Ik ga nu zelf ook eens aan de slag met een pedalboard, dus ik heb ook wat vragen. Zullen vast al wel een keer gevraagd en beantwoord zijn, maar ik ga niet eerst 60 pagina's lezen en nog 2 fora doorzoeken voor ik ze stel.
Om te beginnen, mijn idee is om het zonder bestaande behuizing te doen, gewoon alles zelf (met hulp, dat helaas wel, ik heb zelf niet alle spullen en zeer weinig ervaring), van een paar plankjes hout (of een grote plank natuurlijk) en een aantal extra onderdelen. Dan wil ik met dat hout een kistje bouwen, waarbij het onderdeel met pedalen aan de zij- en achterkanten wat hogere randen heeft, en een laag randje (2-3cm?) aan de voorkant. Omdat ik geen geld heb om een patchbay te kopen en ik ook niet denk dat ik er zelf 1 kan maken, wil ik de kabels via 2 of 3 plekken erin/eruit laten gaan. In eerste instantie gaat het om stroom (ik wil een one spot kopen, later mogelijk meerderen, dus er komt een stroomblokje), een kabel vanaf de gitaar naar de effecten, een kabel vanaf de effecten naar de amp, en een kabel voor switchpedalen naar de amp. Hiervoor wil ik dan gewoon twee/drie openingen maken, die ook weer dicht kunnen. Daarnaast wil ik het board aan de onderkant bekleden met een tapijt o.i.d., waar klittenband goed aan hecht. De buitenkant heb ik verder nog niet besloten, maar er komen wel rubberen voetjes onder.
Nu heb ik een paar vragen:
- Wat zouden de afmetingen moeten worden? Ik heb nu enkel een Digitech Screaming Blues en twee Boss FS5-U's, maar ik wil er in ieder geval later een tuner, wah (VOX V847A), Digitech bad monkey, chorus, reverb en delay bij. Hiervoor moet dus ook ruimte zijn, maar er moet nog ruimte overblijven. Ik dacht zelf aan iets van 35x50cm, en dan de opstaande rand 10cm hoog, en dan nog 2cm voor de deksel.
- Hoe kan ik alles het beste verbinden? Ik heb zitten denken aan van die jack-jack pluggen, maar ik dacht ook aan die korte Fender kabels (passen bij mijn eigen kabel van gitaar naar effecten). Of maakt het niet echt uit?
- Welk materiaal kan ik als bekleding van het grondvlak gebruiken? Het liefst zo goedkoop mogelijk.
- Zijn er nog dingen waar ik op moet letten, of speciale tips?
Alvast dank voor de hopelijk komende hulp,
Robin