dr valt trouwens ook nog niet zo veel te zien dus ach...
Printable View
dr valt trouwens ook nog niet zo veel te zien dus ach...
wat 'n fokking korte pootjes zitten er op de Wima MKS4 caps (coupling en tonestack Middle/Bass) zeg... mn pre board is compleet ex de relais. Die ga ik aan de onderkant van 't pre-board monteren. ik heb afstandsbouten van 2,5 cm dus daar is ruimte zat.
Trouwens radiale elco's besteld (musikding heeft geen axiaal). ziet er niet zo elegant uit allemaal maar goed. gaat om het idee. Nog een 47uF elco verkeerd om gesoldeerd. uiteraard alles gedubbelcheckt dus is allemaal weer correct :)
Morgen ga ik even naar Kok onderdelen (in Leiden) om wat 10k/5W, 1k/5W weerstanden, een 7805 en nog een on/off en standby schakelaar te halen. En ik ga daar nog een cd4044 en cd4081 bestellen.
Is de BS160 trouwens een goede vervanging voor de 2n7000? nogal een bitch om die in NL te vinden... ik lees online ook dat er een 2n7000 is vervangen door een BS107.
bump voor deze vraag!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SimonS
BS107 lijkt mij prima. Ids=250mA. 200V, dat is zeker genoeg :D.Citaat:
Bovendien ook TTL/Cmos compatible, dus je kunt deze rechtstreeks aan je Cmos poorten hangen zonder weerstanden.
Oh ja: threshold voltage = 1-3V maar ja dat bleek eigenlijk al uit TTL/Cmos compatible.
Die 2N7000's zijn te krijgen bij Stuut & Bruin in Den Haag. Ze hebben ze op voorraad.Citaat:
Ik ben echt benieuwd naar jullie preamps. Ik ben zelf ook echt heel erg fan van de Soldano high-gain sound, maar heb geen geld(en vind het zonde omdat ik nu nog weinig live speel) om een echte Soldano amp/ preamp te kopen. Dus misschien ga ik me er ook wel aan wagen om er een te bouwen, maar wacht eerst heel laf jullie bouwsels af.
ps. weten jullie nog andere alternatieven om een Soldano(achtige) high-gain sound te krijgen buiten modelling om?
Heee jongens,
Nog vorderingen:P
ieder weekend hoop ik op iemand die weer wat bijgemaakt heeft,
ik weet dat een aantal van jullie het nogal druk hebben gehad.
Ik hoop snel wat te zien jongens
SUCCES!
Groeten sebas
He Guys,
Ik ben weer terug maar heb het te druk om verder te werken aan de preamp, over twee weken is het als het goed is weer wat rustiger zodat we de boel kunnen afmaken.
Hugo
vorderingen van mijn kant:
- alle boards gesoldeerd
- PT geinstalleerd
- complete chassis geboord (front&rearplate, onderkant)
(erg pokkewerk omdat 't staal is en ik op mn studentenkamer geen kolomboor, heb 't vant weekend bij mn ouders gedaan)
- buizenhouder gefixt.
- face&rear plate gespoten (vandaag) in ferrari-rood :)
Morgen weinig tijd, waarschijnlijk alle stroomconnecties aansluiten: on/off- en standby schakelaars; Zekeringen; PT (primair en secundair) voltages checken.
Woensdag/donderdag heaters, potmeters/switches op frontplate. Dan eerste run om te checken of de heaters 't doen. Daarna alle hoog voltage wiring (A,B,C,D,E). Dan de aarde-bedrading. Daarna alle signaalwiring.
en dán...
ja dán!
de eerste echte test :)
kben trouwens net klaar met wat gaten boren+troep opzuigen. de buren zullen blij met me zijn :) En net nadat ik mn laatste gat heb geboord mn boortje gebroken. over timing gesproken...