Je hebt gelijk bedankt, maar wat is het vberschil tussen lin en log
Printable View
Je hebt gelijk bedankt, maar wat is het vberschil tussen lin en log
Yep. Linear werkt geleidelijk zoals je tonepot op je gitaar vaak is. Logaritmisch is meer een bocht (volumepot die eerst bijna niets doet, en op het eind zitten de grote verschillen).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
vwala :) X is je draaien aan de pot, en Y je volume als je t nog duidelijker wil.
Logo voor Valoosj:
De voorkant van mijn zelfgebouwde buizentop....
http://i181.photobucket.com/albums/x...jboer/LOGO.jpg
haha cava.
ik zal het erop zetten ;)
kun jij mss raad komen brengen in de thread over de A/B switch?
guitarnijboer.
vind dit een pracht project, en dub erover om er zelf ook een te maken.
even een paar vraagjes als het mag.
zijn de laatste foto's van de layout helemaal correct nu met onderdelen en waarden?
in hoeverre kun je hem ook als voorversterker ( ook clean) voor een line in gebruiken.
stel ik zou hem voor een multieffect pedaal zetten, of rechtstreeks in een ingang van bv een pc, zou dit kunnen of is zijn uitgangsspanning te hoog?
is er een goed verkrijgbare buis die een goed geluid geeft.
zodat je toch kunt spelen/testen totdat je een beter klinkende gevonden hebt?
ik heb alles besteld!
nu nog ff wachten to het buisje etc er is en dan beginnen.
hugo
Het laatste schema is helemaal correct, evenals het schema voor de switch.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
(met zwarte pen getekent) De waarden kloppen!
De uitgangsignaalsterkte van de overdrive is regelbaar met de level knop. Voor gebruik rechtstreeks op de PC moet je wel een gitaarport of zoiest hebben met speaker simulatie. De overdrive is gemaakt om goed te reageren met de input van een gitaaramp, en is daarom niet geschikt om rechtstreeks op audio apparatuur en dergelijke aan te sluiten.
Qua buisje geloof ik dat de SOVTEK 12AX7LPS wel gewaardeerd wordt. hier heb ik ook video's van op youtube gezet. De links staan op een van de vorige pagina's kun je zelf luisteren!
Ik ben heeel benieuwd. Open dan maar een forum met je bouwverslag dan kan ik je als dat nodig is nog wat helpen.......Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugo123
Succes!!!!