Ja die stempel is ook nep. Het is geen oude hals uit 1964.
Printable View
NOS is een marketing term van Fender, bedacht om meer producten af te zetten in het goedlopende Relic segment. Eind negentig?
Dat die term overal voor gebruikt wordt en "aan regels moet voldoen"... blijkt maar weer eens hoe goed die marketing van Fender werkt.
Ik gok dat die term origineel uit de auto restore wereld komt.
Als je de advertentie GOED leest zegt hij nergens dat ook maar enig onderdeel origineel is en/of het uit 1964 komt. Het is echt een vuile adverteerder
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maar is het toch geen goed idee deze vent bij marktplaats te rapporteren of is dat te rigoureus?
NOS staat voor 'NEW old stock', dus inderdaad, oud materiaal dat nooit gebruikt is. Zogezegd bv een nieuwe gitaar die een jaar of 50 ergens in een donker hok opgeborgen geweest is en nu wordt verkocht.
Niks NOS aan deze neppert dus...
64? Als je het ding dan toch overtuigend wil verkopen, en ie staat vol met stempels van 2 oct 64 zou ie misschien ook van 67 kunnen zijn...? 😝
Ook heel vreemd dat het logo op de headstock net wegslijt waar het iets of wat beschermd zou kunnen zijn door de stringtree. Net waar het wel zou kunnen wegslijten is het hier puntgaaf.
Zelfs ik zou hier niet in trappen! 😇
Het "ziet er allemaal oud uit". Zoiets heet tegenwoordig toch relic? Er staan zoveel question marks in de advertentie dat de hele advertentie ademt :"als jij het graag wilt geloven en daarvoor wilt betalen, dan graag".
Donker Indian Rosewood.. Spreekt het Hindi, Punjabi of is het een met schoensmeer ingewreven hals met flinke fretbuzz die sitar geluiden maakt?
Hij heeft elf advertenties op MP. Daar zit meer 'historisch materiaal' bij. In elk geval weten we dankzij de kenners hier hoe we deze verkoper moeten taxeren.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik vind de toets er zwart voor indian rosewood. Schoensmeer zou je vermoeden ja.... wat een mafketel.