Je bedoelt dat ie “erop ligt?” Tja. Meer blanke lak en dan gelijk schuren.
Printable View
Kleurverschil gek genoeg. Wat achter de decal zit, oogt lichter. En de decal was echt super transparant zoals het hoort.
Ja, waterslide. Prima laten drogen ook, het was er perfect zonnig voor.
Vreemd. Ik heb meerdere waterslides zelf gemaakt met waterslide papier en laserprinter en daar nooit last van gehad.
Kan het zijn dat het iets “relic” is? Bij oude fenders zie je door de veroudering namelijk de decals erbovenop liggen en misschien is het juist de bedoeling om dit effect te repliceren. Maar normaal gesproken hoort het niet te zien te zijn en ik denk niet dat het met polijsten verdwijnt.
Kan je anders eens een detailopname plaatsen?
Bijlage 803
Ik had, zoals Orpheo voorstelde, de decal direct na de kleurlak erop gedaan. Daarna voldoende lagen blanke lak, 1k, nu dus even wasemen. Ik heb het idee dat het door de metallic komt. Daar waar de decal op ligt, lijkt het wel mat. Eerst metallic, dan blank, dan decal, dan blank had misschien toch beter geweest. Nou ja, het kan nog, ik ben inmiddels wel gewend dat het overnieuw moet :D
Nooit eerder bij de hand gehad. Wel interessant probleem. Werkt misschien beter op een lichte achtergrond,
Ik plak ze altijd over de gepolijste lak heen en spuit dan nog wat dunne 1k die ik alleen met polijstmiddel laat glansen.
Misschien heb je aan deze link iets:
https://www.mylespaul.com/threads/he...-decal.437044/
Helder. Het moet écht glans zijn voor je gaat plakken. ik had het direct na de kleur gedaan, maar metallic kun je niet schuren.
Ik denk dat Orph niet doorhad dat ik met een medium/donkere metallic lak bezig was :makeup:
Schuren, kleur sprayen, blank lakken, schuren/polijsten, decal, balnke lak, schuren/polijsten...
Of misschien heel gek: nu polijsten nu er al ruim blanke lak op zit en proberen de tweede decal, die ik gelukkig heb, écht recht over die ander heen te plakken :supercool: Dat zal niet simpel zijn maar wel heel veel tijd schelen.