Hey amon. Die footswitch van je amp, die is niet orgineel he? Ik heb er ook zo 1 bij mn JCM800 combo. Ik vind ze niet echt fijn, jij wel?
Printable View
Hey amon. Die footswitch van je amp, die is niet orgineel he? Ik heb er ook zo 1 bij mn JCM800 combo. Ik vind ze niet echt fijn, jij wel?
@jeroen: 6x13x9 (hxlxb waarbij h=de achterkant (de achterkant is hoger))
@dano: idd brakke foto's, waren erg donker en al brak en heb ze toch geprobeerd zo toonbaar mogelijk te maken met photoshop....
Pedalen zitten nog niet vast. Eerst zwart spuiten de boel en daarna klitteband kopen of misschien kom ik nog op een ander idee.
@robzilla: Ik denk inderdaad niet (wat zeg ik, ik weet haast wel zeker) dat die niet origineel is... Kreeg hem bij die top en die heb ik pas sinds dit weekend. Ik wil nog wel zo'n switch kopen met van die echte klik-knopjes.
(ps. voor als je het nog niet wist: alleen met een stereo-kabel kun je de reverb aan en uit zetten, met mono kabel alleen het boost kanaal)
dit was een goede tip, heb net info gekregen, je kan ze even mailen:)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BramVersteeg
De mijne. Al een aantal jaren gebruikt "on the road".
Afmetingen zijn gelijk aan die van een standaard gitaarkoffer.
Middels deelbare scharnieren pak ik zo de deksel eraf. Kabels erin en klaar.
In de unit boven de KOCH switch zitten de voeding en aansluiting voor effectloops verwerkt.
Heb inmiddels de losse kabels vervangen door een multikabel. Zal binnekort pics hiervan posten.
http://img190.echo.cx/img190/4774/img00594bw.jpg
Nou dan mijn 2 tijdelijke pedalenplanken:
http://img.photobucket.com/albums/v3...edalboard2.jpg
Pedalen:
Marshall Guv'nor plus 2
Boss EH-2 Enhancer
Boss MZ-2 Digital Metalizer
Boss HM-2 Heavy Metal
http://img.photobucket.com/albums/v3...edalboard1.jpg
Pedalen:
Boss ME-50
Boss CE-3 Chorus
Boss DC-3 Digital Dimension
Boss SD-1 Super Overdrive
MXR "Dime"Distortion
Marshall Footswitch
Jim Dunlop JH-1 Jimi Hendrix Wah-Wah
Deze 2 zijn tijdelijk zo ff,ben bezig met een case te maken,ben nu bezig met de patchkabels te solderen en een concept te maken en een stroomvoorzienings plan.
Zat te denken aan een DC-Brick van VooDoo Lab-Pedalpower of een Jim Dunlop DC-brick.
MOet nog ff kijken welke het word.
Hebben mensen nog enige tips of opmerkingen voor me case die ik ga bouwen?
Ik wil eigelijk nog steeds zo'n kist als mike en nog wat mensen hebben.
Maar wat zal ik doen?? Eerst pedaaltjes sparen en daarna een vette kist bouwen of eerst kist bouwen en de pedaaltjes die ik nu hebt erin bouwen?
Mijn huidige pedalen:
Carl Martin Hot Drive 'n Boost MKII
Boss PQ-4
Lehle 1@3
Boss Tu2
Mn Footswitch van mn Amp (line6 spider II)...
Deze zomer komt daar een vox v847 wah bij.
Daarnaast een Carl Martin Tremovibe (denk ik)
Die kist die ik beschreef is een beetje oversized voor wat ik tot nu toe heb, maar hij zit er degelijk uit.. vandaar. Ik ben nog lekker aan het sparen voor wat spulletjes.
Gr Toni
flink wat pagina's terug heb ik ook mijn oude pedalen gepost
Het staat wel leuk al die losse dingen maar:
je hebt erg veel verlies van toon!
Mwoh dat verlies van toon valt reuze mee. Voor live-werk moet je toch wel heel goed gaan luisteren. En dan nog: denk je dat iemand in de zaal het hoort?? Ligt ook helemaal aan je PA hoe het in de zaal klinkt.
Oke rommel in = rommel uit. Maar neem niet aan dat een paar stomp-boxjes je hele geluid om zeep helpen.
Heb mijn effecten in effectloop hangen die ik aan en uit kan schakelen. Merk clean weinig verschil als ik gitaar rechtstreeks in amp plug of met de effecten ertussen. Met gebruik van distortion trekt hij iets laag weg. Maar gebruik mijn effecten merendeels in combinatie met het cleane kanaal. Dus weinig last van. En met gebruik van een delay op een solo moet je wel heel goed luisteren.
Gebruik helemaal niks bijzonders qua kabels; een standaard tasker kabel met neutrik pluggen.
Uitversterken doe in met een combinatie tussen een sm57 en een senheiser 609. Prima soundje!!
TB boxje?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton
Ik heb nu net een nieuwe amp gekocht. Eentje waar weer een effect-loop op zit. Voorheen had ik alles er gewoon voor staan. Nu kan ik dus vanalles in die loop hangen, maar hoe lossen jullie dat op met zo'n pedalenplank? Gewoon 3 kabels van de plank naar je amp (input, send, return)? Of gewoon alles ervoor houden...?