Het is niet zo dat je daarmee een extra grove korrel cq boost aan je geluid kunt geven?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
Printable View
Het is niet zo dat je daarmee een extra grove korrel cq boost aan je geluid kunt geven?Citaat:
deze is heel erg dichtgesmeerd. daar houdt ik wel van eerlijk gezegd. dat is ook de reden waaro ik niet van fuzzjes houdt maar deze wel leuk vind...
Toegevoegd aan mijn DIY verlanglijstje!Citaat:
1. Delay (vervanger van Carbon Copy)
2. Phaser (vervanger van Phase90)
3. Muff Fuzz (nog geen fuzz in bezit)
Zo, ik heb de mooiste!
Zal voorlopig weinig meer aan veranderen, die MMD is te gek!
http://img380.imageshack.us/img380/4275/boardjetp3.jpg
Wat een vette maar toch lekker compacte plank! Chapeau kerel!! :rockon:
Ik weet zeker dat ik met jou pedalboard behoorlijk uit de voeten kan! Lekkere pedalen Rick!
Voor mij is het helemaal top of the bill en all I need! Ik ben tevreden.
Zeer mooi compact plankie Rickert! Mooie pedalen en alles goed bereikbaar.
Nice!!! ZIet er lekkah uit!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ricktekent
http://i306.photobucket.com/albums/n...9102008111.jpg
Lekker basic, maar toch leuk;)
Kijk. de DD7! Met jou kan ik praten. Welke Kuch en Knetter amp hangt er aan je schakelaartje?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joene1988
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joene1988
Welke voeding gebruik je daar zo?
en welke wah is dat?
Mooie plank hoor!
Dat is een Ernie Ball volumepedaal. Ze maken ook sinds kort ook wah's maar die zijn zwart volgens mij.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Il_Falco
mooi plankje! en inderdaad MMD blijft zeer smakelijk, zit er al een tijdje over te denken om 'm toch maar weer in het arsenaal op te nemen.Citaat:
Tjezus, wat een lelijk bord!
Onbetrouwbare, ouderwetse memoryman;
MXR phase 90 (cliché!), nietteens script!;
Korg tuners, iedereen wéét dat de Boss TU-2 de beste is;
POG? nooit van gehoord!;
OCD-> meeloop-fanboy!;
T-rex meuk: homopedaal in een homokleurtje!
Plus een lief gay "rekje om je pedaaltjes in te showen" en wannabe-parket vloer! :stop:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
@Joene: Eerste keer dat ik hier iemand met een Route 66 zie (wat ik me herinner)! Bevalt ie?
Waarschijnlijk jongetjes die het liefst een EHMM zouden willen hebben ;)
Verder alles goed?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
Jaloerse hommels!
Heb hem 1 keer getest vond hem wel gaaf, maar voor mij niet heel veelzijdig!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
:listen:
Ik zou het erop kunnen :satisfie:Citaat:
Mooi bord rick, klein is fijn!Citaat:
Ookk meegenomen dat als je binnenkort toch weer gas krijgt, er ook nog wel iets kleins bij kan. :)
Mooi, simpel en toch veelzijdig. Wat is dat met die kleine mensjes die zo negatief doen? Zijn ze soms gedumpt door hun vriend omdat HUN pedalboard te klein / lelijk was?
Steeds een stapje verder:
http://img80.imageshack.us/img80/612...oardxa1.th.jpghttp://img80.imageshack.us/images/thpix.gif
de MXR ZW45 staat nu te koop en wordt vervangen voor een tremolo.
Ook de 2e Muff fuzz gaat weg en wordt vervangen door de delay...
en dan is het ver klaar denk ik... :)
Kun je niet twee x muff-fuzz in één behuizing bouwen?
Ja hoor. dat kan. maar ik vind het voor mezelf niet mooi om ze te stappelen. Ik vind ze alleen mooier klinken.
:seriousf:Citaat:
die woorden lees ik vaker in dit topic ;)
Ik word ook niet meer serieus genomen als ik zeg dat ik klaar ben met mijn set-up :roll:
haha. idd. ver klaar betekent alleen dat het doel wat ik in mn hoofd had bereikt heb. Daarna gaan we weer verder.
Wat ik uiteindelijk bedoelde was ook dat het pedalbordje klaar is. de basis is gelegt. Alle 9v ligt onder het bord en aan de boven kant komt alleen signaal...
pedalen kunnen snel en makkelijk uitgewisseld worden... :)
...:)Citaat:
Mooi bord nocki, zwaar custom!
@ de vraag welke amp ik aan mn bord heb hangen: Een H&K Silver Edition... Een oude... Ik geloof dat ze het nu de blue edition hebben genoemd... In ieder geval is het tijd om een keer wat anders te halen...
En de route 66, ik vind het een tof pedaal... Ik heb de bluesdriver voor de wat mildere OD, en net dat randje... En de Route 66 gebruik ik dan voor de wat groffere dikke OD, er zit ook nog een bass boost op, wat ook wel eens nuttig kan zijn..;)
en hoppetee... weer 'n gsm-foto..!
http://i73.photobucket.com/albums/i2...ly7/Afb063.jpg
dit zwikje bestuurt een Lexicon MPX-g2 en binnenkort weer m'n Koch Studiotone en evt. Henriksen Jazz Amp (of Roland AC-60)
de Musicom is een 'direct preset' MIDI-controller, die per preset ook de Tube Zone en Replica (wordt een SHO boost of Dynacomp) kan bijschakelen
de Lexicon wordt dat een 'direct access' apparaat met 10 schakelingen aan/uit
Dit was het:
http://a613.ac-images.myspacecdn.com...5065764384.jpg
En dit is het nu:
http://c1.ac-images.myspacecdn.com/i...305621794c.jpg
Het Warwick pedalboard is vervangen door een pedaltrain met T-Rex voeding.
De POG is weg omdat ik hier weinig mee deed, idem voor de Boss Chorus.
De Micro Amp werkt niet lekker op de JCM800, dus die is ook weg.
Daarvoor in de plaats een Bad Monkey om te boosten, een Reverb omdat de JCM er geen heeft en een Phaser erbij.
Hoe vind jij de Carbon Copy op een JCM800? Ik vind het niet werken namelijk, maar ik heb de preamp van de top ook rond de 8 staan...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarkV
Bij mij staat de pre-amp op 6 max. Ik ben er prima tevreden mee, maar gebruik weinig delay (korte delay en level laag).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling
Ik merk wel dat 'u2-achtige' dingen gewoon niet lekker werken zonder fx loop. Op 1 of andere manier hoor je dan alleen maar de delay als je stopt met spelen zelf, tijdens het spelen hoor je delay maar matig en wordt het wel snel een rommeltje als je de level te hoog zet.
Je zou eens een digitale delay kunnen proberen als je denkt dat het komt doordat de delay voor de pre-amp staat en mocht dat ook niet werken dan kan Chris of iemand anders vast wel een fx-loopje maken op die JCM 800.
Ik ga een Rebote maken zodra ik er tijd voor heb... :cooler:Citaat:
Mijn 'andere' JCM 800 staat nog steeds bij Chris om er een JCM 888 van te maken, maar ik ga er echt niet in boren... FX-loop is no-go dus ;) Zeker niet om dat ik dan ook weer 2 extra kabels moet trekken voor een delaytje die ik < 2% van de tijd gebruik.
Haha ik ben ook van dat warwickboard naar een pedaltrain JR overgestapt:D Voelt een stuk serieuzer ineens he?Citaat:
... waar is je micro amp gebleven? Beviel die niet meer? En ook niet onbelangrijk..... Heb je m nog :)
Die heb ik verkocht (toevallig) aan Ibanez666.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing
Hij past niet echt bij een JCM 800 (CMW 888). Hij voegde voornamelijk teveel bas toe aan het geluid. Toen ik een TS hoorde op mijn versterker was ik meteen verkocht: voor de Marshall een betere booster.
Ik ben ook bang dat mijn OCD binnenkort gaat sneuvelen. Ook deze voegt veel bas toe wat niet echt aansluit op de JCM 800. Prima pedaal toen ik mijn Vox nog had, maar nu niet meer dan pedaalbord vulling. Nu nog even wachten totdat de JCM terugkomt van Chris en dan eens testen! Misschien voldoet de BM niet zoals die gave TS van Chris en dan moet de OCD en BM weg voor een goede TS.
Ja ziet er een stuk serieuzer uit dan het stuk plastic ;-) Maar deze is ook compacter en ik wilde een fatsoenlijke voeding (hoewel ik die voeding van de Warwick al nooit gebruikte...)Citaat:
HEEEL vreemd dat je OCD teveel bass toevoegt. Is dat de combi met Marshall ofzo? Was bij Nielsje toen ook!
De JCM800 heeft van zichzelf al vrij veel bass en als je dan die OCD erbij gooit wordt het teveel van het goede. Bass wordt dan dominant en 'te los' (flabberig zeg maar). Op de Vox werkte het echt prima, maar op de Marshall dus gewoon niet. De OCD lijkt vrij transparant, maar volgens mij 'lijkt' dat soms alleen maar zo op sommige versterkers (misschien cleanere versterkers)Citaat: