Ik voelde me laatst ook ondergewaardeerd...
Printable View
Ik voelde me laatst ook ondergewaardeerd...
Als ik de mensen om me heen vertel (ook mede muzikanten), dat Ritchie Blackmore, Jimi Hendrix, Gary Moore en Brian May mijn inspiratiebron zijn en ze kunnen mij dan veel beter vertellen, naar wie ik eerder moet luisteren (wat mijn keuze dus niet is), vind ik, dat deze mensen zeer ondergewaardeerd worden.
Toen Ritchie Blackmore met de LP on stage kwam, was dit het begin van mijn gitaarspel.
Brian May is de enige gitarist in de band, maar zijn gitaarspel is ten verdienste van de band, met als uitzondering van Brighton Rock, wat ik overigens een wereld solo vind.
Ritchie Blackmore had daarintegen wel verschrikkelijke ego neigingen.
Desalnietemin vond ik zijn muziek superfenomenaal. Helaas maakt hij geen rockmuziek meer.
Gary Moore was , voordat hij terug ging naar zijn roots, ook een goeie rock gitarist, waar te weinig gesproken over werd.
Ja, en Hendrix...... Is Hendrix, je moet ergens mee beginnen, dus waarom geen Purple Haze, Voodoo Chile en Foxy Lady.............
meest ondergewaardeerde gitarist die ik ken, waarvan mensen meer zouden moeten horen is voor mij Marco Sfogli.
www.marcosfogli.com
Ik vond het niet mis wat ik hoorde van die Marco Sfogli.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yamhammer_71
Die op zijn beurt dan weer geinspireerd was door Rory Gallagher... Heeft hij trouwens ook zijn geluid aan te danken. Ac-30 + treble-booster. :satisfie:
Mark knopfler
Devin Townsend
Nog een hele coole die in dit rijtje hoort is het gitaristenduo van Blind Guardian. Hoe ze heten weten ik niet, maar ook deze twee zijn de typische alleskunnen. Trashende riffs, vrolijke folk-songs, duistere acoustische nummers, briljant, krijg elke keer weer kippenvel als ik ze hoor.
Greg Sage is ook best wel ondergewaardeerd.
Zijn John W. Cale (of Jean Jacques Cale) en Phil Lynott al voorbij gekomen ... ? Of krijgen die soms teveel waardering? Oh, wacht, tellen basgitaristen ook mee? Schrap anders ff die Phil, en zet Eric Bell er wel bij....
Greg Koch...
http://www.youtube.com/watch?v=ZrtVC...elated&search=
althans door mij tot voor kort volledig over het hoofd gezien en ondergewaardeerd.