Mijn advies:
Gitaar ----> DS-1 ----> BD-2 ----> GE-7 ----> amp. De BD-2 zou je dan kunnen gebruiken als booster. Gain laag, level hoog.
Printable View
Mijn advies:
Gitaar ----> DS-1 ----> BD-2 ----> GE-7 ----> amp. De BD-2 zou je dan kunnen gebruiken als booster. Gain laag, level hoog.
Dat zin echt van die dingen die je moet proberen, het stapelen van drives. Sommige kunnen prima samen functioneren, maar dan meestal wel in één bepaalde volgorde. In het geval van een DS1 en een BD2, tja... kunnen beide als booster dienen, of niet eens, als je de BD op lichte crunch instelt en de DS op een redelijke distortion heb je kans dat die twee samen al een behoorlijke lead sound maken. Met de GE7 kun je dan proberen de blubber van de Epi VJ te corrigeren, dus die zou ik als laatste zetten, vóór de amp. Beetje midlaag eruit, klinkt -ie vast wat minder verkouden.
En het eerste schuifje helemaal onderin duwen. Ten eerste heb je daar met gitaargeluid niks aan, en ten tweede gaat die VJ daar juist van over zijn nek.
Yes, I'm back!!
Lange tijd niet aan "forummen" toegekomen (werk, bierbrouwen, band etc etc) maar heb intusen wel weer effectenbak aangepast.
Signaal komt binnen óf via kabel óf via AKG wireless, is via voetschakelaar te switchen. Ook voetschakelaar voor keuze geluid of tuner. op zelfde kastje ook nog switch voor reverb on/off. dan naar effects, en hierbij ben ik volledig van mijn "geloof" gevallen wat betreft de platsing van mijn Cry Baby; HELEMAAL VOORAAN! volgorde nu als volgt: Dunlop Cry Baby > Boss BD2 > Boss BD2 (inderdaad 2 stuks, gebruik als booster, de ene voor Les Paul, de andere voor Strat, hiermee trek je volume en "dynamiek"van beide gitaren gelijk) > Ibanez SM7 > Ibanez TS7 > Digitech Screamin Blues > Digitech Multi Chorus > Digitech Turbo Flanger > Boss PH2 > Ibanez DE7 > BOSS FV 50.
De footswitch voor kanaalkeuze versterker (JCM 900) zit vlak naast de SM7, kan die 2 dus eventueel met één trap van m'n voet tegelijke bedienen. Het geheel is niet erg licht, maar hé, dat is een Amp ook niet!
Stroomvoorziening voor dit geheel (muv de AKG ontvanger) slechts één enkele "1-Spot" (ideaal, lekker compact, 1700 Ma (!!!!!), wel altijd zorgen dat je een reserve bij je hebt) en natuurlijk diverse daisy chaines.
Oh ja, en dan hangt er ook natuurlijk nog de tuner aan.
Wat de plaatsing van de Cry Baby vooraan in de keten betreft, ik heb erg veel geexperimenteerd met de volgordes, en kwam er uiteindelijk achter dat -waarschijnlijk door toepassing van die BD2's- plaatsing vóóraan in de keten in mijn configuratie ideaal is.
Groetjes, Pep
Mogguh,
Effe de mijne dan, want ik ben enkele jaren terug van een POD 2.0 overgegaan op losse pedaaltjes. Dat zijn vooral modulatie-effecten omdat ik mijn crunch en overdrive uit mijn Twintone II wil halen. De laatste dagen ben ik echter aan het experimenteren met een tweede combo (H&K Attax 50) waarvan ik eigenlijk alleen de speaker gebruik voor het stereoeffect.
Setup:
[Droog]
Gitaar > Crybaby Wah > TU-2 > TS-9 > Twintone II
[Parallelle FX-loop]
Boss Chorus CH-1 > Line6 DL-4 > Line6 Tremolo
De Chorus zit vooraan de loop omdat ie maar een mono-ingang heeft en een stereouitgang. De Delay en Tremolo kunnen hierdoor stereo geschakeld worden.
De reden dat de Tremolo in de loop zit is dat ik hem dan stereo kan schakelen met de Attax50 voor het stereo effect (oa. voor de zgn. "pan-functie"). Met andere woorden: het linker signaal gaat terug de loop in, het rechter signaal naar de line-in van de Attax50.
Zou iemand deze provisorische oplossing willen beoordelen, ik vind het al heel erg stoer van mezelf dat ik geluid krijg zonder brom enzo! Als je nuttige tips kan geven zijn die meer dan welkom! Bedankt!
Greetz!
Reinier
Nou, provisorisch zou ik 't niet willen noemen hoor!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speedbird (Reinier)
leuke oplossing en ook de stereo-oplossing is leuk, daarmee heb je ook Koch-toon (of Kochtone..) met de eindtrap van je Attax50, zonder dat je diens preamp gebruikt.
Dat was ooit een leuke tip die ik kreeg voor de (oude) Peavey Bandit, gewoon in de return gebruiken als stereo-kanaal; als echo/eindtrap/speaker hoor je toch niet altijd het verschil dat (ik) zeg dat je kan horen..
verder is alles ok met je niveau's en je geluid?
ben benieuwd hoe 't klinkt, ik kom snel eens langs uit m'n Zweedse warmwaterbron!
groetjes,
You-know-who
Ibanez SD-9 mod, SD-9, PT-909, BCL Bi-mode Chorus, CS-9, AD-9, Boss GE-7, NS-2, Dunlop ZW wah
Ik ga donderdag mn board maken, dan komt mn wah binnen. Hoe ga ik dit aanpakken qua volgorde?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666
Wah-> NS-2 (als je die überhaupt nog nodig vindt) -> BCL, CS-9, AD9
NS-2 loop: PT-909, SD-9, SD-9 mod, GE-7
en stiekem ben ik voor een
Wah -> PT -> SD9 -> SD9 mod -> GE-7 -> BCL, CS, AD -> amp
met NS-2 in de loop
als die Ibbi's niet al te veel ruisen..
ok, mijn pedalenbordje is bijna klaar. De pedalen zijn er nog wel niet allemaal, want de overige die ik wil ga ik zelf maken. Ik zit nu nog met de vraag over de volgorde bij sommige pedalen, hier dus een kleine voorstelling van hoe ik denk dat het moet
gitaar1 en 2 - A/B box met buffer - Vox wah - overdrive - Real Tube Screamer (Nijboertje :D) - SHO - amp
looper (in de fx loop)
- Boss TU-2
- Small Clone Chorus - Boss BF-2 Flanger
- Ibanez PH-10 Phaser - Small Clone Holy Grail - Boss DD-6
amp Dunlop Heil Talkbox Cabinet
Wat hier nog bij moet is een Tremulus Lune Tremolo, een Tonemender Equaliser, maar deze is wel optioneel. Verder nog een Volumepedaal en een Loop pedaal waarmee ik 20 seconden kan opnemen, en laten afspelen wanneer ik wil.
De onderlijnde pedalen bouw ik zelf, en zijn dus ook true bypass. Of dit veel uitmaakt weet ik nu niet, maar mss wel voor de plaatsing van een buffer.
Zelf ee looppedaal bouwen?
Jeej, ik moet de schema site's nog eens af, zoiets wil ik ook!