Ik zeg een fatsoenlijke reverb, een Boss RV-6
Printable View
Ik zeg een fatsoenlijke reverb, een Boss RV-6
Twee overdrives naast elkaar, de Boss is voor gitaar, die ernaast is een Technophobia voor bas :)http://img.photobucket.com/albums/v3...IMG_1619 1.jpg
Mmmm daar zit wat in ja
Poeh vanavond nogal wat patchkabeltjes zitten solderen! Er zitten nogal wat vreemde maatjes bij.
Dit is mijn DI bord voor de nieuwe tour van Kirsten van Teijn, de cabaretiere waar ik mee speel. Ik hoop dus dat -ie zo'n 200 optredens gaat doorstaan :seriousf:
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net...25&oe=580C6795
Ehx LPB1 - Zvex Distortron - HB American Sound - Boss OC3 - Bass mute - EHX Freeze - Cheapo 'TB' looper - Zoom MS70cdr - TC Ditto - Boss TU2
De Harley Benton is mijn versterkersimulator. Ben ik heel tevreden mee en ook voor dat geld heel erg fijn.
Boss OC3 is een Polyfone octaver met een range knop. Je kunt dus instellen dat -ie na een bepaalde frequentie niet meer octaveert, en dat is heel gaaf. Dan kun je dus een E akkoord spelen waarbij alleen de lage E ge-octaveert wordt. Door beide outputs te gebruiken worden de twee verschillende signalen naar een aparte output gestuurd. Zo heb ik dus de direct out voor mijn gewone signaal, en de bass gaat via de aparte output naar een aparte DI en kan dus apart compressie en EQ en alles van de FOH krijgen.
De Bass Mute is een 15 eu tuner van Thomann. Harley Benton. Is alleen om het signaal te muten. De OC3 heeft een korte onderbreking in het geluid bij in en uitschakeling.
De Freeze is gemod door HaroldA van hier. Zit een stillere switch in.
Die TB looper is voor de Zoom omdat je die eigenlijk niet echt uit kunt zetten. Heeft te maken met hoe het pedaal functioneert. Het is er een van eBay trouwens. Vanuit China naar Alphen ad Rijn voor 15 eu :D.
De Zoom heb ik nieuw, en die gaat alle galm, echo en effecten voor zijn rekening nemen. Een gaaf pedaal op het eerste gehoor! Heb er nog niet veel mee kunnen klooien. Dit is ook een die bij het schrijfproces nog veel gaat betekenen.
Ik zag het ja! Een Zwitsers zakmes is het zeker! Dat met die looper werkt volgens mij prima! Grappig dat jij dat ook bedacht had.
Ja, ik heb het ook niet helemaal zelf bedacht, ik zat een paar maand geleden een keer op random pagina's in deze thread te kijken naar mooie pedalboards, en toen kwam ik een post tegen van gitaarnetter 'hessepes'. Hij had ook een Zoom Multistomp met true bypass looper. Ik dacht toen meteen: dat wil ik ook. Hessepes is nu niet meer actief op dit forum maar goed.
Zelf gebruik ik een MS-100bt, zitten wat mij betreft al genoeg modulaties, delays en andere effecten in, en je kunt ook nog eens lekker klooien met drives. Er zitten echt best bruikbare drives tussen vind ik.
Ach zo!! Ik kwam op het idee toen ik op eBay zat te surfen en die looper tegen kwam!
Ik heb dan de 70. Die is iets meer toegespitst op delay, reverb en chorus. Zit een hoop in en het klinkt erg goed moet ik zeggen!
Ja goed klinken doet het ding sowieso. Ik kan altijd nog uitbreiden via bluetooth mocht ik toch nét dat ene effect erbij willen hebben. Ik heb al een aantal effecten gekocht uit de stompshare app. De BF-2 flanger, Small Stone, Small Clone, Klon Centaur, Tubescreamer, Big Muff NYC, en alle gratis effects natuurlijk, zoals shimmer reverb, en ice delay. Echt vet spul! Het verschil tussen analoog en digitaal kan ik niet horen.
Ik heb een Digiverb van Digitech, maar die klinkt nog niet half zo goed als deze Zoom. Okee, hij kost wel maar €35 maar a la.
Klinkt als een onbekend (en onbemind) effect dat wel 's een uitgebreide review mag krijgen!
Ik ben ook een groot fan van de Zoom MS-70, maar voor de effecten die ik echt graag gebruik heb ik toch wel betere, stand-alone pedalen gekocht, namelijk reverb, tape echo en tremolo. En de Boss RV-6 is echt ook beter dan de Zoom. Geloof me...
Maar waarom dan de MS-70 als ik vragen mag? Jullie hebben dan wel wat meer chorusses, delays, en reverbs, maar maakt het nou echt uit of je bijvoorbeeld 5 chorusses hebt in een MS-100 of 8 in een MS-70? (ik noem maar wat getallen hoor). In de MS-100 zitten ook nog eens allerlei leuke effecten zoals seek wah en envelope filters, en natuurlijk overdrives en distortions.
Voor mij werd het de 70 omdat die de shimmer verb en ice delay had. En nog een paar effecten die de 100 niet heeft. Maar als ik het goed lees kan de 100 die dus gewoon via download verkrijgen?
Verder ging het mij meer om de verbs en delays en niet zozeer om overdrives en phasers enzo.
Zoals je kunt zien is mijn pedaltrain nogal vol ;). Dat is ook het mooie. Dat je in het formaat van één pedaal een multi-effect hebt die tot 6 pedalen tegelijk kan nabootsen. Daar wil ik wel wat aan sound voor inleveren. Ook omdat het allemaal een soort gimmick-y sounds zijn, of je steeds een andere setting qua reverb en delay wilt. Daar ga je niet allemaal losse pedalen voor komen.
Een Zwitserse zakmesje kan natuurlijk niet op tegen een Bowie knife totdat je een fles wijn wil openen. Bij teveel mogelijkheden raak ik al snel het spoor bijster dus voor mij werkt het niet maar zo'n zoom of Eventide lijkt me super handig.
De reverbs in mijn Flint vind ik niet echt geweldig. Ik had even gehoopt dat het in de buurt zou komen van de Fender stand alone reverb maar not even close.
Behoorlijk stand alone gitarist board Luke.
Wat heppie ?
Een looper, een freeze, een octaver (coole gimmick trouwens, dat apart uitsturen), wat heb je allemaal niet nodig zo ?
Een bassist, een tweede gitarist of misschien toetsenist, een band, verder nog iets ? :)
Ja, dat is het hele idee! Kirsten en ik toeren met zijn tweeën, dus ik zoek naar manieren om zo de sound wat groter te maken.
In de vorige voorstelling was het soms akoestisch, soms elektrisch, en verder niet zo veel extra, maar dat is toch wel een soort 'leeg'. Op deze manier ga ik proberen wat groter te kunnen klinken.
@ Pepe: op de demo van Strymon zelf klinken die galms op de Flint wel cool. Jij bent er niet zo tevreden mee?
Nee. Het is ok voor een beetje lucht te scheppen maar niet wat je als effect wil gebruiken.
De spring en plate lijken niet op het origineel, je hoort ook de opbouw van korte delays er in terug.
De 80's reverb lijkt uiteraard het meest op wat het moet voorstellen, die vind ik eigenlijk beter werken dan een ordinaire delay voor ambient gedoe.
Op zich prima, dan kan mijn delay op slap blijven.
De trems zijn fantastisch trouwens.
@Pepe. Is de Sole-Mate niks voor jou? Of heb je die al eens gehad?
Sent from my iPhone using Tapatalk
In mijn Fender amps zit gewoon reverb dus dat Flint is een beetje gezeur.
Ik heb een tijdje een Fender reverb meegesjouwd, dat klinkt dan toch anders dan je built in. Als je de amp reverb open zet denk je de hele tijd, wat een hoop reverb, bij de stand alone denk je He! Link Wray!
Ik heb nog een Peavey buizen reverb thuis staan, ook fijn maar als je er al naar kijkt valt er iets af. Zou je moeten inbouwen natuurlijk maar daar ga je weer. Lui.
Zo is het al met al best een ingewikkelde hobby (althans voor mij). Wat sleep je mee en wat niet? Ik word wat dat betreft steeds gemakkelijker. Hoe minder en lichter, des te beter.
Met de jaren krijg je ook steeds meer de houding van, het is ok want ik speel het. Dan maakt het allemaal niet zo uit wat er allemaal achter hangt of niet.
Je weet natuurlijk ook beter dingen naar je hand te zetten of waar je gewoon van weg moet blijven.
Ja het maakt me ook niet zoveel meer uit welke amp ik meeneem. Ik klink toch altijd als mezelf. 😉
Ha! Ik kon het vanmiddag niet laten om van ál mijn pedalenbordjes een foto te maken ;). Gisteren de Mojomojo gekocht voor mijn 'niet moeilijk doen' bordje. Gave overdrive! Komt wel in de buurt van de Distortron/Box of rock qua dynamiek, en waar die dan weer net wat meer als een versterker klinkt is de Mojomojo wat flexibeler door de eq die erop zit.
De grote is voor mijn band Grenadeers, de middelgrote voor met cabaretiere Kirsten van Teijn en de kleine voor met Tess et les Moutons, musicals en zondagmiddagsessietjes enzo. Een Harley Benton Spaceship 60, Pedaltrain Jr en Pedaltrain nano.
https://scontent-amt2-1.cdninstagram...NDc4NQ%3D%3D.2
De nano moet nog een LPB-1 ofzoiets op.
Na de nodige wisselingen de laatste weken ben ik er eindelijk uit hoe het kleine board moest worden.
http://i246.photobucket.com/albums/g..._104211132.jpg
De Ibanez DML staat bewust vóór de drive en de Flasback erna om heel andere sounds te kunnen maken (en ik gebruik de DML veel voor modulatie). El Boludo boost is een topding, PM7 kan van normaal tot bizar, DML dito, Barbarian is een uitstekende Muff, DLS voor drive: helemaal blij.
Mooi compact bordje, maar geen wah?
Nee, hoewel ik gék ben op mijn RMC Pic wah op mijn grote board... ik gebruik 'm eigenlijk niet zoveel. En k houd zo bar weinig ruimte over als ik op dit formaat nog een wah kwijt moet. Die PM7 kan redelijk faken voor een wah, kort durend, kan qua diepte niet tippen aan mijn Small Stone en quackt niet zo cool als de AF9 maar binnen 1 pedaaltje doet -ie toch wel heel veel dingen heel goed. Dus redelijk ideaal voor een compact board :D
Je kan hem er altijd los voorzetten.
Nieuwe versie na een hoop passen en meten.
De One Control Looper is nieuw en dat ding is te gek. Ik gebruik hem nu enkel in 'manual mode'. Dus geen presets en (nog) geen midi. Ik speel vooral covers en wil op elk moment kunnen switchen tussen sounds. We spelen nooit twee keer het zelfde dus presets werkt niet voor mij vooalsnog.
Ik wacht nog op vier EBS snoertjes en dan is alles strak.
http://i86.photobucket.com/albums/k1...615_115600.jpg
Die ebs kabeltjes zijn inderdaad te gek!
@Mitch! Mooi klein boardje, kan niet verkeerd gaan met flashback als delay ook ;).
En bij is er weer veel veranderd sinds de laatste keer dat ik hier postte, toen nog met 2 boards, 1 medium en 1 klein. Nu alles weer door de war gegooid en het medium board verkocht, en van het kleine board mijn enige board gemaakt ;).
http://i172.photobucket.com/albums/w...ps8abxidk5.jpg
Ik ben ook weer van de lava cables af, niks dan lof over ze maar toen ik van setup veranderde kreeg ik nog superveel centen voor de lava cable set en ik merkte eigenlijk geen verschil tussen mijn zelfgesoldeerde hicon+sommer cable spirit xxl kabels en de lava's dus dan ga ik maar voor de centjes ;). De 9V voedingskabels zijn ook allemaal zelfgemaakt, waarbij de tuner en de trem aan 1 uitgang hangen (6 pedalen op 5 isolated outputs), die zijn beide nieuw en stil en staan toch nooit tegelijk aan dus daar valt wel mee te leven ;).
En Frits was mij zo vriendelijk een tremolo te schenken dus die is gelijk het board op gegaan, toch wel een leuke toevoeging merkte ik in de repetitie gisteren
Verder is routing wat anders dan je zou verwachten, het gaat van:
TC Polytune mini -> Bogner XTC Blue -> Ibanez RC99 -> Exar Tremolo -> TC Flashback -> HWA Husky Boost
Waarbij dus de in en output van de boost intern zijn omgedraaid, ik sta altijd met de drumkit links achter mij en dan heb ik graag de uitgangen van board aan de rechterkant, loop ik er zo min mogelijk overheen.
Ik gebruik deze setup overigens zowel voor een kleine amp als in de loop van mijn multichanneler, in het laatste geval staat de bogner dan ingesteld als een cleanboost (hoewel ik die dan eigenlijk niet gebruik).
Vanmiddag even een repetieplankje in elkaar geknutseld. Alles is gevoed door een Cioks dc5:
http://imageshack.com/a/img923/7210/vqz3IJ.jpg
@Lex: goeie plank! Leuk om weer eens een Exar te zien, goeie pedalen hoor. Slim ook om van kabelrichting te veranderen.
@Leon: had je post effe gmist maar wat een leuke boards!
Thnx Mitch! Bij toeval dat er nu een Exar op zit maar fijn pedaal inderdaad! Voorl dat je de diepte van de trem kan instellen en dan door het omzetten van de switch naar een gated mode kan waar die tussen volledig signaal en vol signaal tremt. Kan je de depth knop instelling gewoon zo lekker, errug lekker voor aparte intro's enzo.
Zijn je pedalen nog steeds OK?
Dan heeft mijn "oculus malus" kennelijk alwéér gewerkt... :seriousf:
Hahaha het heeft deels gewerkt, mijn boostpedaal kapte er tijdens de repetitie weer totaal mee, ook in bypass geen geluid... En toen thuis deed hij het weer wel. Nja, ik gok er ff op en probeer de gig er zaterdag mee uit, daarna kom ik weer ff langs Frits :).