Same here, dat je er uberhaupt al iets mee kan, verbaast me. :dontgeti:
Consider yourself lucky. :)
Printable View
why not? (Mooer heeft volgens mij nagenoeg dezelfde footprint, en de asjes zijn gewoon 6 mm)
http://i64.tinypic.com/2qsrmsm.jpg
ge-ni-aal !
Wat voor knopjes zijn dat? 6mm met een set-screw
Ik heb nog wel wat liggen in de 'onderdelendoos', dus dat zou een mooie oplossing voor m'n Mooer Mod Factory zijn, of de andere micro's op de plankjes.
Maar ben bang dat ze net een tikje te groot zijn.
Die Yellow Comp is trouwens ook fantastisch, fijne clean blend en genoeg 'squish' voor het minder subtiele werk.
Heb nu een Xotic SP, maar zou het -weer- prima kunnen met die Mooer.
Hmmmm...., ik zie net dat het wellicht tóch zou kunnen passen. :D
Ja, grappig niet? Ik werd helemaal gek van die 'asjes' waarmee eigenlijk niets nauwkeurig
in te stellen viel. Ook een setting terugvinden, of op afstand even checken hoe iets staat...,
het WAS allemaal onmogelijk...
Hij stond al op MP, toen ik me realiseerde dat ik (dezelfde) knopjes als die standaard op Mooer
zitten hier nog had liggen, er dus 2 bij geplaatst, en tada, opgelost!
En inderdaad, 6 mm (dus niet 6,3!) met een schroefje.. (wel ff checken, zou kunnen verschillen!)
Yep, het asje is in feite gewoon het asje van de potmeter zelf, dus het knopje
kan er gewoon overeen geschoven worden.
Ik heb deze gebruikt, inderdaad 6,3 mm knopje op een 6 mm asje, maar omdat
hij dan niet (helemaal) goed gecentreerd zit, is de draaigang een beetje 'wobbelig',
ik weet echt even geen beter woord hiervoor...
Er zijn ook knopjes specifiek voor 6 mm asjes, maar goed bij mij functioneert
het prima zo, en ik had deze knopjes nog liggen..
Rietje eroverheen schuiven, zo'n grote, Mac Donalds milkshake ding.
eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken!
Teflontape
Krimpkous......
Beetje spuug...
Opgedroogd stuk smegmarol.
Alleen op de pedalen die op dit moment in het koffertje vastzitten, dus vreest niet, mijn broeder! De Vulvasonic Zone heeft hele andere licha......, ik bedoel...., dat pedaaltje is maagd. Maagdelijk wit bedoel ik. Smetteloos. En om je nóg meer tegemoet te treden zal ik de VZ reinigen met een schraal vochtig doekje, gedrenkt in een weinig citroensap. Niet teveel natuurlijk, wat dat ontvet als de ziekte en ik wil wel dat de VZ vet blijft klinken. :D
Nog even voor de zekerheid..., hou je van een mild zoetzure licht vis-achtige achtergrond-odeur? :eek:
Ik hou vooral heel veel van jou...
The mothership is ready!
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net...09657596_o.jpg
Mooi. Hoe bevalt die AMT SS20? Dat is toch wel het hart voor je bord lijkt me.
Ik heb zelf de SS-11 en vind hem heerlijk. Hij had wel iets groter gemogen van mij.
Het is soms wel een beetje gepriegel met die knopjes. Maar verder erg tevreden.
Erg netjes, mooi board!
Die AMT SS-20 is geniaal, echte buizendistortion en dat hoor je. Ik heb 'm wel true bypass laten modden (geen clean kanaal meer, bovenste rij knopjes doet niks) zodat je 'm kunt gebruiken als distortion stompbox in plaats van als preamp voor 'n poweramp. En hij is te voeden met m'n voodoo lab met ampère doubler cables en omgezette dipswitches voor 12v. De SS-11 heb ik ook ooit besteld maar teruggestuurd, vanwege het te grote EQ verschil tussen crunch en distortion. De SS-20 heeft 'n extra schakelaartje om het crunch kanaal wat extra laag te geven.
Zo, voorlopig blijf ik even bij deze setup.
http://i1215.photobucket.com/albums/...d%207-2016.jpg
Ook eeeerg lekker!
Dank u! Die Chamaeleo MKII bevalt erg goed. Heb ik 2e hands via MP op de kop kunnen tikken. De zilverkleurige switches gaan soepel en maken geen harde klik als je ze intrapt. Top!
Mijn signaal keten is als volgt: Even denken hoor, hoe zat het ook al weer;
Gitaar in, volumepedaal, wah, looper in, (tuner heeft een eigen input), Strymon Ola loop 1, Strymon BlueSky loop 2, Bogner XTC Blue loop 3, Brunetti Mercury Box loop 4 en Boss Blues Driver loop 5, looper uit in de Carl Martin Hydra boost, Strymon El Cap, MXR noise gate, Speaker Sim (bruine kastje achter de wah) en dan via een DI rechtstreeks naar de mengtafel/ PA.
Ik speel in een praiseband en dus veel in kerken, met in ear dus geen versterker etc op het podium. Vandaar de Speaker Sim.
Met deze setup ben ik erg tevreden.....voorlopig ;)
Gaaf hoor! Ik zit zelf ook naar zo'n chamaeleo looper te kijken, of een moen gec9. Ik zou het heel graag willen hebben maar ik haal de trigger nooit over omdat ik bang ben dat ik dan een huge pedalboard moet aanschaffen, en ook dat het een wirwar van kabels wordt. Ik speel kleine gigs dus eigenlijk heb ik een zo klein mogelijk pedalboard nodig. We passen soms zelf al amper op het podium met z'n 5en.
Onze andere gitarist heeft een Boss ME-70. Dat is wel een compacte oplossing waarbij je ook met die patches kunt werken, zonder dat je last hebt van kabels. Ben alleen ten eerste nog niet overtuigd van de sound uit die multifx units, en ten tweede vind ik het jammer dat je dan maar 1 od/ds tegelijk kunt gebruiken...
Dat had ik ook, bang dat het een huge board zou worden. Het is uiteindelijk niet een van de meest compacte boards maar doet wel alles wat ik wil.
Over een compacte oplossing....Ben van een Line6HD 100 met floorboard naar losse pedalen gegaan, die verkocht en overgestapt op een TC Nova System, en nu weer terug naar mijn huidige board. Maar als je voor compact en goed wil gaan kan ik die Nova System absoluut aanraden. Goede, duidelijke en eenvoudig te gebruiken unit.
Alleen inderdaad beperkt voor wat betreft drives betreft. Je kunt er geen drive pedalen achter of voor zetten.
Ik heb ook wel eens met een schuin oog naar de Fractal FX8 gekeken.... ook leuk speelgoed!
Wat voor een speakersim is dat?
Vet man! Je hebt nu in ieder geval je favoriete sounds met 1 trap tot je beschikking.
Naar die Nova System heb ik ook gekeken, om die analoge drive sectie. Maar ook voor deze geldt, dan kun je dus geen drives stacken. En type overdrive kun je niet bepalen. Ik gebruik momenteel namelijk een Fulltone OCD en Maxon OD808, die zijn zo ontzettend verschillend van elkaar, die optie zou ik dan niet meer hebben.
Waarom kun je geen pedalen voor de unit zetten dan?
Eigenlijk gek dat de Nova geen 'extern fx loopje' heeft wat je kunt mee programmeren...
Iedere gitarist heeft eigenlijk wel 'een' pedaal waar hij niet zonder (denkt) te kunnen,
en als je via een loop zo'n pedaal dan een wezenlijk onderdeel van de NOVA zou kunnen
laten uitmaken...
De meeste multi-effect units kunnen dit ondertussen wel, de BOSSjes al zolang ik me heugen
kan (i.i.g. GT-series).
Sorry TC, gemiste kans wat mij betreft...
Idd. Tot zover ik weet was de Boss ME-5 de allereerste vloerprocessor (jullie weten wat ik bedoel) en zelfs die had al een send en return. Toen dat ding uitkwam heb ik 'm gekocht voor 1300 gulden, waarvoor ik dan wel 9 pedaaltjes moest inleveren, voornamelijk Boss pedaaltjes (waaronder enkele die ik nu heeeeeeel graag zou willen hebben). Ongelooflijk. Maar goed, het ding klonk niet eens slecht, hij was gebouwd als een tank en ik heb er jarenlang heel veel plezier aan gehad. Uiteindelijk heb ik 'm voor 50 gulden verkocht. Het investeren in effect units was destijds iig niet een heel erg winstgevende business. :D
http://img.audiofanzine.com/images/u...-me-5-3895.jpg
https://image.jimcdn.com/app/cms/ima...4487/image.jpg
Zie? Als je goed kijkt zie je zelfs midi poorten, tuner out, stereo out, zelfs een aansluiting voor een expression pedaal, plus nog een paar slimme dingetjes. Dat ding was z'n tijd ver vooruit. Dat zal iets van 30 jaar geleden zijn nu. Misschien zelfs langer.
Ik begrijp niet dat je zulke dure effectpedalen koopt als die Strymons en dan voor de cab simulator een ding van een paar tientjes neemt.
Doe jezelf een plezier en koop een Torpedo Cab. Daar ga je veel plezier van beleven.