-
Allright, richting eind meet ...
Heb vrijdag alles eens geschuurd, en het ziet er naar uit dat ik nergens door de lak ben gegaan, dus: begonnen met polijsten, nog niet helemaal klaar, maar het was weer even wennen:
test achter:
http://i475.photobucket.com/albums/r...n/DSC07749.jpg
test voor:
http://i475.photobucket.com/albums/r...n/DSC07750.jpg
Als alles meezit staat ze maandag in elkaar, dan zijn ook de switch en knopjes binnen, joepie...
s.
-
die neckthrough ziet er vooral aan de achterkant indrukwekken uit: nice
-
Solderen is pas voor vrijdag he. Tenzij jij donderdagavond mijn drinkbroeder wordt na mijn enige examen voor deze periode. (solderen voor het drinken, niet omgekeerd)
-
Ik denk niet dat wij het atelier nog uit komen als we donderdag die gitaar in ons pollen hebben, hopelijk goed afgesteld en werkend ... :D
Ik zal voor bier zorgen !i!
s.
-
Shiny, shiny!
Serieus, ik heb hele grote bewondering voor uw kunsten.
-
Die hals en de afwerking zijn prachtig. Voor mij persoonlijk had het ontwerp van de body bij zo'n bijzondere hals wel iets exotischer gemogen.
-
Wat bedoel je met exotischer?
Iemand vertelde me laatst dat deze gitaar een dikke f*ck you is naar ibanez, kan er wel mee leven :seriousf:
s.
-
Stijn, begrijp me goed het is een prachtige gitaar. Zeker mooier als het voorbeeld, daar is geen twijfel over mogelijk.
Wat ik bedoelde is: het middendeel met de fanned frets en de prachtig gelamineerde necktrough is, voor mij althans, typerend voor Stijn Kenens. De wings zijn voor jou doen erg behoudend. Je hebt mij al vele malen verrast met heel bijzonder fraaie stukjes hout "kunst''. Bijvoorbeeld het halslaminaat in deze gitaar, bepaalde details van de bas, je vondsten met de bijzonder binding motiefjes etc., en een beetje daarvan had van mij in de wings van de body terug mogen komen.
Waarschijnlijk heb ik het ook mis en was het gewoon teveel van het goede geworden. Ga zo door, ik ben heel benieuwd naar het uiteindelijk resultaat (en vooral ook hoe zoiets klinkt).
Rob
-
Man, man, man, hier wordt nogal veel van mij verwacht ... :crazyhappy:
De fancy dingetjes voor randinleg en rozette hou ik voor klassieke gitaren, imo past dat niet echt op een elektrische gitaar.
Bij een klassieke gitaar wordt zoiets niet direct als 'over the top' gezien, maar bij elektrische instrumenten vind ik het niet mooi.
De bas en deze zijn eigenlijk redelijk eenvoudig, maar ik probeer er toch altijd iets in te steken zodat het toch nog een uitdaging blijft.
Vind het wel grappig dat ze er 'te eenvoudig' uitziet: check dikte verloop van de wings, dubbele scarfjoint aan de kop, jack ingang, en natuurlijk taps toelopende neckthrough, fanned frets. Ik heb er mijn plezier wel aan gehad, op een andere manier, maar toch.
Dus ik zal maar geen fender kopie maken ... (alhoewel, die mini tele vond ik ook weer niet zo gemakkelijk, veel denkwerk als je het voor de eerste keer doet ...)
s.
-
prachtig lakwerk.
verschil tussen foto 1 met duidelijke sinaasappelhuid en het eindresultaat mag er zijn.
dat is niet alleen maar polijstwerk neem ik aan?