-
Da's 2,5 minuut per snaar incl. stemmen. Bij mijn Floydbrug lukt me dat niet. Ik weet wel dat in een donker dampend hok (toen mog roken nog) ik liever voor de Sperzel ga, dan mijn imbus zoeken en zitten kl.ten.
Edit: je was me net voor; idd Floyd is geen feest voor de snelheid van wisselen
-
hoi Piezo,
ik heb net ff nieuwe stemmechanieken op mijn strat gezet, nieuwe roller-stringretainers, de topkam ruimer en gladder gemaakt én meteen maar ff je methode toegepast. de nieuwe snaren zitten er nu zo'n 10 minuten op en het ziet er veelbelovend uit! ik heb ff flink liggen benden aan de snaren en tot nu toe geen ontstemming. nu weet ik niet of het alleen maar aan de opleg-methode ligt of dat de nieuwe spullen ook meehelpen. het zal wel een combinatie van factoren zijn.
bedankt voor de heldere uitleg.
groeten Pasqual.
-
Hee bedankt!
Ik heb je posts uitgeprint op posterformaat en boven mn bed gehangen!:satisfie:
Ff ietsje van t topic af: Ik leg niet zo vaak nieuwe snaren op mn gitaren, maar ik heb binnenkort n optreden. Is t verstandig om vlak voor een optreden je snaren te vervangen? (dit ivm eventuele rek, of is dat flauwekul?)
-
Op zich kan het wel maar je moet de snaren wel goed oprekken zodat ze niet meer (zo snel) ontstemmen.
Is bij mij wel 's jammerlijk misgegaan. :noob:
-
Tja, dat bedoelde ik idd ;)
Maar gewoon met eropleggen een paar keer eraan trekken, of duurt t n tijdje voordat de rek eruit is? Niet dat ik 2x per nummer moet stemmen :P
-
Als de snaar (bijna) niet meer ontstemt direct nadat je hem oprekt is het goed.
-
Okee, bedankt ;)
Ik ga vanmiddag nieuwe snaren erop leggen en vanavond (en morgenavond) optreden :satisfie:
-
Gewoon nieuwe snaren erop, goed rekken en een uurtje flink spelen. Ook als je goed rekt en de gitaar niet meer direct ontstemt, kan het zijn dat ze na 20 minuten wel weer vals is.
Ik weet trouwens niet of je veel zweet bij een optreden, maar ik zou aanraden om de snaren na je optreden schoon te maken, zodat ze niet bij het volgende optreden helemaal stug zijn.
-
Okee, bedankt voor de tip! Ik ga vanmiddag toch nog ff gitaarspelen, dus dat moet goedkomen.
Bedoel je trouwens schoonmaken met n doekje, of met n speciaal spulletje?
-
Met een droge (thee)doek, geen speciaal spulletje.
Er is wel spul op de markt en dat wordt ook wel besproken in dit topic dacht ik.