nadat ik afgelopen week op de '65 van een bandgenoot speelde, waar mijn dot overigens alleraardigst tegen overeind leef:
http://www.sheltonsguitars.com/image...07DSCN9388.jpg
Printable View
nadat ik afgelopen week op de '65 van een bandgenoot speelde, waar mijn dot overigens alleraardigst tegen overeind leef:
http://www.sheltonsguitars.com/image...07DSCN9388.jpg
Volgens de url v.d. foto: gibson es-335 1973 bigsby
Die mag er bij mij ook nog wel bij, mooi ding inderdaad.
GAS voor een Fender Excelsior, met dank aan Squier4ever sinds gisteravond.
Goh, waar moet ik beginnen... Wel dat is net het probleem dat ik even wil beschrijven.
Ik heb een cadeaubon van 100 euro bij een muziekwinkel waar je 'alles' vindt. Dit is niet mijn budget maar een deel dat moet opgesoepeerd worden voor een bepaalde datum. En dus ben ik op zoek iets kleins dat me weer een tijd blij maakt. Maar ik kan door het bos de bomen niet meer zien :)
Ik speel nu zelf, amateuristisch, een jaar of 3-4 gitaar. Akoestisch en elektrisch. Heb na enkele GAS-aanvallen 5 gitaren thuis staan. 4 elektrische (London City Comet Thinline, London City Spitfire, Gretsch Electromatic 5122 en een Gibson Les Paul Special) en 1 akoesitsche (Cort Earth 200). Heb een verstofte Vox VT15 die vervangen is door een Vox AC4TV. Ook nog een Behringer UCG 101 (toestel om met de nodige software op de computer te spelen)... Dit gezegd zijnde...
Waar ik het meeste GAS voor heb is een akoestische update. Een betere gitaar en met een element (om via de computer mijn kattengejank eens op te nemen). Maar ik ben van het idee dat een gitaar kopen tweedehands zijn voordelen heeft. Meer gitaar voor minder geld...
Dus dan kom ik bij pedalen. Wat me al lang boeit is een loop-pedaal. Met als hoofdreden : ik denk dat dit me beter gitaar kan doen spelen. Mijn eigen ritme verzinnen en er iets over spelen doet me vermoeden dat ik ritme en meer gevoel, fantasie, enz zou krijgen... Aan de andere kant denk ik dan weer : dit moet via de computer ook te doen zijn (ik heb GuitarRig en Cubase)
Een stompbox, zou dat cool zijn om beetje leven in de brouwerij te krijgen ? Nog pedalen ? Updates voor een gitaar? Een coole barkruk ? ....
Het is leuk en storend tegelijk dat ik niet weet welke richting uit te gaan. Dus als gevolg wacht en wacht ik. Maar ooit ga ik de tegoedbon toch gebruiken hoor.
Enige tips van iemand die deze situatie herkent ? :) Anders heb ik gewoon even mijn frustratie weg geschreven. Toch voor een uurtje :p
Ja zeker een tip, kijk eens naar de Line6 M9, is een stomboxmodeler (veel pedalen om uit te proberen qua modulatie, delay, reverb, filters, en zit zelfs een toffe drive in!) en een looper in 1 pedaaltje :). Looper functie is iets minder lang dan sommige dedicated loopers, maar wel leuk om mee te spelen en te oefenen :). Zeker icm met wat filters en octavers en andere gekke zooi uit de M9.
Als je 1 pedaal zoekt dan zou ik deze zeker even overwegen, kost wel iets meer dan 100e....
Lexvandoef bedankt ! Dat is een interessante tip. Much appreciated !
Ik denk dat is op een goeie zaterdag de mensen in de winkel wel zo ver krijg om een Vox AC4TVH aan te sluiten op die pedaal om me eens wat tijd met dat duo te geven :)
Zo krijg ik misschien wel wat meer mogelijkheden uit mijn versterker.