Ik speel in drie qua stijl totaal verschillende bands en heb maar één bordje. Ik rommel per band wel met de setup. Tremolo erop, drivepedaal eraf, en vice versa. Works for me.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Printable View
Ik speel in drie qua stijl totaal verschillende bands en heb maar één bordje. Ik rommel per band wel met de setup. Tremolo erop, drivepedaal eraf, en vice versa. Works for me.
Vandaag iets gedaan wat ik nooit doe: klussen! Ofja, een grote klus was het niet maar goed. Ik heb een gator pedal tote (de kleine) en een harley benton power plant jr (met 5 uitgangen). De voeding paste niet onder het pedaalbord dus moest ik hem altijd bovenop de plank plaatsen. Dat kost natuurlijk ruimte voor pedalen. Toen ik een maand of twee terug wat bestelde van thomann kwam ik ook deze tegen: https://www.thomann.de/nl/adam_hall_..._gummifuss.htm
Ik dacht die kan ik misschien wel een keer onder mijn pedalboard monteren om hem te verhogen, zodat de voeding er onder past.
Ik ben niet zo handig, dus ik heb het kluswerk een tijd laten liggen. Vandaag echter toch ff pa's werkplaats in gegaan om die voetjes onder mn board te zetten. Ik wist echter nog niet hoe ik de voeding moest monteren. Ik had velcro al geprobeerd maar daar is de voeding te zwaar voor. Omdat hij op de kop hangt laat het klitteband dan gewoon los. Na wat zoeken in de werkplaats kwam ik wat hoekvormige brackets tegen die perfect waren. Ik heb er 2 van gebruikt. Zie hier de onderzijde:
[IMG]http://i1104.photobucket.com/albums/...psothbhzqi.jpg[/IMG]
http://i1104.photobucket.com/albums/...psgc1kwznf.jpg
En de bovenzijde:
http://i1104.photobucket.com/albums/...psqrzlldqi.jpg
De volgorde:
Dunlop Crybaby GCB95
Korg Pitchblack tuner
Boss NS-2
Fulltone OCD
Boss DS-2
TC Electronic Spark Booster
One Control True Bypass Looper
Zoom MS-100bt (In de loop van de true bypass looper)
De OCD en de DS-2 worden via de korg pitchblack en de NS-2 gevoed, de zoom multistomp heeft een eigen losse adapter.
Ik gebruik niet echt veel modulatie en delay/reverb. De zoom is dus een fijne compacte oplossing voor al deze effecten, want er zit van alles in. Ik heb een aantal patches met bijvoorbeeld delay, phaser, en chorus achter elkaar in de ab-lijst gezet. Als ik nu op de switch van de Zoom Multistomp trap springt hij een patch verder. Met de true bypass looper kan ik de zoom dan in en uit de keten halen. Werkt goed! Ik gebruik nooit meer dan 1 delay of modulatie effect per nummer, dus ik hoef nooit te scrollen tijdens nummers.
Desaster Area maakt gohst converters en midi switchers om die Zoom MS helemaal te besturen staand, ook om presets in een keer tevoorschijn te halen. Zo handig maar schreeuwend duur. Echt jammer dat zoom daar zelf niets mee doet. Zou het echt een van de beste pedalen ever maken. Maar leuke plank zo. Hoe bevalt de Boss ds-2. Ik heb hem zo veel kansen gegeven maar krijg er niet uit wat sommige wel lukt.
Tjah zoals ik hem gebruik heb ik zo'n kastje ook niet nodig moet ik zeggen. Een keer een delay bij dit nummer, phaser bij dat nummer, weer een ander nummer een chorus, en nog een keer een gekke patch met synthesizers voor wéér een ander nummer. Ik kan dus tussen nummers door scrollen, en hoef maar 4 (of soms misschien 5) patches door te scrollen om bij de juiste patch te komen. Ik vindt ook dat de sounds die eruit komen gewoon uitstekend klinken. Maar wel interessant om eens te zoeken op internet naar zo'n kastje, gewoon uit nieuwsgierigheid. (Oh god als dit maar geen GAS oplevert).
Bedankt! Ik heb de DS-2 voor 25 euro op marktplaats gescoord 10 kilometer bij mij vandaan. Ik heb hem toen direct opgehaald, hij was ook nog splinternieuw. Vandaar geen twijfel mogelijk dat ik hem moest kopen, ik had ook nog geen echte distortion. Voor solo's vind ik hem niet echt mooi, maar voor zwaar rythm werk wel. Misschien dat ik ooit wel een andere distortion koop, maar deze ligt er nu, en hij doet het voorlopig prima, vooral voor 25 euro. Wat voor distortion vindt jij fijn dan?Citaat:
Maar leuke plank zo. Hoe bevalt de Boss ds-2. Ik heb hem zo veel kansen gegeven maar krijg er niet uit wat sommige wel lukt.
Bij deze ook mijn plankje:
https://imageshack.com/i/pneHxDtPj
Nou, dat is nogal euh..
https://upload.wikimedia.org/wikiped...nmark_ubt.jpeg
Er zit ook een pedaaltje van TC Electronic bij zag ik. Is dat wat?
Nah, dit is mijn gitaarplankje. Ik ben eigenlijk een bassist (met een plankje met een stuk of 10 verschillende merken), maar voor gitaar vind ik dit plankje goed genoeg.
Die Röttweiler is trouwens verrassend goed!
Of je slaat aan het modden en voor een paar tientjes is het gefixed:
http://www.thegearpage.net/board/ind...-hack.1658653/
Ik heb er een arduino ingepropt en daarna was hij gewoon met 5 pin midi aan te sturen.
Kan alleen om de een of andere reden niet zo meshen met dat ding. Iedereen is laaiend enthousiast maar vind de reverbs maar meh....
ook met de bediening werd ik geen vriendjes. Maar ieder zijn ding en multifunctioneel issie als de pest!
Laat ik nou net nooit reverb gebruiken. De enige reverb die ik gebruik is die uit mn amp. Die staat standaard op standje 2 of 3 om het geluid net wat minder droog te maken, maar niet teveel aanwezig.
Bedoel je met de bediening het navigeren door de menu's, het maken van patches, en het aanpassen van instellingen enzo? Of bedoel je echt de manier waarop je het pedaal tijdens het spelen (bijvoorbeeld live) gebruikt?Citaat:
ook met de bediening werd ik geen vriendjes. Maar ieder zijn ding en multifunctioneel issie als de pest!
Het navigeren door menu's en patches maken enzo vind ik erg makkelijk. Het pedaal geeft zo duidelijk aan waar je op moet drukken om bij bepaalde menu's te komen. Het gaat volledig automatisch voor mij, echt een no-brainer.
Live gebruik ik het pedaal zoals hierboven te zien is in combinatie met true bypass looper. Die gebruik ik als apparte aan/uit knop, en met de switch van de zoom kan ik bepalen welk effect eruit komt. Ik vind het idee van zo'n kameleon pedaal sowieso erg fijn. Heb je iets nodig, dan is het er.
Maar ieder zijn ding, als jij het niet fijn vindt dan moet je het niet gebruiken :)
Ik bedoel echt het instellen. Ik weet dat het nergens op slaat maar die knopjes met die klikjes en het soort schermpje wat er op zit...
Anyway, hij staat niet voor niets op zo veel boards, de delays van dat ding zijn inderdaad super en de prijs kwaliteit verhouding is top.
Nou nee ik snap wel dat niet iedereen dat aanstaat. Soms is een gewone delay ook wel fijn. Dan weet je gewoon dat die switch altijd voor je delay zorgt. Geeft meer duidelijkheid toch? Aan de andere kant, met de zoom heb je nooit last van veranderde instellingen bij je effecten. Als dat bij je gewone delay pedaal gebeurt kun je eerst weer die delaytijden enzo goed gaan zetten.
Braml:
Er zijn al zoveel topics over goede distortions. Zelf vind ik het ook nog altijd moeilijk. Heb al van alles gehad. Ik speel altijd op Stratocasters wat vaak een goed scheur pedaal al wat lastiger maakt (vind ik). Ik wissel nu af. Of ik gebruik de 4 kanalen van mijn Engl screamer zonder pedaal maar meestal gebruik ik nu een Boss ds-1 Keeley mod met een MXR Zakk Wylde er voor.
Dat probleem heb ik ook al zo lang. Ik speel ook op een stratocaster. Echt scheuren kun je bijna niet met 1 pedaal. Veel mensen zeggen dat een Suhr Riot distortion erg goed is, of pedalen van wampler bijvoorbeeld. Maar ik vind het niet waard om mn DS-2 van 25 euro te vervangen voor een 10x zo duur ander pedaal.
Dat heb ik ook + ik vind Boss pedaaltjes gewoon cool! De keeley modded heb ik nog niet zo lang maar dat is wel een heel lekkere hoor. Heel transparant maar kan ook naar stevige oversturing. Werkt perfect met volume knop en reageert super op een tube screamer achtige er voor!
De ds-2 kan heel lekker klinken maar dan moet je je versterker iets op overdrive zetten. Dan haal je de dynamiek wat meer uit de versterker. Voor solo geluid kun je hem beter op de turbo stand zetten, eigenlijk zou je dat voetschakelaartje er bij moeten hebben.
De Riot is ontworpen voor het cleane kanaal. Als je de preamp niet te gek hoog zet, kun je er ook op het drivekanaal mee uit de voeten. Ik vind de Riot qua karakter, harmonischen en dynamiek wel een klasse of twee beter dan een Boss. Just my 2 cents.
Tsja beter vind ik altijd een verkeerde uitdrukking bij klanken. Anders of meer jou ding lijkt me een betere stelling. Ik begrijp wel wat je bedoeld. Voor strat met single coils klinkt vooral due Riot reloaded echt heel tof maar ook de JHS Angry Charly lijkt me erg vet, misschien nog wel meer voor mij. voorlopig blijf ik even bij mijn ds-1 keeley.
Zoiets........ maar ja, mensen willen graag opnieuw dingen op de markt brengen
Correctie, een afgeleide van de Guv'nor MK1, met ongeveer dezelfde mods als de Crunchbox. Ik zat er naast.
http://www.thegearpage.net/board/ind...#post-20206074
Een pot nat :)
Ja ik snap ook wel dat die pedalen je misschien geluiden kunnen bieden wat een goedkoop boss pedaal nooit kan. Maar ik vind mijn boss ds-2 dusdanig goed klinken (vooral voor het geld) dat ik me wat upgrades betreft liever eerst op andere dingen focus. Ik kan later altijd nog bepalen of ik hem wil houden of vervangen. Ik zit er nu sowieso aan te denken om gewoon mn fulltone ocd in te zetten als distortion (ipv de ds-2) met een maxon od 808 ervoor. Eens kijken hoe dat gaat. Momenteel staat de ocd voor de ds-2.
Is toch eigenlijk ook wel leuk, lekker puzzelen. Moet je eens voorstellen dat je tevreden bent en nooit meer een pedaaltje koopt of ruild:(.
Nou de ultieme effectenbak mag er van mij komen
Dat is toch niet zo'n rare opmerking?
Sowieso loopt er meestal een soort signature sound door een merk heen. Het zal iets te maken hebben met opvatting of dat voor een groot deel van dezelfde componenten gebruik gemaakt wordt of, zoals bij Boss vermoed ik, ze zich blijven richten op een segment waar ze sterk in zijn geworden.
Boss heeft een dure research afdeling met mannen die door scoops turen, rondwandelen in witte jassen en met nieuwe ontwerpen komen in waterfall projectgroepen waarin UX designers en technici zitten waarna het naar marketing en sales gaat.
JHS is een knaap met een soldeerbout die alle schema's van Freestomp in een laatje heeft en zijn prijzen een eind weg fantaseert. Maar tegenwoordig maakt JHS best ingewikkelde dingen trouwens.
Niettemin, het kan zo maar zijn dat die ene JHS precies is wat je zoekt.
Ik heb gewoon soms het gevoel dat uit boss pedalen gewoon standaard sounds komen, in plaats van unieke sounds. Als ik iets heel raars zeg neem het dan maar gewoon met een korreltje zout hoor. Zoveel verstand heb ik er niet van, het is gewoon het gevoel dat ik heb.
In ieder geval, mijns insziens is boss een uitstekend merk hoor, ik heb er 4 pedalen van en ben er zeer tevreden mee.
Het is toch ook jouw gitaar, jouw amp en jouw spel etc. (plectrum, effecten, instellingen, invloeden..),
iedereen heeft ook een paar stembanden toch klinken we uniek :gitarist:
Niet de beste vergelijking misschien maar toch..
https://www.youtube.com/watch?v=Y3i12Z_ZWvc
Ik vind dit toch echt geen doorsnee pedaal
Ik wel, een sweep echo.. echoecho
Ik zou m best willen hebben hoor , daar niet van :)
Zijn er pedalen die je met deze kunt vergelijken ? Welke zijn dat ? Lijkt me interessant
TC T2 kan volgens mij hetzelfde....
Beter in de zin van: amplike, tonale rijkdom, dynamiek en overeind blijvend op het cleane ampkanaal, ook op hoger volume. En met dat prijsverschil tov van Boss mag je dat ook verwachten. Als jij dat anders of meer mijn ding noemt, vind ik dat prima, ik vind het gewoon beter dan welke Boss ook en ik heb er veel gehad. Ik heb alleen de BD-2 nog, die ik sporadisch gebruik op het drivekanaal van mijn amps.
http://i1171.photobucket.com/albums/...d/IMAG0367.jpg
Tc Electronic Polytune
-->
Mooer Pure Boost (ingesteld als lead boost)
-->
Catalinbread Dirty Little Secret Mk1.2 (op 18v)
-->
MXR Micro Flanger
-->
Line 6 m5 (wordt momenteel vooral gebruikt voor tremolo, chorus, volume boost, leslie en reverb)
-->
Tc Electronic Flashback Delay
En nu GAS voor een laatste pedaal om hem helemaal op te vullen :D
Ik zeg een fuzz.. Liefst met octavio functie er bij..
Of een EHX C9 😜