Gitaarnet in optima forma!:ok:
Printable View
Gitaarnet in optima forma!:ok:
De advertentie zegt "boutique kwaliteit". Geen idee wat dat betekent, maar die xl en 059 dingen zijn niet mijn versterkers. Ik vind de Wizard nog wel aardig, maar ook niet geheel mijn smaak. Dat geeft ook meteen aan wat het probleem is: Smaak. En wat voor gitaar je gebruikt.
Diezel is zoals MS aangeeft wel iets anders, maar moet je ook van houden. VH4 vind ik helemaal niks.
Einstein is een leuke amp. Als ik ooit een Herbert kan scoren voor weinig wil ik die ook wel :)
Dat is het. Ik hou totaal niet van high gain amps, ben meer into medium gain en heavy rock.
Die Einstein vind ik dan wel tof, werd als combo ooit geproduceerd maar om onbegrijpelijke reden niet meer gemaakt. Vond ik echt een mooie amp.
Ik houd wel van hi gain amps, maar liever soldano, mesa, diezel, bogner, engl of zelfs marshall dan een brunetti :D
Over high gain trouwens....ik zag straks een advertentie van de nieuwe mesa triple crown versterker, met daarin "gain beyond (our highest ever)". Wat móet je ermee, op mijn mesa Roadster komt de gain al nooit boven de helft..
Sterker nog, bij mijn Rover preamp -die volgens vele berichten op het internet niet heavy genoeg is voor heavy muziek- staat de gain maar iets boven half open.
Ik heb zojuist 's wat filmpjes bekeken. Valt nog niet veel uit te halen, maar zo aan de hand van die filmpjes vind ik het toch wel leuke bakkies hoor. Toch zeker voor 450,- Belangrijkste voor mij is sowieso hoe ze het in bandverband doen. Opmerkingen als 'waan van de dag merk', ja, het zal wel...
Klopt. Dat is voor mij ook het belangrijkste. Werkt het in bandverband. Heb grote 100 watters gehad, maar klinken pas mooi als ze minimaal op 11 uur opengedraaid kunnen worden.
Dan speel ik liever over een kleine amp die meer open kan.
geef mij maar een Gucci .....
Die mening deel ik niet; tenminste niet bij modernere (mastervolume?) amps (de ouwe meuk ken ik niet).
De truc -in ieder geval bij mijn meerkanaals amps- is om te spelen met de kanaalvolumes tov de mastervolume.
Mijn mesa is er niet zo heel gevoelig voor (maar gevoeliger dan mijn triamp) maar bij de Soldano moet de master écht boven de 8, anders klinkt ie niks beter dan de gemiddelde engl (of weet ik het).
Ik ken zelf enkel de Brunetti mercury en dat vind ik wel een mooie amp. Maar nieuw weer te duur voor wat hij bied. Deze kwam ik tegen, en vond een Brunetti voor 450 geen geld. Vandaar staat hij in dit topic.
Sommige merken hebben gewoon lage tweedehands waardes. Ik speel al jaren een engl blackmore. Tweedehands komen die nu al voorbij voor 500 euro soms... ik zou hem any day verkiezen boven diverse moderne marshalls die tweedehands voor veel meer gaan, maarja marshall is nu eenmaal bekender dus hogere waarde tweedehands.
Diezel heb ik ooit de VH4 getest. Vond er geen ene reet aan. Clean was nog te doen. Maar voor mij had het gewoon geen feeling, weinig mids, veel te schone oversturing. Maar alles heeft te maken met smaak en ook muziekstijl waar het in toegepast wordt. Zo zie je weinig blues mensen op een mesa rectifier en weinig metal gitaristen met een fender champ.
Grappig, ik heb dezelfde ervaring, ik vond het maar een "gladde" versterker, veel compressie ook. Wel een voordeel als je op een strat met vintage single coils speelt, kun je nog steeds een soort van moderne metal spelen; super veelzijdig dan. Maar met mijn zooi kon ik er niet veel mee, en ik heb echt mijn best gedaan.