Ooit eens op de site van Wolfetone gekeken voor nieuwe pickups, trof daar deze sample aan:
http://wolfetone.com/MP3/Immigrant%20Song.mp3
Toch wel een heeel vette sound vind ik.
Printable View
Ooit eens op de site van Wolfetone gekeken voor nieuwe pickups, trof daar deze sample aan:
http://wolfetone.com/MP3/Immigrant%20Song.mp3
Toch wel een heeel vette sound vind ik.
Steve Ray Vaughan, David Gilmour, Rory Gallager,Grant Green,Wes Montgomery,Johnny Smith dat zijn ook wat betreft klank mijn helden.
Was 'n grap met 'n zéér serieuze onderTOON :), ongeacht de gebruikte gear heb jij het gewoon in je vingers.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
CMW blauw past bij jou! :)Citaat:
Duurt nog wel even, eerst 'n stapel mods, StudioCages en Plexi + amps...Citaat:
Ik heb hem één keer live gezien bij het afscheidsconcert van de Prodigal Sons(waar mijn bandje ook nog een nummer moest spelen) en was vooral onder de indruk van zijn wah-sound. Lekker stratje heeft hij ook.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
Thanks man, jammer dat 't nog even duurt met die Single Ended, maar goed, ik heb nu toch weinig knaken... :D
al vaak genoemd maar gilmour heeft echt een geniaal geluid, Rory op against the grain briljant.
en het geluid wat ik nog steeds heerlijk vind is van johnny ramone vooral op de oude platen cretin hop bijvoorbeeld op rocket to russia uit '77 magnifiek geluid zeker voor die tijd. En ook zeker het live geluid op it's alive. Dat allereerste akkoord meteen bam.
akoestisch vind ik het geluid van Johnny cash bij bijvoorbeeld country trash op de american recordings cd's erg goed. Ook de zang overigs klinkt zo breekbaar en net of hij bij je in de kamer zit te spelen. Staan op die serie cd's meer van die juweeltjes.
Slide, Luister eens naarfree bird, kippevel krijgik vandat geluid, heerlijk!
Als ik er een moet kiezen als all time favorite dan wordt het Johnny ramone op it's alive. Vraag me alleen af het puur is om zijn geluid of door het gevoel dat deze plaat gewoon oproept elke keer als ik hem opzet.
Die vette A en dan "were the ramones, this one called rockaway beach". "1.2.3.4" en dan gewoon ik je leren jasjes blijven door raggen tot aan het einde van de plaat. Rete simpel maar o zo doeltreffend. Weet voor 95% zeker dat de beste man nooit over zijn live gitaar geluid heeft nagedacht. En dat alles over het single coil brug elementje van zijn mosrite. De halspup was niet eens aangesloten. Typish gewoon voor met name de oude ramones gewoon alles weg laten wat je niet perse nodig hebt om gave rock 'n' roll te maken.
dg's geluid bij comfortably numb (studio versie)
of voor het beuk werk: sound van james hetfield (check missionmetallica.com) dat is toch wel erg punchy!
James Dean Bradfield (Manic Street Preachers)
Lekkere vette Les Paul sound door een Marshall/Mesa of Marshall/Vox of Marshall/Orange combinatie. Ken weinig gitaristen met zo'n enorm dik geluid. Misschien Gary Moore...
David Gilmour (Pink Floyd): al zijn periodes.
Trebly en verschrikkelijk agressief (tot 1985). Dan tot 1994 een lekkere vette en smooth geluid met die EMG's...
Scott Gorham (Thin Lizzy)
Heerlijk die trebly, agressieve Les Paul/Marshall sound.
Mark Knopfler,
met een Les Paul. Smooth en vette sound.
Paul Kossof (Free)
Les Paul in een Marshall of Orange... beter kan het niet worden.
Pete Townshend (The Who)
De periode waarin op op SG's op Les Paul Deluxes speelde, 1968-1979. Punch punch punch. Al klinkt hij nu ook gewoon erg goed met z'n customized Clapton Strat.
Vergeet ook Brian May, Dickey Betts, Mick Ronson, Peter Green, Tom Scholz, Eric Clapton (met Les Paul, SG of ES335) en Gary Moore niet... ik kan zo wel een tijdje doorgaan :) Gitaristen met een geweldig geluid zijn er genoeg!
SRV, Gary Moore, Scott McKeon, Joe Bonamassa, John Mayer en niet te vergeten Tom Morello...
michael schenker. scheurend, maar niet superveel gain (gewoon een jcm800 open gedraaid, of vroeger een plexi met een wah op de helft met een boostertje).
the darkness. die les pauls in de marshalls (of recto's) geweldig!punch, attack, romig aan de ene kant, knisperend en scheurend aan de andere kant.
voor mijn 'singlecoil needs': los lonely boys. geweldig strat-geluid.
en natuurlijk the scorpions, zeker begin jaren 80. geweldig :)