Zoals ik al schreef ben ik wel benieuwd hoe deze gitaren zich over een jaartje of 2 verhouden.
Printable View
Zoals ik al schreef ben ik wel benieuwd hoe deze gitaren zich over een jaartje of 2 verhouden.
Ik ben eventjes gaan rondneuzen op die site, er zitten een paar knappe kopijen tussen, zelfs exemplaren die nog moeilijker te onderscheiden zijn van de echte.
Maarreuh:
De betaling loopt wel via paypall (dat op zich al geen onbesproken reputatie heeft). Als je daar een gitaar bestelt, dan moet je aan die chinees al jouw persoonlijke gegevens doorspelen, incl leeftijd en paswoord en login (dat waarschijnlijk hetzelfde is als de meeste van jouw paswoorden?).
Als phishing resultaat kan dat tellen. En wie garandeert dat hij die info niet doorverkoopt? Kan je leuk zien hoe jouw rekening geplunderd wordt. Je bent misschien goedkoper af met een echte Gibson.
Als je als oudgediende wel durft te claimen dat ze bagger en ruk zijn, en dit ook nog eens overal post in dit soort topics vind ik dat je je kop hier ook mag laten zien, open het topic eens van MacWilliams, dat uber lange topic, en kijk eens wie daar wel niet allemaal zegt dat deze dingen naar niets klinken, brandhout zijn, al kapot uit de fabriek komen, NOOIT en te nimmer bij een Gibson (en sommige zeggen zelfs Epiphone) in de buurt komen.
Bespeelbaarheid en klankt is en blijft natuurlijk altijd een mening, maar ik denk dat heel wat copyflamers nu toch wel aardig gepwnt zijn.
En dan zul je zien dat het weer gegooid wordt op de opnamemethode en dat ene effectje, want ja... dan hoor je het verschil natuurlijk niet meer :sssh:.
Jij hebt duidelijk nog niet zoveel ervaring met internet... Laat staan met betalen via internet/op internet en laat nog meer staan met Paypall.
Overigens zijn er zat Engelse en Duitse websites die deze gitaren ook verkopen (allemaal!), deze zijn gebonden aan de Europese regelgeving omtrent persoonsgegevens. Ook zijn deze gitaren rondom de 200 euro, wat precies je dekking is ;).
Oh dacht een leuk topic.. maar uiteindelijk draait het hier weer om achteraf gelijk hebben.
Die van mij is al 3.5-4 jaar oud. Die gitaar heeft op zo een 200 podia gestaan (niet verschillende overigens, meermaals dezelfde :p) en houdt zich prima.
Ik moet er dan wel bij vermelden dat de tuners en elementen veranderd zijn voor betere (vanaf begin af aan). Het kan zijn dat ik gewoon een "goede" heb, en dat er velen slecht zijn. We zullen het over 2 jaar weten bij de topic starter :p.
Ja dat geld ook voor 1 van mijn kopieën.. maar dat zegt lang niet alles. Zoals je zelf al aangeeft de meest essentiële onderdelen zijn (net als die van mij) vervangen en daarbij waren alle broertjes & zusjes van de betreffende plank die ik later tegenkwam van collega musica er een stuk minder aan toe. Verder is natuurlijk al vaak genoeg aangegeven dat in het live bandlawaai vaak de verschillen tussen goed en goedkoop niet echt terug te horen zijn.
Gaat me niet om de uitkomst maar meer om sommige reacties. Want wat ik vooral probeer aan te geven is dat zo uit de eerste test de chinees een goede plank lijkt, de resultaten zijn in elk geval positief. Wat deze test in elk geval niet zegt is hoe deze gitaar zich op termijn houd en tevens ook niet in een live omgeving. Gaat hij bijvoorbeeld snel rondzingen of is het allemaal wat onstabiel zodra het geluid uitvergroot wordt. Dit soort testen zul je eerst moeten uitvoeren alvorens je kunt oordelen over de werkelijke kwaliteitsverschillen tussen beide planken. Waarbij zich ook nog de vraag aandient of een tweede plank al voornoemde testen even goed doorstaat.
edit: Waarbij ik overigens even wil aangeven dat ik alle duurdere Gibson’s en Fender’s te duur vind als je puur kijkt naar wat je er voor krijgt.
.
Bedoel je dat Pigro topic? Tja, er zullen natuurlijk altijd die mensen zijn die blindvaren op een naam... Maar nee ik neem het ze niet kwalijk dat ze niet reageren eigelijk. Ik ben het met je eens dat er aardig wat copy flamers geownd zijn ja ;) Eindelijk ook één van mijn vragen beantwoord trouwens. Want ik heb me altijd afgevraagd wat nu het verschil daadwerkelijk is tussen een 'gewone' gitaar van 500 euro, of een gibson van 1500... Waar dat dus vandaan kwam, en volgens mij is dat nu helemaal niet zo groot als mening fanboy beweert. Mooi voor mij, de arme student!
Trouwens, dat er mensen zo moeilijk doen over opnames en andere microfoons en dergelijke. Voor mij bewijst dat dus, als je zoveel moeite moet doen om het verschil tussen de 2 te laten horen, bevestigd dat dan niet dat er eigelijk niet zo veel hoorbaar verschil is en het bij nuances blijft?