Hmmm, het gaat niet zo vlot als gehoopt. Binnenkort nog eens proberen als mijn brein niet meer zo overwerkt is.
Printable View
Hmmm, het gaat niet zo vlot als gehoopt. Binnenkort nog eens proberen als mijn brein niet meer zo overwerkt is.
Pin 7 wordt denk ik niet gebruikt. Die is voor Vss, volgens de datasheet, maar ik weet niet precies waar dat voor staat. Volgens mij gebruikt Tonegod de Vdd (pin 14).
Een pcb maken voor deze is nog een hele klus. Succes ermee!
Vss = negatieve powersupplyCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ponq
Thnx. Klopt het dat we deze dan niet gebruiken aangezien we met +5V werken?
En Vdd is dan voor de positieve voeding?
Het is inderdaad een hele klus. Ik wil m ook graag zo klein mogelijk, dat het nog steeds past in een B behuizing. Maar die van Michael Allen bevatte toch nog enkele fouten, die ik jammer genoeg pas zag na het solderen.
Het gaat lukken denk ik. De layout is bijna klaar, ik ben nog even bezig met het wat meer bij elkaar te zetten, dat het een iets kleinere PCB wordt. Daarna mag Ponq hem effe nakijken :D
Auke, check het ander topic als je tijd hebt ;) de layout voor de pcb staat daar.
Ik kijk m nog zelf wel eens na, maar nu ga ik toch geen fouten vinden.
Alle werk wordt hier voor bijna een maand stilgelegd. Vandaag een Nijboertje proberen te bouwen, maar toch te klein afgedrukt, het solderen was en hel, en hij verdwijnt dus in de vuilbak.
Examens zijn volop bezig, vandaag lekker gebuisd op het kutvak Literatuur. Nu lees ik eens braafjes alle boeken, komt het nog niet goed omdat ik een of andere onbekende schrijver niet kon plaatsen :mad:
Na de examens moet er nog een paper gemaakt worden in één week, en dan volgt er een belangrijke test Spaans. Effe stoppen met de pedalengekte lijkt me een verstandig plan. Ik sta zelfs op het punt een ban te vragen dat ik mijn tijd ook niet verdoe op dit geweldige forum :satisfie:
Dude, succes met leren!
En balen van t nijboertje. Een tip, voor als je over een maand verder gaat:
Barend heeft de afmetingen van zijn pcb gepost in thread over t Nijboertje. Als je dan weet dat je op 600 dpi afdrukt (wat ik doe) kan je precies uitrekenen hoeveel pixels ie hoog en breed moet zijn in je tekenprogramma. (ik 'rip' die pcb's altijd uit het pdf doc en bewerk ze in mn tekenprog). Mocht je merken dat de maten niet kloppen, dan kan je de afbeelding makkelijk corrigeren (uitrekken, stretch etc).
Maar, focus ff op je studie!
(maar geen ban doen hoor... en zeker geen maand!)
Even een paar weken doorzetten en alles op je studie zetten lijkt me het beste plan op korte en lange termijn !Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Succes hé moat!
Die pedalengekte van jou begint op een verslaving te gelijken, afkicken, dude !
Btw, als ik zelf wat tijd vind ga ik eens beginne aan de SHO-clone met de print van Ponq.