Mocht het ooit zo ver komen, gooi hem dan maar hierheen!
Mijn droom amp, de roadking 2!
Printable View
Uiteindelijk draait het bij elk versterker merk om poen, dus als de CEO's van mesa denken dat er genoeg volksstammen de roadking 2 hebben, brengen ze de 3 uit, incl midi en een 5e kanaal 😂. O ja inclusief keuze uit eindbuizen switchend tussen 6l6, el34, 6v6 en el84. Garant kassa😂 maar of het uitvoerbaar is is een tweede.😉
Ja, en dan weer €1500 duurder dan de roadking 2 :-D
Dat eindbuizen switchen vind ik echt wel vet, heerlijk om een clean met 4 6l6en te hebben, crunch met 2xel34, en standje puberaal met 4x 6l6 + 2x el34. Maar vond en vind hem wel te duur.
Had egnater geen mogelijkheid om tussen eindbuizen te switchen?
Maar switchend tussen eindbuizen heeft alleen op volume zin, want dan hoor je de verschillen echt.
Geen idee, maar bij de roadking 2 vond ik de verschillen erg duidelijk hoorbaar met de verschillende eindbuizen (tenzij ze stiekem weet ik veel wat nog meer mee schakelen). Is ook de eerste en enige keer geweest dat ik een (volgens mij blijvende) gehoorbeschadiging had na een versterker testen...
Idd zeg, jezus. Ik hoop dat Arjanb01 nooit CEO van één of andere tent wordt! :nervous:
Hoe is 875 voor een super-veelzijdige head een slechte deal ('want geen cab') als ie NORMAAL 2100 euro kost, OOK zonder cab?
Newsflash, voor een 2e hands Powerball (die nieuw ALTIJD 1400-1500 hebben gekost) betaal je gauw meer dan 875 en dan heb je een minder veelzijdige (en in mijn oren minder KLINKENDE, want sterielere) amp.
Misschien dat ik me dit extra aantrek omdat ik 8 jaar geleden wél 2100 heb neergeteld voor een nieuwe Invader; en dat het je klank niet is, prima, maar feit blijft dat die versterker zo'n 40% van de nieuwprijs kost.
Vind je een 2e hands Soldano SLO 100 (die nieuw 4195 doet) voor 1720 euro ook een matige deal zeker?
Of een Soldano Decatone voor 875 (aangezien ie nieuw hetzelfde kost(te) als een nieuwe Invader?
Kijk, of je liever nieuw of 2e hands koopt moet je zelf weten, maar
a) dit is het 2e hands tips topic
b) 41% van originele prijs of 58% van de 'deflated' nieuwprijs is hoe dan ook een goeie deal. VOOR ELKE AMP VAN DAT CALIBER!
Edit: Zie bijv:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...ootswitch.html
Engl 2x12 speakercab kost nieuw 600, 2e hands rond de 300; Z9 nieuw 189, 2e hands 100, dan zou je dus nog minimaal 1000 kwijt zijn voor de Powerball (nieuwprijs 1400; 71%....get it? )
Tsja als je CEO van welk bedrijf ook bent gaat het om markt creëren en zoveel mogelijk geld verdienen, of dacht je dat het allemaal filantropen waren?
Maar ik snap je punt wel hoor, maar ik heb niet zoveel met amps, ik vind het net als pc's ze moeten doen wat ik wil en meer niet. Een gitaar zit voor mij veel meer gevoel bij en daarom ben ik minder kritisch op prijzen wanneer ik een gitaar wil aanschaf.
2195 bij Guitarking;
http://www.guitarking.nl/Versterkers...o_decatone_100
Als dat geen tweedehandse is, moet ik toch eens met de boefjes van Guitarking gaan praten, want de prijzen die ik noemde waren ook die van hen...