All right, Thanx! http://www.basgitaarforum.nl/images/.../icon__yes.gif
Printable View
All right, Thanx! http://www.basgitaarforum.nl/images/.../icon__yes.gif
Hmmm.... probleempje http://www.basgitaarforum.nl/images/...on_redface.gif
Het afplakken is prima gelukt, maar nu heb ik de laatste blanke lak laag er op gespoten en heb ik in die laag een paar serieus grote (brede) lopers... :mad:
Het is de 6e laag blanke lak en de bus was wat warmer dan bij de vorige lagen, misschien komt het daar door? (hogere druk en misschien wat vloeibaardere lak?) Anyway, het is er dus veel te dik op gekomen.
Any tips om dit debakel te verhelpen?
grote druppels snij ik met een exacto mesje weg, het rest materiaal laat ik eerst volledig uitharden (minimaal 2 weken) en daarna schuur ik het nat weg met een schuurklosje
OK thanx, ik zal kijken wat er te redden valt.
Basje is er wel erg op vooruit gegaan btw. De Lak was in erbarmelijke staat en het Esdoorn van de hals was op sommige plaatsen "lakloos" en dus met jaren zweet en vuil behoorlijk zwart geworden op die plaatsen, dat heb ik er allemaal af kunnen schuren met een prachtige bijna witte hals als resultaat. :cooler:
Prachtig gezicht btw, dat "naakte" hout.
Na alle pagina's hebben gelezen snap ik er nog steeds niet veel van. Ik heb zelf een gibson sg-z en wil hem graag wit spuiten. Wat heb ik daar allemaal voor nodig en hoeveel gaat dat ongeveer kosten bij elkaar?
alvast bedankt
nou ok even in jip en janneke taal:
je wilt spierwit begrijp ik, en omdat cellulose altijd gaat verkleuren lijkt mij acryl in spuitbus voor jou het beste (bijvoorbeeld Motip autolak)
nog beter zou polyurethane zijn maar dat is voor een beginner niet echt te doen
laat de originele lak zitten (zodat hij altijd terug te brengen is in originele staat), repareer eventuele putjes met motip 2 componenten plamuur, schuur de body licht op met 400 grit droog
spuit 1 laag wit per dag (motip wit acryl heeft nogal de neiging langzaam te drogen) dun, minimaal 30 cm afstand
je toets en de voorkant van de kop plak je af met schilders tape
in totaal ga je 4 a 5 lagen wit spuiten, niet schuren tussen de lagen (alleen als je zakkers hebt) daarna ga je aflakken met minimaal 3 blanke lak lagen (voor de veiligheid weer 1 laag per dag), tussen deze lagen schuur je licht met 600 grit nat.
daarna 3 weken laten uitharden en dan polijsten volgens de fag
(bij elkaar gaat je dat zo'n 50 euri kosten)
ik heb hem al geschuurd enzo maar moet ik dan geen Sealer of Filler gebruiken? en welke blanke lak kan ik het best gebruiken?
Filler hangt van je hout af (zitten er porien in het hout of niet?), sealer hangt van je lak en je hout af (absorberend of niet, wat voor lak gebruik je, etc.).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rockintimon
En 'beste lak', tja, da's een beladen vraag. Alle lak heeft voor en nadelen.
Duurt dat uitharden serieus 3 weken? dat is wel erg veel. En waar kan je commandant 4 en Valma speedshine kopen?
Ja, 3 weken is serieus, eerder gaan polijsten is vragen om ellende. Commandant is verkrijgbaar bij de Halfords of een andere auto materialen handel en Valma Speedshine zou ik daar ook verwachten.
vr gr
Wim