Fender doet er aan mee dat het nog makkelijker wordt om een nepper te maken, die nog moeilijker te onderscheiden is van echt
Printable View
Fender bodies zijn ook te koop, maar dat maakt het nog steeds geen echte Fender als je die vervolgens zelf in elkaar pruts.
Dus de vraag blijft dan wat maakt het nu uit.
Moet je dan het decal van een echte Fender neck afschuren ??? Want je hebt nog steeds geen Fender gemaakt , dat doen ze namelijk alleen in de fender fabriek lijkt mij
En deze dan? https://link.marktplaats.nl/m1301268738
Vage beschrijving, een nog vager fotootje. Body uit de Custom Shop, constructie als een 335 (set neck??)
"Constructie zoals een 335" is natuurlijk onzin bij een thinline, totaal anders en die dubbele binding staat daar ook los van.
Ach ja.
Het heeft verder wel de kenmerken van de 90's thinline maar te wazig om er iets over te zeggen behalve dat de 90's een tortoise pickguard heeft en maar 1 ipv 2 snaargeleiders.
Ligt aan de manier van aanbieden, Wanneer je om wat voor reden dan ook nog een originele usa Fender hals hebt liggen en je koopt daar een originele gebruikte usa Body via marktplaats bij, vervolgens alle usa hardware en je assembleert deze gitaar zelf dan is een advertentie als bijv. "Fender (zelf) opgebouwd uit enkel USA Fender parts" niet mis.Het is pas oplichting als je iets onder een naam verkoopt, wat het niet is
https://link.marktplaats.nl/m1295078285
moet een 2004 50th anniversary zijn.
Maar serienummer met maar 6 cijfers "Z1....." dat is 2001.. en volledig ingevoerd bij guitardater geeft geen matches.
Moet een enkellaags parchment slagplaat hebben, maar heeft een 3 ply w/z/w
De QC label zit erbij met 010-2004-803 en dat klopt voor dit model, maar t foutieve serienummer staat er ook op..?
Wat is hier gaande?
Ik zie een serienummer met 7 cijfers. Je voert niet volledig in. Zet een vinkje bij American Made en je krijgt dit:
Guitar Info
Your guitar was made at the
Corona Plant (Fender), USA
in 2001 - 2002
Production Number: 23479
Of het dan een originele 50th is kan ik niet beoordelen.
Ja klopt Stratokai, had gister biertje te veel op denk ik en cijfers verdwijnen dan opeens op mysterieuze wijze.;)
Serienummer is idd legit, maar veranderd niets aan het feit dat t dan geen originele 2004 50th anniversary betreft zoals advertentietext zegt.
Het lijkt dan een 50th anniversary body met originele case, maar met de hals van 2001 standard en een niet originele slagplaat.
Vraag me af wat er dan nog meer niet aan klopt.. de 54 customshop elementen zouden erin moeten zitten.
Hangtag met het modelnummer wat klopt voor een 50th ann standard maar ook het 2001 serienummer..? hmm..
Teveel alarmbelletjes
De 50th anniversary's zijn alleen gemaakt in 2T sunburst en een one piece maple hals, aan de foto's te zien klopt dat idd. De pickguard moet een one ply parchment, dat klopt idd niet evenals de datering van de hals. De hals op een originele Anniversary moet sowieso een vintage radius hebben (7,5) hebben, grote kans dat deze neck een 9,5 radius heeft.
Ik heb zelf de 'DeLuxe' 50th Anniversary gehad, die werd speciaal gemaakt om de moderne gitarist tegemoet te komen. Die Strat had o.a. gouden hardware, 9,5 radius, samarium cobalt pu's en de S1 switching. Ik kan mij ook nog herinneren dat er veel en ook speciale case candy bij zat, iig meer dan bij de adverteerder.