Well, I just did !!!! :)
Hoewel: Peavey Delta Blockers... net alsof je er geen Peavey DB bij wil hebben.... ;)
Gr. C.
Printable View
Hm, ik heb inderdaad niet goed gekeken en de beamblocker is inderdaad inclusief btw. Bij sommige producten (in ieder geval de DIY) is dat niet zo. Ik heb me er niet in verdiept waar het verschil in zit :).
Verzendkosten staan niet op de website, de email heb ik nog niet ontvangen. Ik vind het wel tamelijk hoog voor zo'n klein en simpel product. Ik zal er niet moeilijk over doen, maar er zijn veel webwinkels met soortgelijke producten en lagere verzendkosten.
Komende week ben ik op veldwerk dus de blocker kan pas volgend weekend ingebouwd worden. Uiteraard post ik mijn bevindingen.
Het normale tarief bij TNT Post is € 6,75, maar dan niet aangetekend/verzekerd. Voor 0,25 meer wel.
Ik kan me voorstellen dat op een relatief laag bedrag er dan geen "korting" gegeven wordt op de verzendkosten.
Ik heb overigens zeer goede ervaring met de Gier en je wordt steeds op de hoogte gehouden van de status van je bestelling.
En de BeamBlockers werken geweldig !! Ik hoop dat je er net zo enthousiast over wordt.
Gr. C.
Van de week is ie bezorgt, ik kwam net thuis en heb 'm gelijk even geinstalleerd. Aanvankelijk trilde er van alles mee, bleek dat ik 'm te strak had gezet (kwam tegen de speaker aan :P). Het ziet er wel érg goedkoop uit zeg!
Maar het lijkt wel te werken. Ik heb het idee dat ik veel meer frequenties hoor als ik achter m'n bureau zit. Da's dus een stukje naast de speaker.
Het klonk goed toen ik alleen de geblockte speaker aan had, maar nu ik ook de tweede speaker aan heb vallen m'n hoge tonen toch weg. Ik zit overigens aan de kant van de speaker die niet geblockt is, en dan vanaf het cabinet gezien ongeveer in een hoek van 45 graden op 1,5 meter.
'k Heb onlangs ook de 12" Beam Diffusor ontvangen van MJS, waarvoor nog mijn dank!
Ingebouwd voor de HH Invader in het Laney cabinet, maar de resultaten vallen me eerst tegen.
Het lijkt wel of het "romige" van het geluid af is, minder laag-mid dus?
Gisteravond er weer af gehaald, maar toen was het al te laat om nog herrie te maken.
Dit weekend even goed luisteren met/zonder, en ook met de nieuwe G12H30.
Over de twee 10" Diffusors voor de Ragin' Cajun's in m'n Princeton Chorus ben ik wel heel erg tevreden!
Beetje vreemd resultaat dus, maar ja... The Never Ending Search For Sound...
:punk:
Ja, klopt! Daar heb ik toen een schotje voor gemaakt, gewoon vastgezet met klittenband.
Dus aan die versterker is (wat speakers etc. betreft) niet zoveel meer origineel.
Maar wel een lekkere sound... stereo chorus door 2x10" in èèn kast, man dat klinkt!
Net nog even staan spelen, op de HH Invader zonder de Beam Diffusor.
Denk toch dat ik het maar zo hou, blues-to-the-max met de WoodFace.
Wat me wel opviel is dat de "dome" (of hoe noem je dat schuimpie) op de Diffusor
even groot is op de 10" als op de 12" uitvoering. Goedkoper produceren natuurlijk...
maar misschien dat de 10" daarom effectiever is?
Dat klinkt wel goedkoop zeg. Maar zijn de domes van 10" en 12" even groot? Want dan zou het natuurlijk logisch zijn.
Ik heb nu trouwens 1 speaker (met blocker) aanstaan en dan doet ie het inderdaad wel goed. Toch hoor ik als ik er recht voor sta het geluid toch nog beter, dus ik ben een beetje teleurgesteld. Dat komt waarschijnlijk omdat mijn verwachting was dat ik al het geluid overal even goed zou horen :).
Misschien niet overal even goed, maar wel veel beter, is mijn ervaring. De sweetspot is echt aanmerkelijk breder, maar het is een beetje lastig omdat snel A/B te vergelijken. Ik heb in al mijn combo's en cabs nu BeamBlockers en merk dat ik minder hard hoef en dat ik mezelf beter hoor. Bovendien is juist dat agressieve hoog, dat je vaak om de oren knalt als je voor de speaker staat, dus voor een groot deel weg. Heerlijk!
Gr. C.
FF maar een oud topic binnen vallen.. Ik heb vorige week mijn Beam Blockers gescoord voor in mn Fender Bassman '59 reissue LTD. (4X10) Er is mij geadviseerd om eerst alleen de bovenste twee speakers van beamblockers te voorzien om toch nog veel gerichte spreiding onder te houden. Bovendien zou het uitmic'en beter gaan zonder blockers.. Hier heb ik echter geen ervaringen mee, dus dat zou ik verder niet weten. Maar goed.. eerst twee.. Heb ik gedaan.. vanavond na een hoop geetter de bovenste twee jensens voorzien van een blocker. Klinkt al veel minder 'hard'. Nog even de goeie instelling qua bass, treble en gain uitregelen. Morgen weer de oefenruimte in en dan maar even open schroeven die handel. Ik vraag me alleen af waarom alleen de bovenste. Ligt dat puur aan smaak of is het echt om de overgang eventueel wat minder rigoreus te laten verlopen?..
Ik lees dat ook overal maar zelf stop ik overal een BB in. Voor mij niet meer zonder.
Sinds ik BBs gebruik is het op het podium er alleen maar beter op geworden.
Alleen de bovenste 2 is volgens mij ontstaan vanuit het principe "het is anders zo duur" :)
Ja ook dat lees ik maar ik heb er nooit problemen mee.
Ik durf zelfs te beweren dat ik sinds ik ze gebruik meer tevreden ben over de geluidsmensen.
Vroeger wilde ik in de zaal nog wel eens klinken als een strat terwijl ik op een lp speel. Tegenwoordig is de sound ook beter in de zaal.
Even rekening houden met het plaatsen van de mic is voldoende.
Waarom de bovenste: die staan het dichtst bij de oortjes en zorgen daarom voor het meeste hoog en schelheid. Ik heb nu ook enige tijd een Beamblocker in de bovenste speaker van mijn 2x12 en ben er erg over te spreken!
Gisteren in de oefenruimte de combi Bassman met Beamblockers geprobeerd. De tweede gitarist was verhinderd, dus ik kon ongestoord een testdrive maken.. Ik moet zeggen.. echt een verbetering! inderdaad geen icepick geluiden meer.. (tenzij geforceerd) Ik hoefde ook niet meer zo hard als normaal om een fijn geluid te krijgen.. Het klinkt wat voller allemaal.. inderdaad een aanrader! hoewel het echt persoonlijk is.. Het is een behoorlijke kleuring van je sound en ik kan me heeeel goed voorstellen dat bij sommige amps en/of speakers men schrikt of het niks vindt.. In mijn casus pakte het goed uit... Voor mij zijn het keepers!!
Misschien wel interessant product dit. Maar beinvloed dit niet sterk de microfoon die je voor je amp zou zetten? Misschien is dit al benantwoord in dit topic, maar ik heb geen tijd om elke pagina uit te spitten. :supercool:
Wat zijn trouwens de nadelen van een beam blocker? Ik las hier en daar dat het geluid, "smoother" wordt en de highs beetje de kop indrukt.
Al een keer of twintig :D Tuurlijk moet je wel een héél klein beetje opletten hoe er gemic'ed wordt, maar in mijn ervaring moet dat eigenlijk altijd wel bij de gemiddelde of onoplettende geluidsman. Niet pal voor de sstrip of de dome en dan is er niks aan de hand. Tijdje geleden ook clips gehoord van iemand die 't had uitgeprobeerd en dat was niet noemenswaardig verschil.
vorig weekend opnames gemaakt met BB's terwijl ik een maand eerder met de zelfde versterker zonder BB's ook heb opgenomen: geen verschil te horen. de mic's zijn op de zelfde plaats geplaatst. alleen in de oefenruimte en op het podium zul je verschil horen.
Lost die BB ook het probleem op van een versterker op een standaard of paar bierkratten zetten, waardoor je laag verliest?
ja, da's juist de grap wat mij betreft. De spreiding maakt het mogelijk dat je 'm op de grond kan laten staan zonder dat het onder je door blaast. Je hoort jezelf nog steeds en met een betere druk door het contact met de grond.
Ik heb sinds een weekje een Weber Beamblocker in mijn Marshall 1912 1x12" cabinet. Stuk beter hoorbaar nu! Voorheen had ik hem op een verhoging staan of schuin staan maar dat is nu absoluut niet meer nodig :) Ik heb nu echt heerlijk rondom de speaker spreiding van het geluid, niks geen verhoging meer nodig eigelijk. Kost een paar centen maar scheelt wel aardig wat.
Met dank aan Johnlord! :hippie:
Ik ben al geruime tijd enthousiast gebruiker van Beam Blockers en heb ook ergens in dit topic uitgebreid gereageerd, maar misschien wel leuk om nog even de ervaringen hier te plaatsen.
Ik heb ze voor het eerst gebruikt in een 2x12 cab met V30's en daar deden ze wonderen: de V30's zijn wat agressief, zeker met mijn Tele's en dat probleem was weg, samen met de beperkte sweetspot op het podium.
Ook één gezet in mijn Blackstar HT5 combo en dat was ook zeker een verbetering!
Ik speel nu met een Peavey Delta Blues met BB (15" dus, maar met een 4" dome) en een Peavey Classic 30 en de laatste klonk erg fel t.o.v. de eerste en had ook een kleinere sweetspot. Ook daar toch weer een BB in en toen was ook dat probleem uit de wereld.
Wat betreft BB's en microfoons: geen enkel probleem, tenzij je de speaker dus in het midden miked, maar dat is niet echt gebruikelijk. Ik merk bij opnamen dat de balans tussen hoog en laag eigenlijk natuurlijker wordt doordat de microfoon off centre juist iets meer hoog meekrijgt waardoor het gitaargeluid zich makkelijker in de mix laat zetten, maar zonder dat agressieve randje dat je soms krijgt als je wel meer in het midden miked.
Kortom, ik ben er wel blij mee!
Tip: als je twijfelt of ze zullen werken en je hebt dus last van dat "icepick-geluid" (mooie term Wireman!), plak dan eerst eens een rond stukje karton (bierviltje) op het doek, midden voor je speaker. Als het geluid dan milder (beter) wordt is een BB een hele goede oplossing, want zoals gezegd zorgt die voor een betere spreiding.
Tot slot: voor nood had ik zelf even tijdelijk een BB gemaakt van een halve piepschuim bol en een dun latje. Dat werkte ook wel wat, maar geloof me, die ong. 25 euro voor een 12" Weber zijn het wel waard, want het werkt echt beter!
Gr. C.
+1
Bij mij ook, heb een Strat en ook een 2x12 met V30's. Lijkt inderdaad alsof het geluid voor de box redelijk gespreid wordt als je een beetje rondwandelt.
Geluid wordt milder - geen icepick.
Er is ergens wel eens iets gezegd over faseverschuivingen en reflecties maar dat valt mij dus echt niet op.
Een makkelijke en goedkope manier om je speakergeluid beter in bedwang te krijgen.
Hallo eroosch.
Op zich is fase in de audio belangrijk (+/_ enzo) maar in dit geval vind ik het bot gezegd dus "hifi ge-OH". Natuurlijk: het hoog wordt wat "omgeleid" en bereikt het oor weer wat later, maar alsof dat een probleem is. Niet voor mij in ieder geval!
En voor jou blijkbaar ook niet.
Mijn motto is al heel lang: "bloeme hore in vaze....!!" :seriousf:
Gr. C.
heb een tijdje geleden een soort beamblocker gekocht bij stefaan geens (FAD amps, freeqi) die hij speciaal voor hem laat maken. een verbeterde versie van de weber, met een extra top in het midden en een wat breder plat stuk om het geluid zo goed en gelijkmatig mogelijk te verspreiden. 25 euro, zag er leuk uit.
hem 'm nog niet geinstalleerd omdat ik bij m'n cabs eig geen last heb van oneven spreiding.
iemand enig idee hoe ik die Beamblocker kan aanbrengen in een K&E 212 cab?
Dat verschilt idd nogal per cab. Bij mijn toenmalige Engl 212 was het slechts een kwestie van frontje eraf, twee boutjes uitdraaien, blocker plaatsen, boutjes erin frontje er weer voor. Ik vrees dat je bij je K&E van achteruit net zo lang moet demonteren tot je bij de voorkant van de speakers kunt.
Iemand een idee of een BB effect heeft in een open back combo?
Ik vind van wel.
Heb er twee voor de 10" Fender (Eminence) speakers in m'n Princeton Chorus zitten,
en het haalt gewoon dezelfde "icepick" weg en projecteert het geluid wat breder.
Juist met een open back, waar de bassen achterom gaan en dus toch al minder druk geven
dan in een closed back, wordt het geluid aan de voorkant wat gebalanceerder.
Je krijgt vanzelf de neiging om 'm wat harder te zetten omdat het beter klinkt... ;)
Maar ook voor de Celestion G12S in de closed cab bij de CMW amp doet een BB goed werk.
Wat Eroosch zegt, "een makkelijke en goedkope manier om je speakergeluid beter in bedwang te krijgen".
Note to self: toch eens achter een 8" BB aan gaan voor m'n VibroChamp...
Vanavond voor het eerst geoefend met me nieuwe 2x12 met twee Greenbacks erin...
Werken de Beamblockers daar ook lekker voor, had toch een wat vervelend hoog! BRRRR:cheerup:
Altijd wanneer ik iemand hoor zeggen "het klinkt wel goed, maar er is iets met het hoog"
dan denk ik "BeamBlocker!"... Dus ja, Jeroen.
Ze kosten bijna niets in vergelijking met de rest van je setup en ze werken imho echt goed.
En als je het niets vindt, dan zet je ze op MP en ben je ze met twee dagen wel kwijt.
Ja de greenbacks zijn niet echt mijn type speakers, denk ik. Elke keer als ze probeer valt het wat tegen. Maar ze zaten al in de cab die gekocht heb. Maar ga het zeker even proberen!
Ik raad ook iedereen beamblockers aan, maar dacht zal eens vragen of iemand ervaring heeft met Beamblockers + Greenbacks.
Mij lijkt het dat je met notabene Greenbacks geen last van te veel hoog zou moeten hebben.
Zijn die er dan...? Toch alleen 10, 12 en 15"?
Mocht je die niet kunnen vinden, ik heb dus zelf even tijdelijk gestoeid met een "homemade" BB van een dun latje en een halve styropor bol (€1,23 !!! ;)).
Dit om dus uit te vinden of een BB het probleem (weer) zou oplossen en eigenlijk werkte dat wel ok, maar ik wil niet het risico lopen dat zo'n ding het mechanisch begeeft tijdens spelen of vervoer. Je haalt 'm er dan n.l. niet snel even uit!
Bovendien, zoals je zelf terecht opmerkt, ze kosten relatief weinig t.o.v. andere inversteringen en om dan te knoeien met eigenbouw: nee bedankt!
Maar als er geen 8" te krijgen is, is het een serieuze optie!
@johnlord: open back: no problem! Op bijv. mijn de Peavey Delta Blues en de Classic werken de BB's dus erg goed!
Gr. C.