Meen je dat? Dat was voor mij juist de aanleiding om twijfels te hebben bij deze gitaar...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...169aee0c2a.jpg
Printable View
Meen je dat? Dat was voor mij juist de aanleiding om twijfels te hebben bij deze gitaar...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...169aee0c2a.jpg
deze tuners zijn vrij gemakkelijk scheef te krijgen door er een tik tegen aan te geven hoewel ik het niet uitsluit dat Gibson ze bij installatie ze al niet helemaal recht er op had gezet (gebeurde toen wat vaker als nu :D )
Zo te zien is die gast sowieso niet zo voorzichtig met de kop geweest. Begrijpelijk... het is tenslotte het meest robuuste deel van een LP.
Dat van die mechanieken snap ik ook niet...... iedereen loopt te ouwenelen over de slechte QC van Gibson en dan wordt er gevallen over scheve tuners....??
Gebrekkig Nederlands zou ook een frauduleuze advertentie betekenen..... in een tijd dat leraren en journalisten met onze mooie taal worstelen.
Op m'n nep LP zitten ze recht en op m'n echte SG wat minder.
Het is een Gibson, als het enige dat scheef is de tuners zijn dan heb je een goeie hoor ;)
Bij de helft, inclusief 1 van de mijne, zitten de side dots niet gecentreerd tussen de frets, das net zo irritant als scheve tuners. Maar het is karakter zullen we maar zeggen. :)
Dit is een originele Les Paul Custom uit 1984 met waarschijnlijk/hopelijk ook nog de originele Tim Shaw pickups
Ook de stemmechanieken zijn de originele van die tijd, schallers met van die uitklapbare slingertjes
Sommige gasten die er waarschijnlijk geen verstand van hadden zijn ( waarschijnlijk goed bedoeld)deze verkoper aan het plagen geweest door fake biedingen te plaatsen, vandaar die eerdere hoge biedingen.
Bij mijn 1986 Gibson Les Paul Custom zaten (paar maanden geleden verkocht) ook scheve tuners op , Grovers btw, en die gitaar is toch altijd met zorg behandeld. En ik ken nog iemand die er eentje heeft uit hetzelfde jaar (eerste eigenaar) en die heeft het ook in mindere mate..Was altijd zo, zegt hij..
ik twijfel ernstig aan deze gitaar, hij heeft bijzondere en speciale details die suggeren dat dit iemand hier erg veel moeite in heeft gestoken waardoor ik in eerste instantie dacht dat het een recente customshop is (hij zou uit 2003 zijn)
Als ik dit model ga googlen dan kom ik echter verschillende varianten tegen met veel zelfde kenmerken maar ook details die afwijken (waarbij je het niet verwacht) en die allemaal wel ergens een foutje hebben zitten
https://link.marktplaats.nl/m1294255160
het logo en het custom logo zijn van de goedkope decal variant die witte randjes achterlaat bij het aflakken, de tremelo is niet een Fender american Standard brug (die heeft Offset zadels, hier zit de schroef precies in het midden van de zadels) de trussrod ingang is verkeerd . de electronica cover shape is niet zoals die normaal op backloaded Fenders gebruikt wordt.
Zoals ik al zei zijn er meerder Harley Davidson "Fenders" te vinden (Buiten de volgens mij enige echte Aluminium variant) op het Internet en ze hebben allemaal dezelfde koffers en Harley Davidson Chrome logo's maar er is er geen 1 te vinden met een correcte trussrod ingang en bij iedere Foto die kan vinden is er wat mis met het logo (spaghetti, 80 ties logo)
dus misschien heb ik het helemaal mis maar deze gitaar heeft parts die niet op een US strat horen te zitten (productie noch customshop)