wat een schoonheid... kan niet anders zeggen!!
Printable View
wat een schoonheid... kan niet anders zeggen!!
wauw!!!!!!
Super mooi!
Ammahoela .......... waaaaw
zo hee, niet normaal. met die snaartjes en kapjes is het nu echt een mooi geheel geworden. wel een beetje druk met al die knoppen en schakelaars, maar daar kun je bijna niet omheen.
Hoe klinkt ie?
Heel mooi.
Mooi hoor, nu nog een foto van Charlotte samen met haar gitaar.
elke gitaar komen we meer over der te weten :P
deze levert op: ze heeft geduld en ze heeft krullen :P
Top gedaan.
Erg mooi.
Hey Luitjes :)
Dank jullie wel, idd heeft wat geduld gekost, maar het is het wachten waard geweest.
Meer foto's en geluid binnenkort,en ook de start van het volgende project binnekort.
groetjes Charlotte :hippie:
ik ben eens bij haar thuis geweest, maar ik zal verder nix onthullen over deze mistery builder ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
knap werk!!!! Hoe krijg je het voor elkaar.....
Ik vind hem ook echt prachtig geworden! Petje af! Wat een supermooie gitaar!
Het is een prachtige gitaar geworden!
Ja dan moet je de afgelopen 61 pagina's even doorlezen :dance:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harry
maar idd: ziet er super uit! laat die foto's en clips maar komen !!
Wouw!!!!!
Ik moet zeggen dat ik behoorlijk jalours ben (niet vervelend bedoeld overigens) De snelheid waarmee je bouwd en dat je gelijk weer naar je volgende project gaat.....damn en de kwaliteit.....wouw.....
Moest ik ff kwijt,
maar het is weer een beauty wat je hebt gemaakt (en dan te bedenken dat ik dus niets met dubbelneks heb).
Arjo
Wooowww, heel mooi geworden......., ben benieuwd wat de volgende wordt.
GRUUUWELIJK mooi zeg!! Heb met veel bewondering en intresse dit topic vanaf het begin gevolgd en ik moet zeggen dat ik echt helemaal onderste boven ben. GE-WEL-DIG!! Hoeveel heeft de gitaar je nou aan materialen ongeveer gekost? Waarmee denk je zelf dat je de kwaliteit mee kan vergelijken? (qua merk, zeg maar meer een epi of gibson of wat dan ook)
Dat drukke vind ik juist heel erg meevallen, m.n. door de houten pickuprings en de stemmig gekleurde knoppen vind ik het mooi één geheel, meer dan de Les Paul en de Jem.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koennie
Het is weer een kunstwerk geworden, en ik vind het een nog meer uitgebalanceerde gitaar geworden (qua looks). Hulde!
Allememaggies, charlotte wat een monstergitaar heb je gebouwd zeg! dikke 10!! ik denk dat je zo bij de custom shop van gibson in nashville aan het werk kunt!
Nou nou nou, moet dat zo mal op de vroege zondagmorgen. Voor de rest een zeer puike gitaar :cooler:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kassie
beetje overdreven, vind je niet? :) het is knap gedaan ja, mooie innovatieve dingen, vooral op electronisch gebied (de piezo). en de top is prachtig geworden. maar daar houdt het mijns inziens ook mee op. Mijn aanvankelijke mening, dat het te veel en te druk is, blijft. 6 pots is way too much. daarnaast ben ik van mening dat zoveel 'gaten' in je body je sound ook geen goed doen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kassie
http://i9.photobucket.com/albums/a61...riax-PRS64.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61.../vax_dcs88.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61...riax-PRS67.jpg
dat is ook een zelfbouw. zie de 10 verschillen...
De gitaar op de eerste en laatste foto (de middelste is een andere gitaar) heeft een "Variax" van line 6 ingebouwd (de middelste heeft dit trouwens ook). Ik weet niet of je dat kent, maar achter die 3 pots zit dus een hele cavity om de printplaat met bijbehorende electronica , baterijen en elementen weg te werken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
Dus... komt een beetje op hetzelfde neer als de gitaar van Charlotte toch?
Maar goed, jij hebt je mening en anderen denken weer anders. Das maar goed ook. Zou ook maar saai worden als iedereen op een "dubbelneck-6/12-string-quilted-maple-strat-model met bijzonder overdadige inlay" speelt niet?
een cavity, iets groter dan normaal. niet 40% hout, 60% electronica :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ernieman
maar ik moet echt eerlijk toegeven, sommige ideeen die charlotte heeft en uitwerkt vind ik briljant. bv het idee om korina hals te gebruiken (ivm gewicht en neckheavy) etc etc.
hey. wat vreemd. ik heb helemaal geen 'allememaggies' gezegd. zou ik nooit opkomen. misschien was het andere wat ik gezegd heb dan niet toegestaan hahaha. Wie heeft dat aangepast als ik vragen mag?
En ja misschien beetje overdreven reactie. maargoed had zelf ook al het idee om een dubbelneck te gaan bouwen en ik vind het eindresultaat gewoon te gek en ik had een beste bult bier in de pokkel op zondagmorgen :dance: . hopelijk blijven we elkaar het licht wel in de ogen gunnen omdat het ronduit ook triest is dat complimenten door derden weer de grond in geboord worden. op mijn beurt is dat ook weer overdreven.
Hey Luitjes :)
Allemaal bedankt voor de complimenten !
Orpheo @ :..dat is ook een zelfbouw. zie de 10 verschillen...
Niet zo moeilijk dus, ik mis 12 tuners, 1 topkam,1 nek,1 brug, 4 switches, 3 pots met knoppen..,enneh een stukje body.
So what ! Ik heb er schik mee,en hij klinkt waanzinnig goed.
Kosten ? geen idee, ik heb het niet bijgehouden, er zit een stukje donorgitaar in, de sustainer was al iets van 250 euro als ik me niet vergis, en dan de rest natuurlijk nog, ik schat ergens rond de 700 euro of zo.
Vergelijken is moeilijk , vindt ik ook niet belangrijk.
Op verzoek een plaatje van mijzelf met de dubbelneck, zijn gelijk de mysteries ???? ook opgelost.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...dubbelneck.jpg
Arjo@ ; ......dat je gelijk weer naar je volgende project gaat...
Ja, ik heb de smaak goed te pakken ( of is het een virus ? ),ik heb al plannen voor de volgende 4 gitaren, zoals al eerder gezegd..... .
één dezer dagen ga ik met de volgende starten, en open dan ook weer een draadje hier op het forum, stay tuned, en dan niet alleen je gitaar dus.
groetjes Charlotte .:hippie:
:satisfie: gheheCitaat:
stay tuned, en dan niet alleen je gitaar dus.
Volgens mij kan jij niet stil zitten of wel.. Knap gemaakt!
Hij is erg mooi geworden, en hij staat je goed :)
tsja, een knap en doordacht stuk werk met een meer dan mooi
eindresultaat !!
het enige wat mist is zijn de div. geluidsfragmentjes ;)
Hey Charlotte,
Hij is fantastisch geworden zeg, complimenten hoor!!!
Misschien is het een idee om op de volgende meeting (evt. in België) een uitgebreide demo te geven aan ons allen. Is ook meteen een mooi vermaak om tussendoor even van te genieten. Half uurtje ofzo?!
vr.gr.
Branko
Hey Luitjes ;
Dank jullie wel, geluidjes hoop ik binnenkort te kunnen maken/plaatsen.
En idd, ik kan niet echt stilzitten.
Tja, ik wil graag een demo geven, maar ik ben maar gewoon een huiskamer gitariste, ik speel lekker mee met mijn favoriete nummers , en plak zelf wat in elkaar,dus verwacht niet te veel van mijn spel.
Afgelopen week de polijstset binnen gekregen van Stewart Mcdonald,en ook een 2 de hands motor daarvoor kunnen scoren,alleen het geheel nog samenbouwen tot een machine op een standaard.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...onderdelen.jpg
afgelopen zaterdag ook bij een machinehandel in de buurt geweest ,en daar een hangende freesmachine gekocht voor het inleg werk.De machine kost 99 euro, compleet met voetschakelaar voor de traploze snelheid en handvat met boorkopje,ik heb er los ook een snelspan handvat bij aangeschaft, deze koste 50 euro.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...eesmachine.jpg
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...eesmachine.jpg
Voor mensen die interesse hebben;hier vindt je het adres;
http://www.locloods.demon.nl/
deze freesset staat nog niet op hun site, en ook is er een zwaardere uitvoering leverbaar.
Als je die frees nog wilt uit testen op een gitaar,ik heb er nog een staat die nog gepolijst moet worden.
Hele mooie gitaar geworden Charlotte :) Enne leuk om eens een foto van je erbij te zien.Altijd leuk om te zien wie de persoon in kwestie is die dit allemaal maakt :) Mooi mooi mooi.Respect.Oh en als je toch niet stil kan zitten,ik wil nog een inlay in me hals van me LTD hebben ;)
Hey Robert :)
Dank je wel.
Vervelen doe ik me voorlopig niet hoor,op dit moment heb ik zeker nog 4 gitaren te gaan, misschien daarna ?
ik wist niet dat charlotte een vrouw was, ik dacht dat het maar een nickname was, maar nu ik zie dat charlotte een vrouw is heb ik nóg véél méér bewondering voor haar werk. respect charlotte en blijf vooral bouwen, er zijn niet zo veel mensen die even goed, of beter, als jou kunnen bouwen dus profiteer ervan !!
wat maakt het nou uit dat het een vrouw is ???
dát is seksistisch:stop:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonic_sam
valt wel mee toch, wees reëel, hoeveel vrouwelijke gitaarbouwers ken je? ik weet er maar één en daarom bewonder ik het werk. Gemiddeld genomen worden dit soort hobby's uitgevoerd door mannen en daarom is charlotte nou eenmaal een uitzondering. Net zoiets als de zangeres van Arch Enemy.
ik wil niks over één kam scheren, maar zo zie ik het. :)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
Ik heb er al 1!
Deze heeft een bouwer met een andere smaak! :sneaky:
Maar ik moet zeggen, ik vind'm leuk als gitaar op zich. Hij is niet mooi, maar wel erg leuk!
En Orpheo man... WAT EEN DING!!! :nervous:
Da's inderdaad een hele mooie PRS. Is dat bodyhout Spalted Maple?
Oh, daar zou ik graag een plankie van willen hebben, man wat vind ik dat toch mooi hout!
bodyhout is black limba (korina)
en voor Charlotte het is al een beetje vol in mijn gitaar kamer maar ik heb nog wel plek voor een twin neck, ik zal je zo mijn adres even mailen :D