Pfff...dubb0l
Printable View
Pfff...dubb0l
dubbel
Dat zal het idd wel geweest zijn want die gitaren zijn idd total crap.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Droffie
Ik heb ook een Teaser. Het kleine probleem is dat de hals een beetje te dik gelakt is. Voor de rest: geen commentaar.
Ok laten we nu even duidelijk zijn!!
Mijn eerste Richwood ervaring was dus lachwekkend, welke moet ik nou eens proberen om de échte Richwood feel te krijgen?
Graag modellen en logo kleur....
Is de kwaliteit van de Tele's beter dan die van de Strats? Dit maakte ik op uit de post van BartL. Zijn er meer mensen met die mening?
even een vraagje... waarom zou er in godsnaam een slot op dit topic moeten?Citaat:
De echte richwood feel...
De vraag is: wil je wel die feel krijgen.
Als je dat niet wilt kun je nl. alles afkraken.
Maakt niet uit hoeveel je uitgeeft, of hoe mooi een ander iets vindt, als je zoekt kun je altijd punten van kritiek vinden. Dus als je met die gedachte een Richwood gaat testen: laat dan maar.
Als je er nl. op uit bent negatief te doen over Richwood: dan hoef je niet te testen. De gitaren zijn nl. niet perfect dus altijd wat te zeuren.
Dus wil je echt proberen of alleen ons ongelijk bewijzen??
Als jullie 40 pagina's kunnen vol bazelen over hoe goed die dingen zijn wil 't wel eens ondervinden. Blijkbaar ervaren jullie hele andere dingen dan ik als jullie op zo'n Richwood spelen. Toevallig had ik een speelgoed exemplaar te pakken, ik zou wel op te real thing willen spelen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Franc
Voor slap gelul....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
Hmm ja wel gedeeltelijk mee eens, volgende maand is het waarschijnlijk weer een ander merk
Daar hebben ze schuurpapier voor uitgevonden.....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BassAgent
ik wil niet veel zeggen, daarom doe ik het ook niet, maar aan die 40 pagina's heb jij ook hard meegewerkt droffie...
Ja, maar nu is 't wel welletjes geweest :wink:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
Dan ga ik er weer teveel af halen, zul je zien :wink:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluesbreaker
:) Waarom moet zon topic op slot :-?
Als jij het kut gitaren vind, Ga dan niet hier zijken bij mensen die ze het wel VETTE gitaren vinden,
En geef toe voor ongeveer 150 euro zijn die Richwood gitaren toch goed?
Groetjes aron. :)
Precies, dat is het hele punt. Voor dat geld zijn het geweldige gitaren en met wat modden zijn ze met gemak vergelijkbaar met fender mex classics of standards. Het enige wat er echt kut aan is zijn de tuners en de electronica met uitzondering van de elementen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aron Maiden
idd midden jaren 80 had je voor 150 euro een fender sunn mustang, dat waren pas gruwelgitaren.
Dat is nou juist het probleem. Het exemplaar Strat dat ik in mijn handen had zaterdag moest 171 euro kosten. Vond ik een erg fors bedrag voor een stuk geverfde openhaardhout met snaren.Citaat:
Geloof me nou Anus, of hoe je dan ook heet...het zijn géén vette gitaren...het word je aangepraat hier dat ze vet zijn en voordat je 't weet sta je voor lul met een Richwood om je nek op 't podium...
Is dat wat je wil? Voor lul staan... :???:
Daaaaar komt de aap uit de mouw. Het gaat dus allemaal om het merkje.Citaat:
Bang dat het publiek zal zien dat je niet met een Fender of een Gibson op het podium staat??? :-?
Die zal dat ECHT een worst wezen....tenzij jij een merkje nodig hebt om de aandacht van iets anders af te leiden.
Franc.
Het toppunt van machteloosheid is trouwens met mensen hun naam goochelen en dingen als Anus zeggen... dan weet je duidelijk niet meer wat je moet. Lazer lekker op uit dit topic en get a life. Looser. :evil:
ik moet eerlijk toegeven dat ik liever gibson op mn headstock heb staan dan richwood ja...gelukkig heb ik dat ook :)
[quote="Droffie"]En wat praat jij hier de mensen dan aan?Citaat:
Ik geef (nogmaals) toe dat ik zelf de Richwood strats ook niet lekker vind spelen. De hals is niet mooi afgewerkt imo. Persoonlijk VIND IK (leer die zin eens gebruiken Drof :-? ) de Rich. Teaser wel een goede plank.
[quote="BartL"]Ik probeer mensen wat perspectief in deze waanzin te geven. Als er maar lang genoeg gezegd wordt dat Richwood dé bom is gaan mensen dat echt geloven. Zelfs worden ze vergeleken met handgebouwde gitaren in de prijsklasse rond 3000 Euro. Dat is wat ik noem waanzin.Citaat:
gitaristen die advies vragen over een Epi of Fender wordt onmiddellijk Richwood geadviseerd (op zich niets mis mee). Als geantwoord wordt dat ze geen interesse hebben in een Richwood worden ze vervolgens voor merkhoer uitgemaakt...WTF :???:
@Franc: heeft niets met merkjes te maken, alles met Richwood. Ik heb nog een squier liggen thuis en die speelt nog heerlijk. Ik zal je opmerking over loser en zo maar vergeten.
wat een gezeik allemaal. Als Richwood voor dat geld goede gitaren maakt is dat leuk. Als je 6 keer zoveel moet betalen voor iets dat (bijna) vergelijkbaar is ga je wel nadenken.
Ik heb een Bell & Head telecaster voor nog geen 100 euro gekocht en ik ben er zo blij mee als een jonge vrijgezel met een PS2. Mijn, let op; Gibson Les Paul Custom is al een tijdje niet meer uit zijn gigbag gekomen, evenals mijn Parker en mijn andere gitaren. Dus goedkoop kan ook leuk zijn.
Dat zou ik nog maar eens een keer lezen dan als ik jou was.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "Droffie
Het geeft namelijk precies aan hoe je in deze discussie staat.
Je wil ons eigenlijk wijs maken dat alleen een dure gitaar goed kan zijn en Richwood per definitie niet. Je hebt geen argumenten en dan ga je mensen naampjes geven die wij sinds de kleuterschool al niet meer gebruiken :-? hoe oud ben jij eigenlijk.
Doe volwassen, accepteer dat er mensen zijn die goedkope(re) gitaren kunnen waarderen, er lol in hebben en dat laten blijken.
Er is hier niemand die een ander dwingt een Richwood (of ieder ander goedkoop merk) te kopen.
Sterker nog, als er al zoiets gaande is, is het juist om mensen de duurdere merken aan te smeren door continu afkraken van goedkope(re) merken.
Laat ons nou lekker.
Start een eigen topic en leef je helemaal uit.
Ik zal het niet lezen.
Franc.
PS. Je hebt gelijk, ik bedoelde loser, niet looser, typ-o van mij.
:???:
Het is maar net wat je er van wil en wat je er van verwacht. Ik heb nog steeds gas voor een Telecaster.
Een tijdje geleden moest ik spelen in de kerk, had m'n squier bij me. Het geluid was gewoon een heerlijke stratsound. Na afloop (toen de gitaar al in de gigbag zat) kwam er iemand naar me toe en vroeg wat voor specifieke fender strat het was. Je had dat gezicht moeten zien toen ik het Squierlogo liet zien :-D
Het is maar net wat je er van wil en wat je er van verwacht. Ik heb nog steeds gas voor een Telecaster.
Een tijdje geleden moest ik spelen in de kerk, had m'n squier bij me. Het geluid was gewoon een heerlijke stratsound. Na afloop (toen de gitaar al in de gigbag zat) kwam er iemand naar me toe en vroeg wat voor specifieke fender strat het was. Je had dat gezicht moeten zien toen ik het Squierlogo liet zien :-D
Door dit topic ben ik naar de winkel gegaan en heb op gitaren gespeeld die ik anders geen blik waardig zou gunnen. Een telecaster van 249 euro, dat kan nooit wat zijn, dacht ik. Maar wat speelt en klinkt die London City Comet goed zeg! Geen scherpe randen aan de fretten en echt prima, prima elementen. Van Richwood vond ik vooral de Les Paul (iets met 123?) erg ok. Die had een fijne hals.
Ik ben nu serieus aan het nadenken of ik niet beter van die goedkope gitaartjes kan gaan gebruiken op het podium, ipv die oude Fenders elke keer mee te nemen.
Dus enerzijds een mening, maar je kan ook objectief vaststellen dat tegenwoordige Chinese gitaren best goed kunnen zijn.
Door dit topic ben ik naar de winkel gegaan en heb op gitaren gespeeld die ik anders geen blik waardig zou gunnen. Een telecaster van 249 euro, dat kan nooit wat zijn, dacht ik. Maar wat speelt en klinkt die London City Comet goed zeg! Geen scherpe randen aan de fretten en echt prima, prima elementen. Van Richwood vond ik vooral de Les Paul (iets met 123?) erg ok. Die had een fijne hals.
Ik ben nu serieus aan het nadenken of ik niet beter van die goedkope gitaartjes kan gaan gebruiken op het podium, ipv die oude Fenders elke keer mee te nemen.
Dus enerzijds een mening, maar je kan ook objectief vaststellen dat tegenwoordige Chinese gitaren best goed kunnen zijn.
+1 :-DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harry
Helemaal mee eens Harry!!
he, Ik had niet gezegt dat het kut dinge waren,
maar wat ik nu niet snap is, dat er mensen zijn die zo ongelovelijk kunnen zeuren over wat ze nu wel of niet VET vinden, tuurlijk heb je liever fender of gibson op je gitaar staan, Maarja dat staat ook niet op een gitaar van 150 euro. Want IK VIND dat het wel vette gitaren vind, En het kan mij niets schelen dat iemand van mij denkt, "het wat een sukkel, hij heeft een richwood gitaar". Het gaat toch om wat ik er van vind?
Zullen we nu maar over het gezeur ophouden :-D
Groetjes Aron. :)
he, Ik had niet gezegt dat het kut dinge waren,
maar wat ik nu niet snap is, dat er mensen zijn die zo ongelovelijk kunnen zeuren over wat ze nu wel of niet VET vinden, tuurlijk heb je liever fender of gibson op je gitaar staan, Maarja dat staat ook niet op een gitaar van 150 euro. Want IK VIND dat het wel vette gitaren vind, En het kan mij niets schelen dat iemand van mij denkt, "het wat een sukkel, hij heeft een richwood gitaar". Het gaat toch om wat ik er van vind?
Zullen we nu maar over het gezeur ophouden :-D
Groetjes Aron. :)
Aron Maiden schreef:
het zijn géén vette gitaren...het word je aangepraat hier dat ze vet zijn
MAAR IK HEB DAT NOOIT GEZEGT :evil:
Kijk we kunnen wel altijd over Richwood blijven zeuren, Maar ik ben tevreden over deze gitaren, als droffie ze kut vind, kan die beter bij "het grote Richwood trash topic" gaan zeuren, want ik denk dat niemand op dit topic is met je eens is hoor DROFFIE!!!
Maar zullen we nu maar ophouden met zeuren, want ik word er GEK van :-D maarja,
Groetjes Aron :)
Aron Maiden schreef:
Kijk we kunnen wel altijd over Richwood blijven zeuren, Maar ik ben tevreden over deze gitaren, als droffie ze kut vind, kan die beter bij "het grote Richwood trash topic" gaan zeuren, want ik denk dat niemand op dit topic is met je eens is hoor DROFFIE!!!
Aron Maiden schreef:
Aron Maiden schreef:
Aron Maiden schreef:
Aron Maiden schreef:
Kijk we kunnen wel altijd over Richwood blijven zeuren, Maar ik ben tevreden over deze gitaren, als droffie ze kut vind, kan die beter bij "het grote Richwood trash topic" gaan zeuren, want ik denk dat niemand op dit topic is met je eens is hoor DROFFIE!!! En het maakt mij helemaal niets uit wat op mijn gitaar staat, maar als ik tevreden over een gitaar ben vind ik het goed :) ik ben niet MERKENGEIL!!!