Ik weet te weinig van de originelen om de profiles überhaupt de schuld te kunnen geven, dus vermoedelijk dat laatste...kweenie...
Printable View
Ik vind het wel lekker klinken. Old school Eddie sound klinkt in mijn oren erg goed. Niet dat mijn oren nog zo betrouwbaar zijn..
Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
Oud draadje in een dood forum, maar toch. Niet geschoten, altijd mis.
Ik heb het hele draadje doorgelezen (echt!), maar gaat gaat alleen maar over live spelen en het eeuwige Buizen vs. Modeling gezeur. Ik neem thuis liedjes op met de Apple en een interface en doe dat direct erin zeg maar, nu met een 11rack.
Ik heb laatst de Kemper op de koptelefoon beluisterd bij TFOA (ongelooflijke winkel trouwens). Bij de betere Profiles bijv. Mike Britt was ik onder de indruk. Maar lang niet alle Profiles zijn goed.
Het was een powered Kemper, die werd op den duur knap warm. Ik koop hem dus zeker niet met power amp. Die was mono trouwens, vreemd.
Wie van jullie heeft ervaring met de Kemper IN DE STUDIO ? Waar moet je op letten?
Ik zie ze momenteel niet gebruikt. Kan een goed teken zijn na pakweg 7 jaar.
Kan je een Kemper van pakweg 5 jaar oud nog steeds up to date houden?
Er zijn goedkopere alternatieven zoals de Helix. Ik ben geen effectenman, het gaat me om de basissounds. Meningen?
Houd er rekening mee dat de Kemper geen dienst doet als audio interface, zoals Helix dat wel kan, en de axe fx ook.
Ik denk niet dat dat de uiteindelijke keuze bepaalt, en misschien is het helemaal geen issue omdat je al een aparte interface gebruikt, maar toch.
Dat de powered kemper geen stereo poweramp heeft vind ik op zich niet zo raar, als je bedenkt dat het bedoeld is als eigen monitor mogelijkheid. Wil je stereo, dan zijn er talloze opties, wat minder draagbaar weliswaar (maar dat is met stereo sowieso).
Ik gebruik de Kemper nu 6 jaar naar volle tevredenheid, Updaten is gratis en komen zo om de twee maanden voorbij. Behalve de 19 inch versie is er dacht ik helemaal niets verandert aan de Profilers dus up to date houden gaat met een 5 jaar oude hetzelfde als met een nieuwe.
Bladerend door de vele gratis profiles kan ik me voorstellen dat er erg- erg veel tegenvallen want er zit heel wat shit tussen.
MBritt – Amp Factory en Bert Meulendijk bijv. echter zijn van een heel andere klasse (pers. mening)
Ik zou persoonlijk geen gebruikte kopen omdat de gemiddelde prijzen waarvoor ze weg gaan gewoon te dicht bij de nieuwprijs (met garantie )komen.
In de studio heb je geen powered kemper nodig
Ik zelf gebruik het powered gedeelte van de Kemper niet meer omdat ik twee active speakers gebruik in de studio en twee Yamaha DXR10 speakers op het podium, stereo via de direct en monitor uitgang.
Succes bij het maken van de juiste keuze, wat je nodig hebt om een goed geluid uit de kemper te halen is allereerst kennis van de vrijwel onbeperkte mogelijkheden van dit apparaat.
Ten tweede heb je (positief bedoeld ) een stel goede oren nodig ;)
Ik denk wel dat het makkelijker is met genoemde eigenschappen (snel) een goede sound uit een goede buizenversterker te halen dan uit de Kemper omdat je (mede door de vele mogelijkheden) maar blijft fine-tunen met de Kemper.
Ook Mark Knopfler speelt zijn huidige live tournee met Kemper Profilers, maar die zal van de aanschafprijs niet wakker hebben gelegen. John Mayer schijnt hetzelfde te doen met AxeFX materiaal, misschien ook het overwegen waard?
Succes
Je hebt gelijk excuses.
Dom van me, ik gebruik hem inderdaad stereo op het podium op genoemde manier via twee powered DXR10 cabs.
Via de ingebouwde mono amp is en blijft hij mono:eek:
Ik heb mijn bericht aangepast.:ok:
De Kemper Profiles Stage is een feit. Een Kemper en floorboard vorm dus.
Heb zelf net een maand of drie terug een remote gekocht, als ik dit had geweten had ik misschien wel een andere keuze gemaakt.
Lijkt me best een aantrekkelijke optie namelijk, want weer wat minder sjouwen en aansluiten. Prijs is 1599, niet powered verkrijgbaar.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Een groot nadeel van dit floorboard is dat je nog steeds moet editen via het apparaat.
Is het nou zo moeilijk om er computer-editing software of een app bij te doen.
Ik weet niet hoe uitgebreid de Kemper is, maar een edit software maakt het allemaal een stuk sneller om te editen tov te editen op een klein display en menu diving op de hardware. Ik zou bij mijn Axe fx of Eventide H9 niet zonder kunnen. Voordeel van een app tov computer is dat je draadloos kan editen via Bluetooth. Makkelijk voor bij repetities want je hebt altijd je editor app bij op je telefoon.
Edit software komt eraan schijnt, is op Namm een keer aangekondigd. Zodra de edit software er is ga ik em halen.
Heb geen zin om aan de knoppen te gaan draaien als de eerste pod :P
Voor de Kemper eigenaren is deze stage-variant heel goed nieuws. Komende jaren blijft de hardware van alle Kempers voldoende krachtig om de komende jaren de software verbeteringen aan te kunnen.
Dat is in ieder geval economischer dan elke 4 of 6 jaar weer een nieuw apparaat van 2500 Euries te moeten kopen omdat de “oude “ hardware niet meer ondersteund wordt. (Ik noem even geen namen)
Een app voor een apparaat als de H9 snap ik, je hebt immers op het scherm van je foon meer informatie en knoppen voorhanden dan de H9 fysiek biedt. Maar als je het over een Kemper hebt, zie ik het gemak van een app totaal niet.
Heb zelf een GT-1000 maar gebruik de app nooit, een 5,5" touchscreen werkt dan zeker niet sneller dan de dedicated knoppen op de GT.
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat een app icm een floorunit nog niet zo'n gekke gedachte is.
Maar ja, voor de keren dat je moet editen kan ie ook wel ff op tafel...
Ik heb zelfs een edit app bij mijn goedkope mooer profile bakkie van 275€. Kan er dan bij zo’n premium merk geen usb editor af? Zometeen wordt dat hele kemper gebeuren links en rechts ingehaald door de rest.
Over inhalen gesproken hoe oud is de hardware van een kemper ?
8 jaar of zo ?
Volgens mij wel zoiets ja. Ik heb Kemper voor het eerst geprobeerd ergens halfweg 2012, en toen was ie al even uit dacht ik.
Klopt, bijna 8 jaar. Typisch dat de criticasters het al bijna net zo lang hebben over hardware updates, nieuwe versies, editors, apps, inhalen door de concurrentie en ga zo maar door.
Feit blijft dat de KPA al 8 jaar ongewijzigd is, in nagenoeg iedere prof studio te vinden is, door vele pro's live wordt gebruikt en hij tot nog toe zeer waardevast blijft. Dan zal er toch iets goeds zijn aan dat rare ding, denk je niet?
Het is een prima platform maar hoe moeilijk kan het zijn een editor uit te brengen? Feit is wel dat de concurentie steeds dichterbij komt met goedkopere hardware. En op een gegeven moment is die net zo goed, goedkoper en met meer functionaliteit. Dan wou je als kemper zijnde toch dat je wat aan innovatie had gedaan.
De tijd zal het leren.
In de markt waarin KPA zich begeeft, heb je qua concurrentie alleen nog Fractal en Line6 met de Helix, met beide een totaal verschillende marktbenadering t.o.v. Kemper.
Nou meeste profi studio's hebben ook de meest goedkope soft sims in huis onder het mom wat de gitarist wil en zich goed bij voellt en je gaat het in de mix toch niet horen
Bwt bedoelde niks negatiefs met het woord "inhalen"
Bv in veel zgn geupdateted geluidskaazen zitten al zeker 10 jaar de zelfde ad/da coverters in
Was alleen nieuwsgierig
Maar ut blijft leuk als mensen zich denken te moeten verdedigen
Have fun
er komt een editor aan, is een keer aangekondigd op Namm.
Blijkbaar is het moeilijk om een editor uit te brengen voor het ding anders hadden ze het wel gedaan.
Ik heb nog nooit over een kemper gespeeld maar qua demo's vind ik nog steeds dat kemper by far het meest organisch klinkt voor meer vintage sounds. Axe FX klinkt ook goed, maar kemper is denk ik meer plug en play als je wat goede profiles koopt.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de bestaande profilers (zonder poweramp) nu ook goedkoper gaan worden.
Als je naar de Helix van line 6 kijkt is de rackversie zonder footswitch ook wat goedkoper dan de floorunit.
Op dit moment is de toaster of rackversie zonder remote nog €100,- duurder.
OK, de bestaande units hebben ground lift knopjes bij de outputs, en deze floorunit niet, en de floorunit heeft geen midi thru....Maar of dit reden genoeg is om de bestaande units duurder te laten zijn? Ik ben benieuwd.
De ground lifts zijn bij de Kemper Stage via het menu te regelen.
Ik gebruik ze eigenlijk nooit. Waarom heb ik die nodig?
Pfff, bijna 30 soft touch knoppen op de Kemper Stage: 1 glas bier vanuit het publiek en je hebt een dag later een leuke schoonmaakklus.
Da's zonde, bier moet je niet morsen, met name je eigen bier niet.
Ik ken het. Sta je in een feesttent, gaan er lui op de rand van het podium zitten en bier naast mn pedalboard zetten, van die halflege glazen. Geheid dat er eentje omdonderd. Na het optreden inderdaad ff met een lapje alles afnemen😬
Ja maar dat zijn allemaal fans...... Ion die kroeg gooide iedereen naar ons trouwens. Het was niet in Amsterdam dus wellicht wat anders.
Ik heb n.a.v. de Kemper Stage een kritiese post geplaatst in het Kemper forum. Werd meteen “kaltgestellt”… Kritiek dus niet gewenst.
Een maand geleden heb ik een nieuwe Kemper Toaster gekocht. Er was geen 2dehands aanbod behalve een paar fraudeurs. Dan komen ze zomaar met die Stage uit. Dan krijg je mensen die hun Toaster of Rack met FS 2dehands kwijt willen om een Stage te kopen. Ik ben duurder uit. En die mensen hadden anders gewacht tot de Stage uit kwam. Ze moeten nu hun spullen met honderden euro’s afschrijving verkopen. “Scheisse!” :(
Wanneer en hoe moeten ze er dan wel met nieuwe producten uitkomen? Een jaar vantevoren aankondigen? En als ze dat dan niet halen zijn er weer andere boze mensjes op internet. Nooit goed dus.
Iets van een introductie is niet verkeerd, maar er zullen altijd mensen zijn voor wie het precies beroerd uitkomt. Als je vandaag een kemper koopt, en na de 30-dagen termijn komt de introductie, ben je ook niet blij.
Maar je kemper plus remote weg doen voor dit ding? Waarom?