningers een apart ras noemen, dat is pas...
Demograficist?
Het is meer een soort.