Echt wel, 'k heb het lang tegen kunnen houden maar binnen nu en een aantal weken zullen mijn buren het wel horen, HA :rockon:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hesse
Printable View
Echt wel, 'k heb het lang tegen kunnen houden maar binnen nu en een aantal weken zullen mijn buren het wel horen, HA :rockon:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hesse
Ik ben al redelijk op weg :hippie:
1x Les Paul Standard, check
1x Fender Stratocaster, check
1x Fender Telecaster, check
1x Fender Telecater Thinline + p90's, nope
1x Hollowbody, check
1x fijne acousctische gitaar, check
1x Marshall JMP, check
1x Vox AC30, bijna check, heb nu een AC15
1x Hook Captain + Bogner 2x12, nog niet
Mwah, ben best tevreden zo, eigenlijk :satisfie:
Nou, één van de betere... Ze zijn goedkoop, en ze klinken wel behoorlijk als een Fender. Maar in een band blijf je iets missen. Ze zijn vrij schel, met veel losse bassen. Geen douw in je rug die door de mix moet prikken. Ik kon er iig niet echt een écht goed geluid uit krijgen. Nu moet ik zeggen dat ik de nieuwe Fenders sowieso niet super vind. Ja, een paar RI's zijn wel lekker, en de Supersonic ken ik nog niet. Maar voor dat geld kun je ook een vintage Fender bak kopen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Overigens heb ik mijn ideale setup ook wel ongeveer gevonden. Natuurlijk mogen er nog wel een paar dingen bij, maar de basis is wel klaar.
Fender Tele
Ibanez Artcore
Fender Bandmaster
Aanvulling:
Marshall amp
mooi Stratje
En verder vind ik het wel prima. :satisfie:
Schel??? Mja, ik ben Marshalls gewend, misschien dat dat het verschil in opvatting maakt. Ik vond de BluesDeville verre van schel en dat was zelfs het enige wat ik er wel meer in had willen draaien, maar wat er niet echt in zit (wat ook een beetje iets is waarom ik geen groot Fender versterker fan ben). Maar verre, een hele volle klank wat mij wel kon bekoren.
En als je die Deville vergelijkt met mijn Bandmaster? Als je je die nog kunt herinneren...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Dan vind ik heel stiekem de BluesDeville mooier klinken, hoewel ik de Bandmaster ook zeker niet slecht vond klinken. Maar het is wat moeilijk beoordelen. Ik zou ze dan eigenlijk ff vlak na elkaar moeten horen. Maar de Bandmaster had zoals ik het me kan herinneren ook niet dat randje wat een Marshall wel heeft. Zal iets van presence ofzo zijn, wat ik op veel Marshalls beter vind klinken, rauwer ook. Maar goed, jij bent bluesgitarist en ik bepaald niet :satisfie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Mijn ideale collectie? hm, zoals het er nu voorstaat:
1 x custombuild telecaster, fender '51 brug+element (eind oktober waarschijnlijk :D )
+ nog een versterkermodeling, de Line6 AM4 ofzo, nog een simpel overdrive pedaaltje van Boss ofzo, dan ben ik qua elektrisch zeker wel klaar
Verder wil ik nog een goeie elektro-akoest spaanse gitaar (Alhambra ofzo), een akoestiese versterker en nog een aardige Jazz-bass + een Roland Basscube.
5 gitaren is een mooi streven toch?
*Een vette marshall full stack
*Een vox AC 50 (heb ik al)
*een jimmy page signature LP
*gibson sg met bigsby
*Een les paul van epiphone ( heb ik al en gaat nooit meer weg ook al is het maar een epi)
*een fender jaguar/jazzmaster (nog niet beslist dewelke)
*een stratje
*een tele
*Wat vette pedaaltjes
*en dit allemaal in ongeloofelijk goede flightcases
En dan is jonas heel erg blij :hippie:
-Strat
-Tele
-Gretsch White Falcon
-Ibanez JEM
-Les Paul custom
-SG
-Godin Multiac
-Marshall Stack
-ZVex Wah Probe
-Zvex Fuzz Factory
en vast nog meer..
oja die white falcon was ik ook nog vergeten...