ook heb ik de gereedschappen niet ..
nee ik zoek wel iets moois uit op marktplaats.. bedankt iig
Printable View
ook heb ik de gereedschappen niet ..
nee ik zoek wel iets moois uit op marktplaats.. bedankt iig
cool topic, leuk bezig heren!
G.G., erg leuk wat je gedaan hebt! Ziet er strak uit. En blijkbaar je bedoeling: lekker overdone :)
Nu zit ik voor mezelf met een vraag: ik speel op mijn '06 mex strat al een paar maanden en nooit ergens last van gehad.
Dat-ie een afstelbeurt nodig heeft is nu wel duidelijk, maar de snaren ontstemmen plots veel makkelijker dan vroeger. Kunnen die twee dingen verband houden met elkaar?
De snaren die er op zitten, zitten er nu iets langer dan een maand op en normaal vervang ik mijn snaren om de twee maand. Dus daaraan zou het volgens mij niet kunnen liggen.
In dit topic werd gezegd dat een topkam daar veel aan kan veranderen, maar zover ik hier te horen krijg, zijn de standaard topkammen van de fender mex' wel ok.
Kan iemand me helpen?
Je zou eens kunnen kijken of je stemmechanieken wat speling hebben, je kan ook ff met een potloodje in de groefjes van je nut tekenen, dan glijd dat beter.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GunMetalBlue
Vind het vreemd dat de problemen ineens ontstaan. Ik zou het zoeken aan de kopkant van de gitaar.
Graphtech nutje kan altijd nog , eventueel in combinatie met locking tuners. Zag heel recent nog een topic van iemand die dat met zijn strat gedaan had. Hij vind het de beste investering die je kon maken.
Klopt! Ik heb een japanse strat gehad die onstemde als de hel en ontzettend veel snaren brak. Sperzels erop, graphtech zadels en graphtech topkam. Ik kon dan een paar uur spelen, 2 weken wegzetten, oppakken en, zonder weer te hoeven stemmen, spelen. Wat een verbetering. En ik brak ook geen snaar meer.
Geweldig spul, maar let op, graphtech is geen grafiet hé! Dus met een potloot tekenen heeft weinig invloed....
Mijn MIJ Strat heeft geen last van brekende snaren. Wel van een beetje ontstemmen. Maar ach, het houdt je scherp. :)
mooi, ik heb een body!,.,
hoera
wat blijft het hier lang stil???
foto's, foto's, foto's, foto's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oops, hij is allang af. Zal morgen bij daglicht een paar plaatjes schieten.
Ik had ze beloofd, en was ze weer eens vergeten, sorry, sorry, sorry, maar hier zijn ze dan eindelijk. Foto's zijn al een paar weken oud, dus hij is er alleen maar smeriger op geworden (gelukkig)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door madman
http://img216.imageshack.us/img216/5...ge00119ow6.jpg
http://img82.imageshack.us/img82/1900/image00120fu7.jpg
http://img148.imageshack.us/img148/6...ge00121mx7.jpg
Absoluut een heerlijke gitaar die me maar heel weinig gekost heeft. Graphtech nut, in combinatie met gotoh tuners, roller stringtrees en de Diego Deluxe tremelo zorgen ervoor dat dat ding haast niet ontstemt (trem staat zelfs zwevend afgesteld).
Zelfs de Richwood RE 62 elementen klinken prima in de geshielde body.
Als ik kijk naar de kosten die ik gemaakt heb dan ben ik zeer tevreden. Misschien in de toekomst nog een ander setje elementen om hem helemaal perfect te maken, maar voorlopig ben ik dik tevreden.
Hij mist iets hoog in het geluid, maar dat was te verwachten, want daar had ik al meer over gehoord bij de RE 62 elementen van Richwood, maar dat vind ik niet erg, want het scherpe randje, waar ik nietzo van hou, is eraf met deze pups.
Ik kan dergelijke aanpassingen aan een goedkope chinese squier aan iedereen aanraden. Alles wat ik eraan gedaan heb, is ook door een absolute leek te doen. Het enige dat een beetje lastig kan zijn is het vervangen van de tremelo aangezien daarvoor 6 gaten gevult en opnieuw geboort moeten worden, maar ook dat is met een beetje beleid wel te doen.