Als ik af moet gaan op dergelijke samples dan hoor ik dus echt amper verschillen. Ligt dat aan mij of?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henkr
Printable View
Als ik af moet gaan op dergelijke samples dan hoor ik dus echt amper verschillen. Ligt dat aan mij of?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henkr
:) Ligt niet aan jou. Ik heb een heel stel verschillende TS-(achtig)en gehad en die zaten allemaal behoorlijk dicht bij elkaar. Een beetje meer mids, een beetje minder laag, een beetje meer gain, daar heb je het over. Wie met een TS-9 geen behoorlijke bluestone kan krijgen, gaat met een TS-808 zeker niet in Stevie Ray Vaughan veranderen.
het SRV gehalte zit ook meer in de vingers dan in zon screamer indd.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema
Hmm, ik dacht eraan om zo'n tubescreamer te gebruiken voor een beetje boost en kleuring van mijn geluid. Heeft zo'n tubescreamer dan nog meerwaarde vergeleken met mijn mxr equalizer? Ik bedoel, een midboost kan ik ook met de mxr krijgen en dat is toch ook wat de tubescreamer (deels ) doet?
Een EQ is veelzijdiger, maar zal je niet dat unieke karakter geven. Dat zit 'm ook in de overdrive. En "midboost" is nog niet zo'n eenduidig begrip. Er worden frequenties gecut en geboost, maar welke dat precies zijn, in welke onderlinge verhouding, dat luistert nauw.
Je moet zo'n pedaal wel echt even testen hoor, het is absoluut niet hetzelfde als een booster met wat extra mids.
heeft iemand nou al iets gezegd over Keeley modded Tubescreamers?
Thanks voor de uitleg Eurocinema. Vette myspace heb je trouwens, staat een lekker mp3tje op!
Vertel!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stefke_m
:) hee, thanks!
Even een topic bumpen:
Ik heb een OCD in de bestelling staan, en ik denk dat mijn Bluesdriver straks een beetje overbodig wordt. Je voelt hem al aankomen: ik wil graag een tubescreamer-achtige daarvoor in de plaats hebben. Feit is dat ik mijn setup meer dan prima voor elkaar heb (Baja Tele, Fender Bandmaster '71/2xG12H30, OCD), en ik wil dus wel een goed pedaal. Maar, Hollander als ik ben, wil ik wel voor een dubbeltje op de eerste rang. :)
Mijn concrete vraag is: voldoet een Digitech Bad Monkey, of is dat een duidelijke downgrade t.o.v. de rest van mijn setup? Is bijvoorbeeld een Maxon OD808 echt veel beter? Ik wil geen "bang for the buck" (want dat is die Bad Monkey vast wel), maar ik wil een pedaal wat de rest van mijn setup niet tekort doet.
Alvast bedankt. :)
Van die Maxon weet ik het niet. Ik vond wel de Bad Monkey stukken fijner dan een standaard Ibanez TS9. Vooral de toneregeling is prettig. Net wat veelzijdiger.