Allen: dank voor de input!
Ik geloof dat ik niet de enige ben die liever niet voor goud gaat. Goed, dan zal ik me wat dat betreft niet alsnog laten omlullen... De stemmechanieken heb ik intussen besteld, ik hoop alleen maar dat er straks niet alsnog iemand komt met een geweldig alternatief qua vorm van de knopjes.
(Nouja, in het ergste geval moet ik nog weer een gitaar bouwen om het extra setje tuners op kwijt te kunnen :rockon: )
Over de kop lijken de meningen wat verdeeld. Ik heb ook het idee dat het vormpje op de foto niet helemaal is zoals ik wil. Beetje vertekend omdat ik de camera scheef heb gehouden.
Het wordt inderdaad bepaald niet een "klassieke" archtop. Als ik mij een prototype archtop voorstel, dan is dat zeer zeker een elegant apparaat, maar ik vind zo'n ding ergens ook een beetje... wat voor woord zoek ik... Duf? Stoffig? Oubollig? Maar misschien ben ik met die kop wel wat te ver doorgeslagen, en kom ik er nog op terug. Had ik toch dat blauwe-gitarenboek moeten bestellen... :sssh:
Verwacht alleen niet heel veel concessies; ik ben wel van plan om het basisidee te handhaven. Asymmetrisch, met een punt. Niet omdat ik zo'n cutaway wilde trouwens, het is andersom gegaan: De kop was er het eerst, en naar aanleiding daarvan is de vorm van de klankgaten ontstaan, en de keus voor de cutaway. Ben trouwens niet zo heel erg bang dat de kop alle aandacht gaat opeisen, want ook de body krijgt zo de nodige niet-standaard eyecatchers. Sterker nog: nu de cutaway en de klankgaten al vrij onherroepelijk zijn, zou een standaard kop weer vreemd worden, vrees ik.
Barno - Ik vind het een goed idee om de punten niet helemaal scherp te maken (misschien is dat ook al uit praktisch oogpunt niet verstandig). En met een beetje geluk is dat al genoeg om de associatie met de scherpe-punten-metal-scheurgitaartjes te vermijden :punk:
En Cocobolo (of anderen): PM maar als je interesse hebt in betere kwaliteit foto's. Ik heb op mijn desktop steeds de volle versie van 2000x3000 pixels, dat leent zich er wat beter voor. Ben bijvoorbeeld ook erg tevreden met de plaatjes van mijn handschaafjes en al die krullen een tijdje terug.