Ik vind em veruit de gaafste Gutt die nog in je eigen bezit is ;)
Ziet er fantastisch uit en klinkt ook zeker goed. En spelen doet ie ongetwijfeld ook heel goed. Is de hals te vergelijken met die van mij?
Printable View
Ik vind em veruit de gaafste Gutt die nog in je eigen bezit is ;)
Ziet er fantastisch uit en klinkt ook zeker goed. En spelen doet ie ongetwijfeld ook heel goed. Is de hals te vergelijken met die van mij?
ja, hals van jouw Gutt was ook nice (ik bedoel: lag mij ook goed), herinner ik me. die heeft wel ebben toets, deze is wengé, ebben is toch nog leuker qua feel. deze is ook iets smaller aan de nut en heeft een kleinere radius.
de feel van de hals wordt bepaald door een hele resem van parameters: uiteraard de scale in de eerste plaats, verder de breedte en dikte, het neckprofiel achterkant, de radius, houtsoorten, afwerking: lak of olie, frets: breedte en hoogte ... ik geloof niet dat ik al ooit twee identieke halzen gemaakt hebt :)
Prima sound, prima blueslicks, zo goed dat zelfs je telefoon ervan gaat trillen !! :seriousf:
thx folks
ze klinkt wel ok maar very vintage en ik weet nog niet of dat bij deze past. daarom dat ik overweeg om er filtertrons in te gooien. die valco's gebruik ik dan wel es op een soberdere gitaar. enfin volgende week test ik de gitaar uit op een gig, dan beslis ik.
Ik zie eerder een op een dano geïnspireerde guttlin voor me. Compleet nieuw model dan. Mojo heaven.
Een King Dano uit twee plaatjes hardboard, vuren randje erlangs, geen f-holes, in een mat groenig. Met lipstick elementen en witte slagplaat. Ik zie het ook helemaal zitten. :ok:
Het toeval wil dat er volgende week iemand naar mij komt met dit concept: een Supro gebouwd naar zijn eigen specs. alleen moet ik 'm nog overtuigen om ook te kiezen voor een Guttlin bodyvorm, maar ik vrees dat 'm dat te ver gaat...
at rijsberman: dat speelt idd al even in mijn kop, een gutt bouwen met de danospecs, beetje zoals aaron nu doet, alleen zou ik het veel simpeler houden :) Ik heb enkele jaren terug zo een mooie danootje verkocht, achteraf spijt van, dus ik wil terug zoiets :)
ik weet het niet zeker mar ik denk dat niet alleen de vorm meespeelt maar ook de speelpositie.
zou mij niks verbazen als je een warmoth strat hals op een strat plaatst hij heel goed voelt maar op een guttling net niet.
heb dat met mijn eigen eigenbouw waarop een kant en klaar strat hals zit.
normaal met een strat nooit een probleem maar nu met deze body wel
maar misschien zie ik het verkeerd