http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=191229
Mesa Boogie Mark III voor €600. Zo te zien fully loaded (simul-class, GEQ, reverb). 'T is dat ik er zelf al 1 heb, anders had ik hem vanavond opgehaald.
Printable View
http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=191229
Mesa Boogie Mark III voor €600. Zo te zien fully loaded (simul-class, GEQ, reverb). 'T is dat ik er zelf al 1 heb, anders had ik hem vanavond opgehaald.
Een aantal jaar geleden gingen die oudere marks nog voor veel geld, echt raar... Kriebelt om er nog eens eentje te kopen
Ik heb het idee dat de consensus onder een grote groep gitaristen toch vaak gebaseerd is op hoe nieuwer hoe beter, op zich ook niet vreemd natuurlijk, want de hele marketing is erop gericht.
Als je het bij Boogie hebt over meer gain en opties zal dat ook wel kloppen denk ik.
En we weten allemaal, meer gain is niet altijd beter!
Een mark 3 voor dat geld is natuurlijk niet gek, mits alle buizen en interne electronica nog goed is is het een dikke deal.
Ik heb het idee dat tegenwoordig kleine amps gewilder zijn dan die dikke 100 watt bakken.
Ik zag laatst een rivera knucklehead voor 750 eu op marktplaats, ook een hele lage prijs. High end dingen waren dat in de jaren 90.
Ik weet uit ervaring dat een mark III laten repareren een dure grap is. Mits alles in orde is is 600 euro een mooie prijs, ik heb mijn mark III shorthead toen voor rond de 1000 verkocht. Moet wel eerlijk zeggen dat ik sterk zat te twijfelen om weer een mark III te kopen.
Bij die ouwe Mark amps hoor je vrijwel meteen als er iets kapot is of niet lekker werkt. Ze klinken wel pas écht goed na een half uurtje opgewarmd te zijn, dus vragen of hij hem alvast aan wil zetten als je er naartoe rijdt (of gewoon eerst een bakkie koffie drinken:)), en dan testen. Hoor je niks raars dan zou ik hem direct meenemen.
Ik had die van mij een paar maanden voordat een deel van de printplaat afbrandde, als het mis gaat gaat het goed mis. De mark III is imo zeer ondergewaardeerd. Niet zo legendarisch als z'n broer de mark IIC+ en ondergesneeuwd door zijn veel veelzijdiger broertje de mark IV. De mark III vooral niet kopen als een 3 channel amp, die 3 kanalen afstellen met een gedeelde eq is niet te doen.