😎 klopt, ik wordt namelijk een beetje verdrietig van verkopers die het nodig vinden hun product omhoog te praten door een dergelijk cliché te gebruiken
Printable View
😎 klopt, ik wordt namelijk een beetje verdrietig van verkopers die het nodig vinden hun product omhoog te praten door een dergelijk cliché te gebruiken
en HIJ is een kenner dus HIJ kan het weten.. overigens heeft hij misschien in zoverre een punt dat het eten dat de Chinese eethuizen hier te lande serveren in mijn beleving vroeger ook al beter was.... vandaar dat ik liever uitwijk naar de Indonesische eethuisjes.. verhip... ook daar zijn de gitaarfabrikanten me al weer voor geweest...
Ik snap de redenatie van Mike wel. Een merk als Epiphone produceert in zowel China als Indonesië. Ik heb, toch wel deels bewust, eentje uit Indonesië gekocht. Juist vanwege mijn nogal slechte ervaringen met Chinese gitaren. Over gitaren uit Indonesië heb ik nog weinig negatiefs gehoord.
Wat je over een aantal jaren op marktplaats zult zien gebeuren is dat dat eigenaren van deze Indonesische Epi's zullen zeggen dat hun gitaren nog in de goede fabriek zijn geproduceerd, in tegenstelling tot die Chinese troep blablabla. Zelfde verhaal als met die Koreaanse gitaren.
Maar goed, of t allemaal verschil maakt... Ik heb ook wel eens een goede Chinese gitaar gezien. Denk alleen dat percentueel het aantal slechte gitaren uit China alleen gewoon groter is.
Uiteindelijk moet je toch elke gitaar op zichzelf beoordelen om hem goed of slecht te kunnen noemen.
Goed. Tot zover dit nutteloze bericht :D
Ik heb een Squier uit Indonesie die zeer bruikbaar is. Hij blijft minder lang op stemming dan me lief is maar het is te doen. Hij speelt erg lekker en heeft een uitstekend geluid.
Ik bedoelde meer dat het een kwestie van evoluerende outsourcing is. Eerst was Japan de enige Aziatische producent voor bekende merken, toen werd het Korea (waar ook voor MIJ geproduceerd werd), daarna Indonesië en China. Louter vanwege de prijs. Bij MIM ligt het een beetje anders, want Fenders werden vanaf de start in Fullerton al vaak door Mexicanen in elkaar gezet.
Overigens ben ik benieuwd hoe roze jouw bril zou zijn als je brommende Les Paul voor een scheet en 2 knikkers in China zou zijn gebouwd ipv de USA. ;)
Ik heb de afgelopen 40 jaar weinig kwaliteitsverschil in het eten van de Chinees gemerkt. Zal wel net zo zijn als met die heerlijke sushi tentjes, meestal door Chinezen bereid en gerund, en net zo beoordeeld als gitaren.
Ik heb het laatste jaar twee chinese gitaren gekocht die super fijn blijken te zijn. Zijn beiden blijvertjes. En dat naast een stuk of 10 Gibsons een japanse Fender en nog wat ander spul.
Ik vind het enige wat eigenlijk crappy eraan is zijn de pickups.
Ik heb ook wel een paar Chinese gitaren in de handen gehad. Mijn nieuwste (de Epi Wildkat) is ook een Chinees. Dat is best een heel goed ding. Ik heb gemerkt dat het vooral aan de eisen van de opdrachtgever ligt (hoeveel budget deze ervoor uittrekt) hoe goed deze gitaren zijn. En zelfs een stratje van nog geen €100 was best een aardig gitaartje. Ze kunnen het best goed daar in China, zeker constructief. Waar het bij Chinezen inderdaad misgaat is als er wordt bezuinigd op elektronica, bedrading en hardware. Dat maakt een gitaar al snel een baggerding, terwijl er aan de gitaar zelf weinig mis is.
Dat valt me ook zelfs op bij Mexicaanse strats. Constructie niks mis mee, ze weten wereldwijd wel hoe je een hals aan de body vastmaakt. Waar het misgaat is vaak electronica en hardware. Vooral pickups klinken voor geen meter, dun en schel. Zelfs bij de Mexicanen uit de laquer serie. En dan betaal je nieuw bijna 1100 euro voor zo'n stratje. Vervang je de electronica, ben je zo bijna 300 euro extra kwijt. En 1400 voor een Mexicaan.... nee daar wordt Donald Trump heel verdrietig van😂