Dat weet je nooit. Mijn preamp is ook eens populair geweest en daar werd ook flink op geboden.
Het laatste jaar absoluut niet. Economisch klimaat? :???:
Printable View
Ik heb ff gebeld en ga 'm morgen proberen (gereserveerd dus het heeft geen zin meer om langs te gaan xD).
De preamp heeft echter geen MIDI: daar zitten dopjes overheen. Hij is wel te schakelen met relais, dus dat moet wel lukken (1 stereo en 1 monokabel zo te zien?)
Ik ben benieuwd of het mijn voicing is...
Ik zie in de manual dat er een MIDI Mod uitgevoerd kan worden (ze zeggen dat die zo gekocht kan worden). Mocht ik 'm kopen dan is dat natuurlijk (als het te vinden is) wel een optie.
Als er nog geen midi opzit kun je er idd de GT interface bij scoren, maar ik ben bang dat die -nieuw- net zo duur gaat zijn als de preamp zelf. Dan kun je er beter een losse switcher bij zoeken. Je hebt dan idd drie switchers nodig en idd via 1x mono en 1x stereo.
Btw, neem ook een booster mee naar het testen, met name voor metal lijkt me.
Ik heb alleen een tubescreamer (DIY van Newtone, gebaseerd op de Ibanez TS9). Zou dat oké zijn? En heb ik echt zo'n booster nodig om een goede metaltone uit deze amp te krijgen? Ik weet niet of ik daar op zit te wachten...
De Engl E530 geeft namelijk een supertoon straight out of the box.
Ik zou die screamer zeker meenemen. Ik gebruikte ook een screamer en liet die in of uit de keten ahv een midi loopertje. Als je hem iedere keer zelf extra moet intrappen wordt het idd minder.
Wel een groot voordeel van de Trio is de fx-loop. Zowel serieel maar vooral ook paralel te gebruiken. Geen gedoe met extra mixers voor een ok dry path, maar gewoon je processor aansluiten zonder enige tonesuck.
Maar los van dat alles, de Trio op zich en zo uit de doos is niet bepaald een metalbak, wellicht dat de Engl daarvoor de betere optie is.
Ik zie in de manual dat ie klinkt als een Blackface (clean), Tweed (Mean) en Hotrodded overdrive (Scream). Dat klinkt toch behoorlijk Brits. En ik wil echt geen Marshall-like sound, daar heb ik echt helemaal niets meer mee.
Ik betwijfel hierdoor nogal of het wel wat voor mij wordt...
Gewoon testen en dan bepalen of het wel of niet iets voor je is, daar leer je alleen maar van en weet je weer iets beter wat je wel of niet wil in een preamp. En misschien staan er nog een paar andere preamps, kun je die gelijk meenemen in je testronde!
+1!
Ik betrap me er trouwens op dat ik die Trio zelf wil hebben eigenlijk, ik denk dat ik beter maar even koud ga douchen... ;)
Tja misschien is dat wel de beste optie. Ik ben er toch in de buurt en het enige dat het kost is tijd. Maar is de verwachting dat ie niet strak voor metal gaat zijn zonder tubescreamer? :(