Vreemd, via google vind ik dat hij 40 pinnetjes heeft, en staat er bij de foto plots pt2399. Pt2399 heeft bij musikding slechts 16 pinnetjes. Hoe dan ook, als je dat een beetje goed plaatst moet het toch mogelijk zijn om die in een B te steken.
Printable View
Vreemd, via google vind ik dat hij 40 pinnetjes heeft, en staat er bij de foto plots pt2399. Pt2399 heeft bij musikding slechts 16 pinnetjes. Hoe dan ook, als je dat een beetje goed plaatst moet het toch mogelijk zijn om die in een B te steken.
40 pinnetjes idd. Het is de PT2395. Die heeft geen intern geheugen, daarom dus ook nog een losse geheugen chip. Dan nog een LFO, SA571 compander, opamp, clockdriver. Zelfs een BB gaat nog een uitdaging worden.
Moet toch te doen zijn, als je ziet wat Zvex in dezelfde kleine doos krijgt.
Als het je lukt om een goede delay te maken, dan komt er een Ponq-signature pedal op mijn bord ;)
Die klein genoeg krijgen is dan mss een goede oefening voor mij in het omzetten van een schema tot een pcb
Deal! :D
Net nog bezig geweest met de Phase90. Werkt nog niet zoals t zou moeten...maar tis half twee.... morgen nog ff verder en dan 1.5 week vakantie (Barcelona!).
Nou die Phase90 is niet wat ik er van had verwacht. Lijkt qua sound te veel op de Neovibe. Die kan van mn lijstje. Komt er mooi ruimte voor een goeie tremolo.
Waarom bouw je dan de ross phaser niet? Ik heb je de pdf files gestuurd.
Da's idd een idee. Ik ga wel wat clips luisteren om te checken of die wat toevoegd aan mn setup.
Vanmiddag nog een TS808 bedraad. Lekker soundje. Iets te weinig gain, dus daar gaan we nog aan sleutelen. SHO into TS is erg lekker!
Komende 1.5 wk wordt er niks gebouwd... ik ben op vakantie in Barcalona :P
Bien viaje!
Zo, ff een update.
Bij terugkomst vanuit Barca trof ik 2 pakketjes aan. 1 uit Hong Kong, 1 van Smallbear (USA).
Ik heb nu alle knoppen (60 stuks) binnen voor een kleine 50 euro in totaal, vanuit Hong Kon. Ongeveer dezelfde knoppen kosten me 'lokaal' gekocht over de 200 euro...
Het pakketje van Smallbear bevatte de PT2395 delay chip + ram. Man.... dat ding is huge! Groter dan mn DOD-bordje. Van t weekend maar eens begonnen met breadboarden, volgens t schema van de datasheet. Omdat de pinout van de ramchip precies niet op de pinout van de delaychip past heb ik voor elke pin op de ramchip een draadbrug moeten gebruiken. Ziet er wel geinig uti ;)
Niet heel ver gekomen, blijkt dat ik nog wat meer chips nodig heb om de boel aan te sturen. Gelijk maar besteld, dit keer bij Futurelec. Kon t niet laten extra stuff te bestellen... ze hebben daar goedkope assorimenten. Ik heb een set keramische-, mylar en elko condensatoren, IC's, transistoren en LED's, voor een paar dollar per stuk. T kan nooit kwaad een voorraadje te hebben :P
Levertijd zal zo'n 1 a 2 weken zijn, dus mn delay ligt even stil.
Daarom nog ook nog even een MI Audio Crunchbox op t breadboard gezet. Heerlijk effect, eigenlijk eentje die ik wel op mn multi-fx board wil.
Bedoel je dat je de MI Crunchbox hebt gekloond ?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ponq