-
hello,
ik ben nu 22 jaar en heb al redelijk wat gitaren gehad mijn eerste was een efstuk van mijn vader een ibanez s540 custom made supper strakke en snelle gitaar.
ben toen overgegaan om eens te testen op ltd/esp naar 2maan heb ik ze omgeruild voor een rg1570.
toen besloot ik mijn rg te wisselen tegen een usa strat heeft echter niet lang geduurt of ik wisselde de strat weer tegen een ibanez rg 550 die ik nu nog steeds heb.
heb toen de enige ibanez gekocht die ik minder vond en dat was een sz520 die heb ik verkocht en had ik mij een jackson dinky prof met emg op de kop getikt int begin erg leuke gitaar maar een flut versie van de floyd waardoor ik ze heb verkocht.
mits ik metalcore speel dacht ik nog eens een string tru gitaar te kopen en kocht ik mij een ltd ec 500 leuk maar weer net niet leuk genoeg heb mij nu zeer recent dus nog een rg gekocht een 70ste verjaardag editie en een rg 760 dus om lang verhaal kort te maken voor mij is ibanez de max
heb nu dus
rg 550
rg 70anv editie
s540 custom made
rg 760
greets
-
En jawel; een nieuwe Iwamoto! :D
Gehad:
Ibanez GSA60 (mee begonnen)
Nu:
Ibanez SA160QMTE
Ibanez RG320FMAM
Met GFS elementen. Klinkt prima :)
-
Ik heb een SA2020FM. Prestige model, super gitaar. Ben er ontzettend blij mee. Ik had vroeger een SA160 en die vond ik al helemaal te gek, maar de 2020 is nog veel beter. De neck is super smooth afgewerkt (satin of oil finish) en de neck joint is ook heel smooth, heel lekker om op te spelen. Ziet er verder heel classy uit met de Vintage Violin finish, en klinkt heel warm en vol, zeer veelzijdig met de 5-way switch.
Al met al verreweg de beste gitaar die ik ook heb gehad (had vroeger een Parker P38, maar de Ibanez is toch wel beter in het totaalplaatje, al had de Parker wel een superlekkere neck en piezo's). Super tevreden. :)
-
ik heb een rooie SAS32FM en een Artstar AS 120
De SAS is mn main gitaar, speel dr voornamelijk metal mee (www.Apparition.nl)
Zitten wel andere pups in, SD Custom in de brug en een Jazz in de nek
De Artstar gebruik ik voornamelijk voor wat rustigere cleane stukken (denk Opeth) in de studio
Na een beetje fatsoenlijk afstelwerk (van mijzelf) spelen ze echt geweldig.
-
Ik was vroeger helemaal gek van de Ibanezzen!! Super gitaren!!
Heb nu nog steeds de volgende in bezit:
- UV MC, uit 1991 (ik speel er niet meer op, dit is de moeder der 7even snaren!)
- JS90 ham: Satriani ten voeten uit!! Feel, tone, alles van Satriani... Heb hier gruwelijk veel op gespeeld!! Ligt nu voor een herfretjob...
- JPM 100 b , eerste serie, alleen een ongelukje gehad, was mijn train-gitaar, vanwege actie en stugge afstelling, zal ik nooit verkopen omdat deze geen drol meer waard is...
- JP 90 HAM: De beste Petrucci ooit!! Vind ik tnemisnte! Zeker voor een productiemodel! Heerlijke gitaar, gaat niet weg!!!! Moet er alleen meer op spelen...
Gehad:
- JS 10th, Chromeboy, supergitaar, mooi maar speelde er niet op dus verkocht
- JEM 10th: Dit vond ik de mooiste Ibanez ooit Serienr 053 (Enschede!!! Mijn netwerk nummer!) ... Maar... Ik vind de Jem's geen geluid hebben... Clean was mooi, Solo ook, lekkere middige sound, maar bite en lekker strak in de bas mistte ik... Deze heb ik verkocht en een toen samen met een ander gitaar een Nik Huber voor terug gekocht... Nooit spijt van gehad.. ondanks de looks van de Jem!
Maar na al die jaren geraced te hebben op Ibanez zit ik nu meer in de PRS en de Huber achtige gitaren... Daarnaast altijd nog op zoek naar een geweldige strat, maar ja, ik vind ze niet...
Harm
EDIT: Ik zie nu pas dat het een oud onderwerp was!!! Ay!!!
-
rg750
rg760
rg770
artist ar30
-
ik ben de trotse eigenaar van een rgt 3020 fm ds (prestige)
hij klinkt geweldig!!, alleen zou ik graag een wat aggresiever element in de brug willen, iets van een superdistortion ofso.
ibanez halzen zijn de beste!
ik vond zelfs de halzen van de goedkopere modellen nog verdomd goed spelen.
hoe langer ik op mijn rgt speel hoe meer ik tot de conclusie kom dat ik geen betere aankoop had kunnen doen :cooler:
(ik speel nu 2.5 jaar op me ibanez)
-
-
ben zelf de trotse bezitter van 2 van die planken, namelijk:
1.een RG570EX in t grijs, met sinds kort Dimarzio humbuckers(ToneZone en Air Norton). voor de rest gewoon standaard, dus basswood, edge pro etc etc.
2. een RG7321, dus de 7-snarige hardtail. Deze met voorversterkertje erin(mocht wel wat feller en steviger allemaal).
-