Net terug van vakantie, dit weekend wil ik weer verder als het even meezit (stortbuien daargelaten enzo..).[/QUOTE]
Mattia,
zag in een oude topic dat je hout over had(essen).Nog steeds?
jan
Printable View
Net terug van vakantie, dit weekend wil ik weer verder als het even meezit (stortbuien daargelaten enzo..).[/QUOTE]
Mattia,
jan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan jansen
Mattia,
jan[/QUOTE]
Geen stukken van gitaarformaat, nee; de beste 'match' was niet direct het beste wat betreft efficient gebruik van hout, maar ik ga waarschijnlijk binnenkort wat extra swamp ash kopen. Denk ik.
Geen stukken van gitaarformaat, nee; de beste 'match' was niet direct het beste wat betreft efficient gebruik van hout, maar ik ga waarschijnlijk binnenkort wat extra swamp ash kopen. Denk ik.[/QUOTE]
Ik heb wat aanbiedingen gehad voor swamp ash met tijgerstripe waarbij de prijzen varieren van 88 tot 150 euro,vandaar.Wat ben je/jullie zoal kwijt zijn aan een goed stuk essen hout voor een body?
Oke....maar mischien wat hout om een (tele)hals van te bouwen,heb je dat nog liggen?
En ja 2 weekenden verder met mooi weer ...ben benieuwd naar je vorderingen.
jan jansen
Flamed swamp ash? Klinkt interessant...80 euro is het misschien nog net waard, maar 150 is echt van den zotte. Zoals gezegd, voor 50-65 euro moet het wel te doen zijn, denk ik.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan jansen
Halshout heb ik misschien nog wel een stukkie van liggen, zelfde plank waar die twee halzen vandaan kopen. PM me maar voor wat details. Verder, tja, ben bezig geweest met schuren (saai, traag, maar noodzakelijk), en het uittekenen van templates voor de pickguards. Alleen geen foto's gemaakt, want er valt niet zo veel te zien. Ben verder aan het wachten op een digitale weegschaal om de System3 epoxy goed te mengen, voor de grain filler (luistert kennelijk erg nauw), dus dat laat op zich wachten. Van de week neem ik wel wat foto's voor de lol ofzo, goed?
hey jan heb je al eens gekeken bij de houtzagerij in akkrum? heeft een heleboel leuke houtsoorten staan en is lekker dichtbij voor jou. ik weet alleen niet zeker of hij essen heeft maar hij heeft zeker mahonie, en ik meende dat hij ook esdoorn had staan ideaal voor halsjes. mast mar es sjen.
buter brea en griene sjippe......
wa dat net sizze kin dy hat in hasselippe
Ja ...nooit aan gedacht....in het verleden wel eens wat eiken planken gehaald voor weinig.Laat het weten of ie wat heeft...voor de friezen alhier...,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rinaldo
jan
[QUOTE=Mattia]Flamed swamp ash? Klinkt interessant...80 euro is het misschien nog net waard, maar 150 is echt van den zotte. Zoals gezegd, voor 50-65 euro moet het wel te doen zijn, denk ik.
Halshout heb ik misschien nog wel een stukkie van liggen, zelfde plank waar die twee halzen vandaan kopen. PM me maar voor wat details.
Pm verzonden..! :rockon: :rockon: :rockon:
Hee, hele tijd geleden alles al gelezen, ga je er nog verder mee ? :)
Momenteel idioot druk in het echte leven, en m'n gitaarbouwactiviteiten zal ik denk ik pas weer oppikken als ik intrek in mijn nieuwe 'werkplaats': schuur bij nieuw huis van mij/mijn ouders in Purmerend, heb ik de ruimte om te lakken.
Mmm, dan zullen we nog even moeten wachten ;) Ik houd het in de gaten hoor ;)