wat zijn je verdere plannen ? slagplaat ? ik bedoel, die pickup routing is niet heel erg netjes ... dus lijkt mij dat je er een slagplaat op gaat doen ..
groetjes
Printable View
wat zijn je verdere plannen ? slagplaat ? ik bedoel, die pickup routing is niet heel erg netjes ... dus lijkt mij dat je er een slagplaat op gaat doen ..
groetjes
Daar zal Charlotte heus wel over nagedacht hebben. Met zo'n mooie top een slagplaat? Ook lopen alle kanaaltjes onder de top door, dus het zullen wel pickupringen worden. :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glacius
Charlotte,
waar kan ik die piezo's kopen ?
Conrad verkoopt ze volgens mij, hadv.
Hey Luitjes :)
Idd, er komen pickup ringen op, geen slagplaat, dat is zonde van de top.
Ga zelf de ringen maken van hout.
De piëzo kun je idd bij conrad, of een elektronica zaak kopen.
groetjes Charlotte :hippie:
Zeg, een vraagje over die floyd rose.
Moet die nu net in die uitfrezing komen te liggen of zweeft ie erboven?
EJ
Hey Ernieman :)
Dat hangt ervan af,hoe de actie is na het samenstellen en monteren van de gitaar,ik ga voor een lage actie op mijn gitaren, en als de floyd dan ietwat in de uitfrezing komt te liggen geeft dat niets, daar is de uitfrezing ook voor, zodat je de brug optimaal af kunt stellen.
Hoi Charlotte,
't al gezegd, maar ik zeg het nog maar eens: echt super, dit project. Heel mooi. Even een vraag over die piëzo's: geven die, met een pre-amp, een mooi geluid? Of is het meer iets om een synthesizer mee aan te sturen? Zou je het geluid kunnen gebruiken in plaats van dat van de elementen, ook oversturen en zo?
Dank,
hey Hugo :)
Dank je, dank je .....
De piëzo met pre-amp, geeft een bijna realistisch acoustisch geluid weer, zeker als je de piëzo alleen of apart van de rest van de gitaar uit versterkt.
voordeel van de elektronica is dat je kunt mixen, maar bij aparte uitversterking ook kunt schakelen tussen bijvb. acoustisch geluid door piëzo, en vervormd met de rest van de gitaar.
Ook de piëzo kun je laten vervormen, maar geeft niet echt iets aparts, clean is mooier.
ben echt benieuwd hoe die 12 snaar klinkt met piezo !! gezien ik ook erg onder de indruk was van je les paul piezo sound ..