In zoverre dat ik m heb gebouwd op basis van een schema dat ik freestompboxes.org tegenkwam. Geluid komt overeen met wat ik hoor op clips van de crunchbox.
Printable View
In zoverre dat ik m heb gebouwd op basis van een schema dat ik freestompboxes.org tegenkwam. Geluid komt overeen met wat ik hoor op clips van de crunchbox.
Ik hoop echt dat die delay je gaat lukken. Heb je foto's van de monsterchip?
Hehe een eigen delay bouwen is wel vet! Zijn er geen chippies met RAM, AD, DA en de hele meuk aan boord? scheelt je waarschijnlijk een hoop gedoe...
Wel vet als dat gaat lukken.
Ja hoor, de meer gebruikte PT2399 heeft dat. Maar doordat alles onboard zit heb je ook minder mogelijkheden. Ik wil juist deze chip gebruiken omdat er extern dingen te regelen zijn. En, deze kan, door de externe RAM, 800ms aan cleane delay hebben, de andere maar zo'n 300ms.
Foto kan ik wel maken. Later vandaag ;)
800ms maar? Ik dacht dat je voor 1,5s ging.
Waar is de uitdaging? ;)
Exacte delay tijd kan ik pas zien als alle onderdelen binnen zijn ;)
Hier alvast een pic van de, in jouw woorden, 'monster' chip, verstopt onder gele draadbruggen zit de ramchip trouwens:
http://img512.imageshack.us/img512/352/p1010104ot0.jpg
die 8-pins IC eronder heb ik er ff bijgelegd om de grootte goed te kunnen schatten....
En gelijk had ik :D
Was die ook zo moeilijk aan te geraken als de ISD1616? (die is trouwens niet meer te krijgen, dus als we erin slagen de payback te laten werken kunnen we er elks 1tje met wat winst verkopen 8-) )
Haha, goed dat ik 2 van die payback chips heb :P
De pt2395 is prima verkrijgbaar. Mijne komt van smallbear. 5 dollar geloof ik, net zo duur als de pt2399.
Misschien vinden we die nog wel eens ergens, maar ik kreeg een mail van digikey dat ze die niet meer verkopen. Ik heb er misschien 1 van de 4 over. Dat hangt er een beetje vanaf hoelang die dingen meegaan.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ponq
Succes met je delay, en hou ons op de hoogte ;)
Ponq,
Ik ben benieuwd of het gaat lukken met de 2395.
Let op statische electriceit met die chip.
Ik heb zelf de Rebote 2.5 gebouwd en ben er goed tevreden over.
Als hem te lange delaytijden laat maken krijg je echter vervorming in je delays.
Hij gaat denk ik clean tot 335 ms.
Je kunt blijkbaar ook een extra 2399 chip paralel zetten voor een grotere delaytijd.
Alf