Klinkt niet als een Boss pedaal en hij heeft meerdere fuzz pedalen gebruikt voor SA, dus dat lijkt me wat onwaarschijnlijk. En het staat me bij, maar helemaal zeker ben ik niet, dat ie alleen z'n Major in de studio heeft gebruikt.
Printable View
Klinkt niet als een Boss pedaal en hij heeft meerdere fuzz pedalen gebruikt voor SA, dus dat lijkt me wat onwaarschijnlijk. En het staat me bij, maar helemaal zeker ben ik niet, dat ie alleen z'n Major in de studio heeft gebruikt.
Ik geef je 100% procent gelijk, het zelfde geldt voor Californication, poepie simpel, ma toch ZO mooi!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.COM
Zou een MXR phase 100 ook geschikt zijn? Of is de 90 toch weer echt anders?
zijn in principe hetzelfde.. behalve dat je met een phase100 meer verschillende sounds kan maken ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door niekrhcpniek
Laten we wel wezen, ten tijden van zijn vertrek uit de Peppers en zijn verslaving was Frusciante nog niet zo HOT als hij is geworden naar zijn terugkeer met het album Californication. Ik vind het werk hiervoor persoonlijk sterker en gefreakter. Zijn soloalbums zijn op singersongwriter vlak zeer goed maar zijn charisma zit in zijn kwetsbaarheid en dat is wat ik zeer in hem waardeer. Technisch zijn er veel betere gitaristen maar zijn eerlijke en rauwe spel wat zeer neigt naar Hendrix (wat volgens mij live ook oorverdovend kon zijn(?) dwingt voor mij respect af. De muziek komt uit z'n tenen en ik hoop dat we nog veel van hem gaan horen zonder- of met de Peppers : )
Pfoeh eindelijk iemand die het snapt. Hoewel ik het niet eens ben met dat zijn eerdere werk per sé sterker was. Hij speelt nu volwassener, meer met akkoordprogressies dan riffs (zoals vroeger). Ik vind Frusciante te gek!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands
Ja, dat klopt wel denk ik. Ik zelf heb die totale gekte hier voor Frusci hier nooit echt gesnapt vanuit het punt van gitarisme en als je zoiets zegt heb je gelijk een horde op je nek van mensen die hem waarderen om zijn persoonlijkheid.
Ik heb hem altijd een beetje gezien als een Sid Barret, gelukkig is Frusci op zijn crossroads de goeie weg ingeslagen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands
Niets aan toe te voegen! Hij speelt imo ook veel volwassener sinds zijn terug keer. Dat is alleen al te zien aan de manier waarop hij op het podium staat. Veel ingetogender en nog meer in contact met zijn gitaar.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
Ik vond zijn spel vroeger soepeler klinken (ik denk dat het door zijn verslavings verleden niet meer mogelijk voor hem is om nog zo te spelen. Soms vind ik het lijken alsof hij veel meer meite moet doen voor solo stukje enz), maar nu gerbuikt hij veel meer akkoorden en opbouwende solo's.
Frusciante heeft een geweldig gevoel voor muziek. Hij is een van de betere componisten van dit moment en zou nooit zonder zijn gitaar kunnen leven!
:D:D:D Dat mag ik graag lezen. Soepeler was het vroeger inderdaad. Misschien dat ze daardoor ook meer van de funk af zijn gestapt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riky
ja misschien wel ja...
Opzich wel knap dat je als band kunt overstappen naar een andere sijl en alleen maar populairder word... Je herkend zeker nog wel dingen van vroeger in hun recente muziek, maar het is toch wel meer naar de pop toe gegaan imo.