-
dit hoort zo en is juist het mooie van een vlam, dat hij onder bepaalde hoeken verdwijnt en in andere juist heel sterk is, je kunt hem permanent maken alleen verdwijnt het 3d effect dan volledig en je zou bij wijze van spreken de vlam er dan net zo goed met een permanent marker op kunnen tekenen ;)
een mooi voorbeeld hiervan is de joe perry boneyard die is zo slecht gedoublestained dat de vlam er op getekend lijkt
je ziet ook mooi dat de vlam geschuurd is met rafelige randjes
http://img.photobucket.com/albums/v5...DSC01024-1.jpg
wil je dit toch dan zul je in plaats van met thinner te werken de schuurtechniek moetendoen in combinatie met een dekkende acryl verf, breng de tubeverf aan op de body (wrijf de zwarte verf in) laat hem drogen en schuur hem dan weer van de top af, je zult dat waarschijnlijk een paar keer moeten doen daarna ga je stainen met waterbeits of ecoline
-
Oke bedankt fred! ik vind het proefstukje wel goed gelukt. Ben erg tevreden met het resultaat. Waarschijnlijk ga ik gebruik maken van een bruine onderstain, schuren en dan kleuren.
Ik vind het stukje zwarte onderstain op de lichte plaatsen wel mooi, maar zitten een paar plekken in die te overheersend zijn.
-
Even nog een vraagje. Ik dacht eigenlijk dat ik het al had gevraagd maar na drie keer doorbladeren van me topic niks kunnen vinden dus: Bij het plaatsen van de brug weet ik natuurlijk dat de 12e fret in het midden moet zitten. Maar ik kan de zadels van mijn brug natuurlijk verstellen. Moet ik die afstand vanaf de 12e fret meten naar de zadels in het midden afgesteld? Of moet ik de zadels eerst helemaal naar voor of achter afstellen?
-
Bij een strat of tele, of vergelijkbare bruggen, zet ik de zadels zover naar voor dat de veertjes nog een beetje onder spanning staan (het is vervelend als ze gaan rammelen omdat ze te los staan). Dan plaats ik de brug zo dat de toppen van de zadels op de mensuur komen te staan; compenseren gebeurt altijd naar achter vanaf dat punt.
-
Oke bedankt! kan ik weer verder ;)
-
Vandaag de headstock aan het kleuren geweest. Ben opzich best tevreden met het resultaat. Moet alleen de zijkant nog netjes afwerken en de overgang van fineer naar mijn fretboard loopt iets scheef dus moet ik ook nog bijwerken.
In het echt is de kleur iets geler dan op de foto (telefoon camera).
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YPOIZD3D.jpg
-
good job on that sunburst thiez.
-
Inderdaad een hele mooie burst. Ik heb bij mijn tele gezien hoe lastig het kan zijn om het mooi op te zetten, voor de eerste keer, en dan ook nog eens niet de structuur in het hout te verzieken door 600 stainbehandelingen.
-
Ik heb ook al 6 proefstukken liggen inmiddels. Er zijn zo veel verschillende manieren om het aan te pakken. En nu op me headstock heb ik het toch weer anders gedaan. Het is wel spannend om eerste keer op je echte project te beginnen. Zeker met fineer, als dat fout gaat kun je het ook niet even afschuren...
Maar hij is er goed uitgekomen, eerst een licht zandbruine tint opgezet, vervolgens donker rood/bruin langs de rand en netjes over laten lopen. en dan met een spuitbus de zwarte burst gedaan. Dat zwart veranderd echt gelijk de hele look. Voor het zwart had ik echt het idee dat het nogal heel fel geel/rood sunburst was. maar dan met dat zwart erbij wordt het geheel toch donkerder.
-
WOW! Mooi werk Thiez. Als die straks mooi hoogglans gepolijst is ..... :ok: